Gå til innhold

Hvor lenge kjenner man stinga ?

Anbefalte innlegg

Hei Jordmor !

Jeg fødte for en uke siden i den forbindelse revnet jeg opp litt og ble sydd. Jeg er så sliten av at det er så ømt der nede og det er ubehagelig når jeg går. Det presser på en måte nedeover.

Hvor lenge kjenner man ømheten? Er det normalt å ha det sånn?

Jeg lurer også på "hvor mye" paracet kan man ta når man ammer?

Hilsen sliten cm

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20774-hvor-lenge-kjenner-man-stinga/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg vil anbefale deg å sitte i grønnsåpevann ett par ganger om dagen. Dette for å forebygge betennelse, men det virker også lindrende. Når du snakker om medikamenter, så er det lureste å kombinere paracetamol med et antiflogistikum (som det heter på fint) f.eks. naprosyn. Du får det i lave doser på apoteket, reseptfritt. Ta ikke mer enn høyst nødvendig. Det er nok ikke mange dagene før du blir adskillig bedre. Varier stillingene mellom å sitte, ligge, sitte, stå og ikke minst, stå på alle fire. Ved sistnevnte stilling blir presset nedover minimalt. Når du føler at presset nedover er stort, er det sikkert fordi det blir opphopning av blod, væske og sårsekret i området. Ved en fødsel får man jo ganske mye juling nedentil. Skaden i vevet kan sammenlignes med skikkelige blåveiser i tillegg til riftene. Det er ikke unormalt å føle det sånn som du beskriver. Et tips er at du bør sørge for å holde avføringen så bløt som mulig (ved riktig kosthold), så du ikke må presse mer enn nødvendig når du er på do.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...