Gå til innhold

Hva er det lengste du har arbeidet på samme plass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg setter nå snart ny rekord i utholdenhet. Er 27 år og har arbeidet i 1,5 år på samme kontoret. I andre jobber har jeg arbeidet i underkant av 1 år.

Planlegger å si opp til neste sommer. Føler da at jeg vil prøve noe annet, selv om jeg trivest veldig godt i jobben min nå. Flere som føler det slik?

Fortsetter under...

Skrevet

Om noen dager har jeg 25 år sammenhengende på samme arbeidsplass (men på ulike avdelinger)...

Bor i en utkant, så vi har ikke så mye å velge i. Noen har holdt ut 50 år, men det blir vanskelig nå med mye lengre utdannelse.

Gjest erfaren søster
Skrevet

32 år som intensivsykepleier på hjerteavdelingen jeg var med å starte. :-)

Gjest Persille
Skrevet

Snart seks år på samme sted...

Det kan være lurt å tenke over at fremtidige arbeidsgivere ikke nædvendigvis ser positivt på at du aldri har blitt lenger enn et år på ett sted...

Skrevet

Må le også - første jobben min var der jeg jobber nå - var der i 3 mnd. så fikk jeg jobb et annet sted - jobbet der i 6 år - nå er jeg tilbake der jeg begynte - og går i mitt 20.år....:)

Skrevet

Jobbet snart 3 år på samme sted. Kun deltid ved siden av skolen, men trives og er kun 21 år :)

Annonse

Gjest nytt nick i dag
Skrevet

Det har blitt 16 1/2 år, men lurer på om jeg skal tenke litt nytt snart. Føler jeg gror fast...

Skrevet

Jeg var 6-7 år på samme arbeidsplass, det er det lengste for meg, men jeg håper jeg blir her riktig lenge. :o)

Som Persille sier bør du tenke litt på hvordan dette vil se ut på cv'n din. De færreste arbeidsgivere er interesserte i folk som har 20 arbeidsforhold av noen få mnds varighet å vise til...

laguna1365380434
Skrevet

Jaq,jeg er også rastløs. 3 år er rekord:-o

Skrevet

Lengste jobb er 2 år og 3 måneder. Det var også min første jobb. Men jeg er 23 år og student, så har bare hatt mindre deltidsjobber til nå (vaskekjerring, skomaker, sfo-assistent)

Skrevet

Om noen dager har jeg 25 år sammenhengende på samme arbeidsplass (men på ulike avdelinger)...

Bor i en utkant, så vi har ikke så mye å velge i. Noen har holdt ut 50 år, men det blir vanskelig nå med mye lengre utdannelse.

Jeg har stor respekt for folk som kan holde seg på samme arbeidsplassen et helt arbeidsliv. Bestemoren min arbeidet på en fabrikk fra hun var 17 til hun ble pensjonist!!!

Men jeg har så lyst å prøve nye ting, lære, møte nye mennesker og nye utfordringer.

Det som eg kjipt med den jobben jeg har nå, er at jeg må pendle over et kronglete fjell. Tar ca. 40 minutter hver vei, synest det er slitsomt.

Annonse

Gjest kalendria
Skrevet

9 år and counting...

Samme firma, men forskjellige jobber. Gjelder vel likevel som samme plass?

Skrevet

Knappe 9 år. Og etter det har jeg vært nesten 5 år i jobben jeg har nå.

Skrevet

Min første jobb hadde jeg i tre år. Da det prosjektet var over, fikk jeg mitt første barn, og var hjemme med ham i 15 mnd.

Ble så ansatt i den jobben jeg har nå. Det er litt over fem år siden - men jeg har hatt to svangerskapspermisjoner i løpet av den tiden. Trives godt her, og håper jeg blir her lenge!

Har vært med på noen ansettelser, og vi har vært litt skeptisk til folk som bytter ofte jobb. De kan selvfølgelig ha gode grunner for det, men som regel så tar det tid og penger og krefter på å lære opp en ny ansatt, oig det er kjedelig om den forsvinner fort ut igjen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...