Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Seksuell omgang er vel, logisk nok, seksuell omgang. Jeg velger å se bort fra de som evt. lider under den fjollete villfarelsen at f.eks oralsex ikke er sex. Imidlertid er jeg ikke så sikker på skillet mellom "voldtekt" og "overgrep".

".............................................."

Seksuell omgang er ikke _bare_ samleie, men også oralsex og beføling mener jeg.

Voldtekt er etter min oppfatning inntrenging av noe (penis el. gjenstand) i skjeden, men oralsex mot kvinnens (evt. mannens) vilje er definitivt et seksuelt overgrep.

Men dette er bare mine personlige meninger altså.

det vi har lært på skolen om voldtekt er handling mot personens vilje. likt som definisjonen på smerte; "personen har smerter når den selv sier den har det".

voldtekt er et relativt begrep. det som personen selv føler som et overgrep eller en voldtekt, er et overgrep eller en voldtekt.

Annonse

Seksuell omgang er vel, logisk nok, seksuell omgang. Jeg velger å se bort fra de som evt. lider under den fjollete villfarelsen at f.eks oralsex ikke er sex. Imidlertid er jeg ikke så sikker på skillet mellom "voldtekt" og "overgrep".

".............................................."

Clinton er en av verdens nålevende mest begavede menn og han prøvde iherdig å bevise at oralsex ikke var sex. Det ville jeg forsåvidt ha prøvd også hvis jeg hadde vært i hans spor.

Clinton er en av verdens nålevende mest begavede menn og han prøvde iherdig å bevise at oralsex ikke var sex. Det ville jeg forsåvidt ha prøvd også hvis jeg hadde vært i hans spor.

Selvfølgelig. Han er intelligent nok til at han skjønte at det var en uintelligent holdning i det amerikanske samfunnet som han kunne utnytte.

"..........................................."

§ 192. Den som

a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller

B) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller

c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv,

straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år.

====

Med andre ord, du kan straffes for "voldtekt" (etter §192) selv om det du gjorde var å tvinge noen til å onanere.

Selvfølgelig. Han er intelligent nok til at han skjønte at det var en uintelligent holdning i det amerikanske samfunnet som han kunne utnytte.

"..........................................."

Det ville jeg så absolutt ha gjort i hans situasjon også;)

Gjest Rebus uten fasit

Mener dere at hvis en person ligger og sover og en annen person tar på denne personen på private områder at det da er voldtekt ?

La oss si at de er bare venner, ikke noe romantisk eller noe sånt mellom de i det hele tatt.

Det skjedde meg på lørdag.. Lå og sov også våknet jeg av at "kameraten" min lå å tok på meg.. Tror ikke det er voldtekt, men overgrep..

Voldtekt er:

* å skaffe seg seksuell omgang med andre ved vold eller ved truende adferd

* ha seksuell omgang med en som er bevisstløs/av andre grunner er ute av stand til å motsette seg

* ved vold eller truende adferd å ha seksuell omgang med andre eller seg selv

Ved fullbyrdet samleie er minstestraffen to år.

Det er altså voldtekt å ha seksuell omgang med en som er beruset, sovende, bevisstløs mm. Onani er seksuell omgang (men ikke fullbyrdet samleie).

Forholdet er straffbart etter § 192, og regnes som en voldtekt med en strafferamme på inntil 10 års fengsel.

Mvh

Annonse

Mener dere at hvis en person ligger og sover og en annen person tar på denne personen på private områder at det da er voldtekt ?

La oss si at de er bare venner, ikke noe romantisk eller noe sånt mellom de i det hele tatt.

Svaret skulle være her: Legger det inn her også:

Voldtekt er:

* å skaffe seg seksuell omgang med andre ved vold eller ved truende adferd

* ha seksuell omgang med en som er bevisstløs/av andre grunner er ute av stand til å motsette seg

* ved vold eller truende adferd å ha seksuell omgang med andre eller seg selv

Ved fullbyrdet samleie er minstestraffen to år.

Det er altså voldtekt å ha seksuell omgang med en som er beruset, sovende, bevisstløs mm. Onani er seksuell omgang (men ikke fullbyrdet samleie).

Forholdet er straffbart etter § 192, og regnes som en voldtekt med en strafferamme på inntil 10 års fengsel.

Mvh

Det skjedde meg på lørdag.. Lå og sov også våknet jeg av at "kameraten" min lå å tok på meg.. Tror ikke det er voldtekt, men overgrep..

Dette ville jeg ikke kalt et overgrep, dersom det ble gjort i halv-søvne, elle fylle-søvn.

Dersom du sov, og han var helt bevisst, og gjorde det med overlegg fordi han trodde du ikke ville våkne, er det ganske alvorlig synes jeg.

Selv er jeg utrolig pågående og tafsete på samboeren min når vi sover. Jeg husker det av og til, men som regel er det hun som har det moro av å fortelle om mine klumsete nattlige tilnærminger.... _)

Gjest Føler meg utnyttet

Dette ville jeg ikke kalt et overgrep, dersom det ble gjort i halv-søvne, elle fylle-søvn.

Dersom du sov, og han var helt bevisst, og gjorde det med overlegg fordi han trodde du ikke ville våkne, er det ganske alvorlig synes jeg.

Selv er jeg utrolig pågående og tafsete på samboeren min når vi sover. Jeg husker det av og til, men som regel er det hun som har det moro av å fortelle om mine klumsete nattlige tilnærminger.... _)

Han sov ikke selv. Han hadde lagt seg innat senga mi og hadde hånda oppi senga mi, under dyna og mellom bena mine. Vet ikke om han regnet med at jeg ikke ville våkne eller hva..

"kameraten" er han å betrakte

som kjæreste-eller noe mer enn venn.?

Dere overnatter i samme rom-

seng ?

Han truer deg ikke med ord-

han er ikke fysisk voldelig-

-

dette er ikke overgrep-heller

en prøve på å få respons fra deg.

Hva gjorde du ?

Flytta på hånda hans hadde vel

vært greit.

Lykke til

Gjest Føler meg utnyttet

"kameraten" er han å betrakte

som kjæreste-eller noe mer enn venn.?

Dere overnatter i samme rom-

seng ?

Han truer deg ikke med ord-

han er ikke fysisk voldelig-

-

dette er ikke overgrep-heller

en prøve på å få respons fra deg.

Hva gjorde du ?

Flytta på hånda hans hadde vel

vært greit.

Lykke til

Vi er ikke kjærester eller noe mer enn venner, jeg har kjæreste. Vi var IKKE i samme seng, de lå på gulvet. Orker ikke skrive en gang til hva som skjedde.. Jeg husker ikke helt hva jeg gjorde når jeg våkna, men tror jeg heiv vekk hånda hans og sa han skulle dra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...