Gå til innhold

Oppsigelse

Anbefalte innlegg

Gjest skal si opp
Skrevet

Jeg har oppsigelse på 1 måned og har tenkt å levere oppsigelsen før desember begynner slik at jeg kun jobber ut desember. Det jeg lurer på er om jeg skal skrive "jeg fratrer min stilling fra og med 1.januar 2006" eller blir datoen 31.desember 2005?

Skrevet

Du må enten si at du jobber til og med den 31.12 eller fratrer fra og med den 01.01.

Skrevet

Jeg sier opp min stilling og fratrer 31. des 2005.

Finn ut om det lønner seg for deg deg å få feriepenger i år eller neste år. Få dem på det året du tjener minst eller betaler minst skatt.

Gjest skal si opp
Skrevet

Finn ut om det lønner seg for deg deg å få feriepenger i år eller neste år. Få dem på det året du tjener minst eller betaler minst skatt.

Hvordan finner jeg ut hvem år det lønner seg for meg å få utbetalt feriepengene? Og kan jeg velge det? Kan ikke jobben bestemme det egentlig?

Skrevet

Hvordan finner jeg ut hvem år det lønner seg for meg å få utbetalt feriepengene? Og kan jeg velge det? Kan ikke jobben bestemme det egentlig?

Det kan du bestemme selv, siden du slutter før kalenderåret er slutt.

Du må betale skatt av det uansett, men det er en fordel å få det på det året du betaler minst skatt på dem.

En helt annen sak er: at føres det på i år, betaler du skatten med en gang. Føres det på neste år, slipper du å betale forskudsskatt av feriepengene, men må betale det neste år i stedet.

Skrevet

Det blir vel litt vanskelig for arbeidsgiver å betale ut restlønn og feriepenger i år for en som slutter siste dag i året (normalt får man lønn tidligere i måneden, kanskje tidligere enn normalt i desember. Dersom den som slutter har ekstratimer, overtid o.l., vil ikke det bli utbetalt før i januar.

Skrevet

Det blir vel litt vanskelig for arbeidsgiver å betale ut restlønn og feriepenger i år for en som slutter siste dag i året (normalt får man lønn tidligere i måneden, kanskje tidligere enn normalt i desember. Dersom den som slutter har ekstratimer, overtid o.l., vil ikke det bli utbetalt før i januar.

Men feriepengene kan de utbetale, og resten neste år. Ikke sikkert de giddder eller har tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...