Gå til innhold

Nå satte kjeltringhjernen min i gang...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet?

Om jeg parkerer på den svære parkeringsplassen på Norges Varemsse på Lillestrøm - som jeg titt og ofte gjør, så er det slike automater der at man drar kortet og får en billett. Denne billetten setter jeg i frontruta på bilen - for å vise at jeg har betalt. Helt greit.

Når man skal hjem - så må man gå til samme automat og dra kortet en gang til - og da trekkes beløpet man har stått der for, fra kortet og man får en kvittering på betlat sum - og så kjører man derifra. Det kan fort bli noen hundrelapper etter noen dager på messe.

Nå er det ikke noe problem - jeg får det dekket og all ting - men så har jeg en kjeltringhjerne som aldri brukes til annet enn å pønske ut kjeltringstreker.

Hva om jeg kommer - drar kortet og legger i bilen - som bevis på at jeg har betalt - da vil jo ingen parkeringsvakt gidde å stå mer foran min bil....(eller har de en slags scanner?)

Så går jeg til automaten og drar kortet en gang til - og har da betalt for et par minutter eller noe sånt - og så lar jeg bilen bare stå der......

...går det an, eller blir jeg oppdaget? :-)

Skrevet

Godt forsøk :-)

Men det nummeret du ser, sjekker vakten online, og får start og stopptid. Hun tar bilde av lappen og bilen, og noterer tid bildet ble tatt. Dermed er du busted.

Jeg foreslår avtagbare skilter.

Skrevet

Godt forsøk :-)

Men det nummeret du ser, sjekker vakten online, og får start og stopptid. Hun tar bilde av lappen og bilen, og noterer tid bildet ble tatt. Dermed er du busted.

Jeg foreslår avtagbare skilter.

Fanken

Skrevet

Jeg har gjort det :)

--*kremt*_________åssen gikk det da?

Gjest Persille
Skrevet

--*kremt*_________åssen gikk det da?

Det har gått bra alle gangene :)

Men, det er nok som noen andre her sa at de sjekker det digitalt - så jeg tror nok jeg hadde fått bot om de hadde oppdaget det...

Spørsmålet er om de gidder å sjekke når de ser lappen? Dette er på Byporten da, ikke varemessen...

Skrevet

Det har gått bra alle gangene :)

Men, det er nok som noen andre her sa at de sjekker det digitalt - så jeg tror nok jeg hadde fått bot om de hadde oppdaget det...

Spørsmålet er om de gidder å sjekke når de ser lappen? Dette er på Byporten da, ikke varemessen...

Ikke sant? de gidder da ikke mistenke alle - 1000 for å være kjeltringer? - av de som HAR lapp - og ikke er det jo noen bom eller noe som man skal passere på vei ut heller! :)

Gjest Persille
Skrevet

Ikke sant? de gidder da ikke mistenke alle - 1000 for å være kjeltringer? - av de som HAR lapp - og ikke er det jo noen bom eller noe som man skal passere på vei ut heller! :)

Nei - det var det jeg tenkte også!

men jeg kan ikke garantere for at du ikke blir bøtelagt, jeg sier bare at det har gått greit de ti gangen jeg har gjort det (pluss/minus) :)

Og til alle dere som skal kjefte; jadajada...

Skrevet

Jeg har ofte tenkt på noe av det samme når det gjelder parkeringshus. Man kjører inn, trekker en sånn lapp, og står så lenge man måtte ønske. Og så skal man bruke den samme billetten når man skal ut.

Men hva om man istedet for å sette seg inn i bilen og bruke den "gamle" billetten heller går og trekker en ny en, og så dytter den inn i den gule automaten og betaler for de 3 minuttene som det tar, og så kjører ut? Det bør vel teoretisk sett være mulig?

Hilsen en Caloni som selvsagt alltid betaler for seg ;)

Skrevet

Jeg har ofte tenkt på noe av det samme når det gjelder parkeringshus. Man kjører inn, trekker en sånn lapp, og står så lenge man måtte ønske. Og så skal man bruke den samme billetten når man skal ut.

Men hva om man istedet for å sette seg inn i bilen og bruke den "gamle" billetten heller går og trekker en ny en, og så dytter den inn i den gule automaten og betaler for de 3 minuttene som det tar, og så kjører ut? Det bør vel teoretisk sett være mulig?

Hilsen en Caloni som selvsagt alltid betaler for seg ;)

Den nye får du ved å kjøre bilen fram til inn-bommen fra utsiden, den gamle må du ha for å komme ut ved ut-bommen, og da blir det litt vanskelig....

Skrevet

Den nye får du ved å kjøre bilen fram til inn-bommen fra utsiden, den gamle må du ha for å komme ut ved ut-bommen, og da blir det litt vanskelig....

Hum...når jeg skrev "den gule automaten" mente jeg betalingsautomaten, altså. Slik at man trekker en ny lapp, og betaler akkurat som om man bare har stått der 3 minutter, og får ut den behandlede billetten, og så bruker den i utbommen. Den første billetten man trakk, den som man fikk når man kjørte inn, den bare hiver man. Det ville vel funke?

Skrevet

Hum...når jeg skrev "den gule automaten" mente jeg betalingsautomaten, altså. Slik at man trekker en ny lapp, og betaler akkurat som om man bare har stått der 3 minutter, og får ut den behandlede billetten, og så bruker den i utbommen. Den første billetten man trakk, den som man fikk når man kjørte inn, den bare hiver man. Det ville vel funke?

Men når du skal få ny billett, så får du den bare ut av et hull ved en bom når du kjører bilen inn? Da må du altså betale først, kjøre bilen ut og samtidig levere fra deg billetten du fikk for å få bilen ut, og inn bommen igjen for å få en ny billett? Da er du like langt.

Skrevet

Men når du skal få ny billett, så får du den bare ut av et hull ved en bom når du kjører bilen inn? Da må du altså betale først, kjøre bilen ut og samtidig levere fra deg billetten du fikk for å få bilen ut, og inn bommen igjen for å få en ny billett? Da er du like langt.

Hæ? Nå ble jeg helt forvirra...Her er min tankegang:

1. Trykke for billett og kjøre bilen inn i parkeringshuset.

2. Kaste billetten.

2. Parkere bilen, gå og gjøre hva man nå enn skal.

3. Gå til der hvor man kjører inn, og hente en ny billett.

4. Gå bort til betalingsautomaten, sett inn den nyervervede billetten. Da er den billetten omtrent 2 minutter gammel, og du vil få opp et lite symbolsk beløp.

5. Betal de kronene, og få tilbake den ferdig behandlede billetten.

6. Kjør ut, og bruk billetten i utkjøringsbommen.

Funker ikke det?

Skrevet

Hæ? Nå ble jeg helt forvirra...Her er min tankegang:

1. Trykke for billett og kjøre bilen inn i parkeringshuset.

2. Kaste billetten.

2. Parkere bilen, gå og gjøre hva man nå enn skal.

3. Gå til der hvor man kjører inn, og hente en ny billett.

4. Gå bort til betalingsautomaten, sett inn den nyervervede billetten. Da er den billetten omtrent 2 minutter gammel, og du vil få opp et lite symbolsk beløp.

5. Betal de kronene, og få tilbake den ferdig behandlede billetten.

6. Kjør ut, og bruk billetten i utkjøringsbommen.

Funker ikke det?

Jo, bortsett fra på punkt 3, du må -kjøre bilen- fram til bommen, du kan ikke gå dit og få billett uten bil. :-)

Skrevet

Jo, bortsett fra på punkt 3, du må -kjøre bilen- fram til bommen, du kan ikke gå dit og få billett uten bil. :-)

Kan man ikke? Har de sånn sensor i bakken som merker bilens tyngde?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...