Gå til innhold

Ekkelt tampong-situasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange kvinner jobber jo pårestaurant- og insitusjonskjøkkener.

De fleste av disse har menstruasjon. De aller fleste av disse igjen bruker tampong. De aller fleste av disse igjen bruker tampong uten innføringshylse.

Dvs innføringshylsa er fingeren. Fingeren har en negl som det fester seg blod og annet under.

En har vel ikke jobbeforbud når en har mensen. Det er ikke noe lov i kjøkkenbransjen at en bruker tampong MED innføringshylse, går jeg utifra.

Ekkelt, ikke sant?! Ut på do, fingeren i skjeden, vasker seg, sikkert uten å bruke neglebørste. Den ville jo andre brukt før allikevel. Og så rett i maten somvi blir servert!

Dette er virkeligheten folkens! Prøv å motbevis det...

Fortsetter under...

Skrevet

Ikke prøv dere på hansker, bare se på gatekjøkken og andre åpne kjøkkener rundt omkring!

Skrevet

Med korte negler og såpevask av hendene er ikke dette noe problem. Bortsett fra kanskje mentalt?

Skrevet

Hvorfor tror du at de fleste bruker tampong?

Bind selger da i mye større volum?

Skrevet

Hvordan vet du at det gjør det?

Skrevet

Dette kan du jo ikke bare relatere til menstruerende kvinner.

Det gjelder jo alle i slike yrker som driter i håndhygiene sånn ellers også. Utrolig mange som ikke gidder å vaske hendene etter ordinært dobesøk.

Folk hoster og nyser, røyter og mister hudflak over alt. Bare så det er sagt ;D

Annonse

Skrevet

Nå jobber jeg ikke i den bransjen, men jeg bruker (og har alltid brukt) Tampax.

Skrevet

Kjære vene....av alle ting å tenke på...

Kan ikke bevege seg utendørs om man skal være paranoid for slike ting.

Skrevet

Så lenge det ikke er store mengder blod i maten min så synes jeg ikke det er så ille.

hihi.

Gjest papirtiger
Skrevet

Med ordene til Jerry Seinfeld: how can you live with your self...

Skrevet

Tenker du aldri på at begge kjønn tørker seg bak uten hansker??

Skrevet

Ikke prøv dere på hansker, bare se på gatekjøkken og andre åpne kjøkkener rundt omkring!

Jeg såg noen stå på et gatekjøkken å røyke menst de stekte hamburgere da jeg var 13 år. Jeg skrev bren til helsetilsynet, og klaget samtidig på at de ikke hadde røykfrie soner. Resultatet ble full skjerpings når det gjalt røykinga, og gatekjøkkenet måtte byggest om. Hi-hi

Gjest Æsjåæsj
Skrevet

På min tidligere arbeidsplass et matserveringssted, jobbet det masse utlendinger, pakistanere var det vel.

De gikk på dass å dret uten å vaske hendene etterpå(vet det med sikkerhet), og tilberedte mat og stappa hendene i kebaben som ingenting straks de var ferdig med dobesøket.

I enkelte kulturer er dette helt vanlig, de burde få et kurs i norsk renslighet før de fikk serveringsbevilgning her.

Annonse

Skrevet

De med vettet i behold har korte negler når de har en slik jobb.

Jeg bekymrer meg faktisk enda mer for urinerende tissefantholdende menn. Det er ikke så lenge siden en undersøkelse avdekket av en fjerdedel (?) ikke vasket hendene etter dobesøk.

Skrevet

En pakke bind har større volum enn en pakke tamponger, kanskje det er årsaken? *knis*

Skrevet

Er det et stort problem for deg med avføring under neglene når du er ferdig med å tørke deg bak? ;)

Når man tørker seg bak bruker man (forhåpentligvis) papir, og da blir det jo litt annerledes enn å sette inn en tampong :P

laguna1365380434
Skrevet

Jeg klarer ikke å få det til å plage meg en centimeter engang.

Det er mange hel og halvhypotetiske scenarioer en sikkert kan tenke seg opp, for å kvalme seg ut,om en er av den legningen.

Personlig velger jeg å spise og være glad, med vissheten om at det har jeg gjort mye, -og overlevd helt fint.

En spiser garantert mye ekkelt, men det gidder jeg faktisk ikke å ruge over.

Dessuten noe av det mest konstruerte og hysteriske jeg noen gang har hørt!

Skrevet

Vi får tusen andre ting under neglene i løpet av dagen..

Tror ikke du trenger å være redd for hygienen men tanke på kvinnlige ansatte med med mensen..

Skrevet

Når jeg nevnte hansker, tenkte jeg på at de brukte hansker på kjøkkenet jeg altså. Ikke under dobesøk. Da bruker en jo dopapir. Så fingrene kommer ikke i direkte kontakt med kroppsvæsker. Med unntak av ved skifte av tampong altså.

Skrevet

Er det et stort problem for deg med avføring under neglene når du er ferdig med å tørke deg bak? ;)

Når man tørker seg bak bruker man (forhåpentligvis) papir, og da blir det jo litt annerledes enn å sette inn en tampong :P

Jeg har aldri hatt problemer med noen av delene;) Det eneste jeg har problem med er å forstå problemet. Kvinner har menstruert hele tiden og det har vært laget det ene problemet etter det andre. Er det virkelig slik at nå i vår moderne, steriliserte tid så er hygienien et problem?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...