Gjest studentinnen Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Jeg var så dum at jeg definerte et begrep litt på siden av det som står i boka. Alt er ikke totalt feil, men det mangler ganske mye. Hele besvarelsen ble altså da i følge min definisjon og da veldig på kanten av hva som er rett innen det de skulle frem til - og selvfølgelig har den flere store mangler. Ingenting, utenom definisjonen da, er feil, men ikke det de ville fram til. Dette var en av tre oppgaver. Bør jeg regne med å stryke, eller er det mulig å bestå, men få en dårlig karakter? 0 Siter
Cillimor Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Det er ikke sikkert at du stryker hvis de andre oppgavene er bra. Dersom du alikevel gjør det må du klage, Vi hadde et lignende tilfelle hos oss i vår. Når faglæreren sene gikk gjennom oppgaven med ho mente han hun burdeklagd. 0 Siter
DarkPink Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Min erfaring er at å svare på noe annet enn det oppgaven spør om er som å banne i kjerka. Vi fikk innprentet det fra videregående av, les oppgaven veldig, veldig nøye, og vær sikker på at du har svart på akkurat det oppgaven spør om. Personlig synes jeg dette kanskje er litt dårlig, siden man jo viser at man kan mye annet, men på en annen side kan jo det være et tegn på at "dette kan jeg ikke, så jeg prater om noe annet". Det er vanskelig for meg å se _hvor_ mye du har bommet på oppgaven da, men jeg tipper kanskje at du stryker. På en annen side kan ting være helt annerledes enn det jeg innbiller meg, og det er i hvertfall helt sikkert at å ta sorgene på forskudd har ingen godt av. Eksamen din er gjort, og da er det ingenting du kan gjøre fra eller til før du får resultatet uansett, så ikke depp bare for at jeg synser et svar til deg! Ok? =) 0 Siter
DarkPink Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Åh, jeg la ikke merke til at det var 1/3 oppgaver, jeg trodde det bare var en oppgave. Da tror jeg nok ikke du stryker, men at det trekker ned litt på karakteren bare.. =) 0 Siter
Gjest studentinnen Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Min erfaring er at å svare på noe annet enn det oppgaven spør om er som å banne i kjerka. Vi fikk innprentet det fra videregående av, les oppgaven veldig, veldig nøye, og vær sikker på at du har svart på akkurat det oppgaven spør om. Personlig synes jeg dette kanskje er litt dårlig, siden man jo viser at man kan mye annet, men på en annen side kan jo det være et tegn på at "dette kan jeg ikke, så jeg prater om noe annet". Det er vanskelig for meg å se _hvor_ mye du har bommet på oppgaven da, men jeg tipper kanskje at du stryker. På en annen side kan ting være helt annerledes enn det jeg innbiller meg, og det er i hvertfall helt sikkert at å ta sorgene på forskudd har ingen godt av. Eksamen din er gjort, og da er det ingenting du kan gjøre fra eller til før du får resultatet uansett, så ikke depp bare for at jeg synser et svar til deg! Ok? =) Jeg leste oppgaven nøye, ekstremt kort oppgavetekst, og trodde jeg hadde skrevet en ganske fin oppgave.... helt til jeg kom hjem og oppdaget at definisjonen på begrepet jeg skulle legge ut om ikke helt var det samme som min egen definisjon i oppgaven. Jeg definerte begrepet feil, dermed la jeg ut om ting som delvis, men ikke helt faller inn under det jeg burde skrevet. I tillegg til at det jeg skrev ikke helt passet inn, så har jeg jo da ikke skrevet om det jeg burde. En følgefeil grunnet feil definisjon altså, men innholdet i seg selv er ikke på jordet, men passer altså bedre til en annen oppgave. Det som er det store spørsmålet er derfor om jeg stryker på hele eksamenen ved å bomme på en av tre oppgaver. 0 Siter
DarkPink Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Jeg leste oppgaven nøye, ekstremt kort oppgavetekst, og trodde jeg hadde skrevet en ganske fin oppgave.... helt til jeg kom hjem og oppdaget at definisjonen på begrepet jeg skulle legge ut om ikke helt var det samme som min egen definisjon i oppgaven. Jeg definerte begrepet feil, dermed la jeg ut om ting som delvis, men ikke helt faller inn under det jeg burde skrevet. I tillegg til at det jeg skrev ikke helt passet inn, så har jeg jo da ikke skrevet om det jeg burde. En følgefeil grunnet feil definisjon altså, men innholdet i seg selv er ikke på jordet, men passer altså bedre til en annen oppgave. Det som er det store spørsmålet er derfor om jeg stryker på hele eksamenen ved å bomme på en av tre oppgaver. Jeg tipper da nei, hvis alle oppgavene teller likt. Men jeg _vet_ ikke. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Slik du beskriver det, så tror jeg risikoen for å stryke er svært, svært liten, hvis du ellers viser god forståelse for faget. 0 Siter
Gjest liede Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Jeg tror det varierer litt fra fag til fag. Da jeg tok ex.phil pre-Clemet, på begynnelsen av århundret var de veldig nøye med å presisere at hvis man ikke _besvarte_ alle tre oppgavene så strøk man. Slik jeg tolket det betød det at det var mulig å stå selv om man strøk på en av tre deler. Men de ville ikke at studentene skulle spekulere i det. Jeg tror _ikke_ du stryker. Gratulerer med overstått! 0 Siter
Gjest ex exphil stud Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Trokke du stryker da nei, kan trekke ned naturligvis, men de tar nok hensyn til at du har svart ut fra din definisjon. Lykke til 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Du stryker nok ikke, men du kan vel ikke forvente så altfor bra karakter heller.. Som sensor er det vanskelig å vite om du misforstod oppgaven, eller om du tolket den kreativt for å skrive om noe du kan mye om.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.