Gå til innhold

Å brenne ned huset uten løgn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er jo lettere å glemme en gryte som er ny -og som man ikke er vant til også....:-) Jeg har også kjeltringhjerne.

Jajo.

Men egentlig trenger du ikke komme med noen teorier eller begrunnelser.

Du bare fikk så innmari lyst på pommefrites :-)

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

25

• DarkPink

9

• flisa

8

• cecily

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

lykke til med krangelen med forsikringsselskapet og med pressen. Husk at det nok helt sikkert er en eller annen som har lest på disse sidene som vil sladre:)

Der har du et problem.

Det er dumt å røpe plottet.

:-)

Skrevet

Jajo.

Men egentlig trenger du ikke komme med noen teorier eller begrunnelser.

Du bare fikk så innmari lyst på pommefrites :-)

Har allarede skrelt poteter, forkokt de i microen - hakket de opp og stekt de i stekepanna - burde HELT klart kjøpe en sånn fettgryte :)

Skrevet

men hva med alle vitnene som kan fortelle om det ubebodde huset, og at du hadde undersøkt priser på riving?? ;-)

Det er som i drapssaker, vettø, forbryterne tror at de er så innmari lure og at de har tenkt på alle eventualiteter! ;-)

Og en annen ting: Sikker på at avkortningen i forsikringen blir bare 25%, da?

Og atter en annen ting: Hva hvis det i løpet av den tiden du er på pøbben etc forviller seg noen barn inn på tomta(huset, fordi de vet at dette har stått tomt lenge og at det derfor kan være et yndet sted for spennende lek??

Ubebodd, da mente jeg bare at ingen andre bodde i huset, det ville vært for farlig, da måtte jeg sittet i hagen og passet på at ingen kom og måtte sjekket hver krok i huset først.

Skrevet

Jeg syns det er et bra plott, og tipset fikk jeg av en røykdykker. Han mente jeg bare kunne sette meg i hagen bak huset og "sovne".

Det er jo en MYE bedre ide da. Men frmdeles har du kjøpt frityrgryte noen dager før brannen. Hey - hva om du øsnker deg en til jul? Og så klurer du litt når du skal bruke den første gang. Visste ikke ditt og datt.

Skrevet

Har allarede skrelt poteter, forkokt de i microen - hakket de opp og stekt de i stekepanna - burde HELT klart kjøpe en sånn fettgryte :)

Det beste er nok å si minst mulig.

Det fine er at du aldri trenger lyve for andre heller, bare fortelle alt som det er.

Jeg fikk lyst på pommfri, ingen kan klandre meg for å kjøpe ny gryte, ny kurv og gå ned i butikken for å kjøpe pomfri mens gryta ble varm. Hvordan jeg kunne glemme lat og gå på puben, er merkelig og dumt det også.

Dumt, men jeg får trekk for uaksomhet. Alkoholen jeg fikk på puben har nok gjort sitt også.

Skrevet

Det er jo en MYE bedre ide da. Men frmdeles har du kjøpt frityrgryte noen dager før brannen. Hey - hva om du øsnker deg en til jul? Og så klurer du litt når du skal bruke den første gang. Visste ikke ditt og datt.

Tror det blir litt for detaljert, og da må jeg lyve litt mer. Jeg vil lyve minst mulig, slik at jeg kan fortelle -akkurat- hva jeg gjorde. Til alle. Og historien vil alltid stemme, spekulasjonene kan andre ta seg av. Jeg kan dermed fortelle alle detaljer i alt jeg gjorde, unntatt hva jeg tenkte da jeg satt på puben. Det gjelder å fortelle pubverten om relle personlige problemer, f eks min tapte kjørlighet til en gammel eks, kanskje det også er sant.

Skrevet

Dette skriver du kun for å få oppmerksomhet. Dersom du har alle svarene på lur, hvorfor da offentliggjøre dem her?

Og dessuten, dersom du virkelig er så dum, så har jeg tre ting å si til deg:

1) Du fortjener å havne i fengsel for forsikringssvindel.

2) Du kommer til å bli tatt.

3) Svinepelser som deg gjør det dyrere for andre ærlige folk å tegne en forsikring.

Skrevet

Dette skriver du kun for å få oppmerksomhet. Dersom du har alle svarene på lur, hvorfor da offentliggjøre dem her?

3) Svinepelser som deg gjør det dyrere for andre ærlige folk å tegne en forsikring.

Er det ikke underholdning du vil ha? :-)

Kriminalromaner er fulle av slike plott, som lett kan settes ut i livet.

Mellom linjene ville du kunne lese:

Ingen røper slikt hvis de har tenkt å gjøre det.

Dessuten har jeg et titalls andre metoder.

Det huset jeg tenker på er det ikke jeg som eier, og det bor 3 familier der. Men i sommerferien?

Ny plan: hvordan gjennomføre dette med to andre familier i huset?

Skrevet

Er det ikke underholdning du vil ha? :-)

Kriminalromaner er fulle av slike plott, som lett kan settes ut i livet.

Mellom linjene ville du kunne lese:

Ingen røper slikt hvis de har tenkt å gjøre det.

Dessuten har jeg et titalls andre metoder.

Det huset jeg tenker på er det ikke jeg som eier, og det bor 3 familier der. Men i sommerferien?

Ny plan: hvordan gjennomføre dette med to andre familier i huset?

Have fun.

Skal du bli kriminalforfatter når du blir stor?

Skrevet

Have fun.

Skal du bli kriminalforfatter når du blir stor?

Jeg er. Men for kjedelig. Plager bare familie, venner og kolleger med alskens påfunn. De sier de er livredd meg og hva jeg kan finne på. :-)

Skrevet

Jeg er. Men for kjedelig. Plager bare familie, venner og kolleger med alskens påfunn. De sier de er livredd meg og hva jeg kan finne på. :-)

Det kan jeg egentlig godt forstå.

Skrevet

Jøss, han slenger jo bare ut en teori for diskusjon - det gjør han vel ikke til en svinepels akkurat?

Skrevet

Jøss, han slenger jo bare ut en teori for diskusjon - det gjør han vel ikke til en svinepels akkurat?

Både politi og brannvesen har slike rollespill for å lufte ideer og ordne tanker, det kommer mye fornuftig ut av det og.

Tenke som en brannstifter eller svindler.

Skrevet

Joooo, dersom han hadde gjort det. Og det er faktisk folk som gjør sånne ting.

Skrev også at det var til ham derso han kunne tenke seg å utføre denne bragden.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Noen jeg vet har et hus som ble brent ned 2 ganger på en 15 års periode. Det får en nesten til å lure litt:)

Skrevet

Det kan jeg egentlig godt forstå.

En som hata exen sin sterkt, la planer i et rollespill for å "skaffe henne av veie". Det hele ble så absurd at det blottla hvor dumt det er å hate, og hvor lite det egetlig kommer ut av hevn.

Det er ikke helt meningsløst heller å teste teorier med rollespill.

Ikke alle liker å få rollen som kjeltring, pedofil morder eller mordbrenner, men de faller likevel fort inn i rollen og blir litt forbløffa over groteske tankemønstre de kan få til.

Skrevet

Noen jeg vet har et hus som ble brent ned 2 ganger på en 15 års periode. Det får en nesten til å lure litt:)

Det er lite hyggelig å bli mistenkt som brannstifter.

Skrevet

En som hata exen sin sterkt, la planer i et rollespill for å "skaffe henne av veie". Det hele ble så absurd at det blottla hvor dumt det er å hate, og hvor lite det egetlig kommer ut av hevn.

Det er ikke helt meningsløst heller å teste teorier med rollespill.

Ikke alle liker å få rollen som kjeltring, pedofil morder eller mordbrenner, men de faller likevel fort inn i rollen og blir litt forbløffa over groteske tankemønstre de kan få til.

Stanford Prison Experiment ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...