Gå til innhold

Han har MYE større sexlyst, og det ødelegger forholdet vårt

Anbefalte innlegg

Gjest T.S. -80

Jeg har bodd sammen med min kjæreste i syv måneder nå, og de siste tre månedene har vi hatt et stort problem som påvirker hele vårt samliv:Han har MYE større sexlyst enn meg!

Dette har ført til problemer som at jeg får enda mindre sexlyst, all nærhet i sengen fører til at han blir kåt, han mener forholdet skranter, alt snakk om sex fra hans side, uansett hvor uskyldig, fører til at jeg blir irritert og føler at han forsøker å presse meg...

Jeg kunne fortsatt i en evighet.Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Jeg føler at sex ikke skal være planlagt og påkrevd, mens han mener at et aktivt sexliv er en av forutsetningene for et godt forhold.

Jeg er mye sliten og jobber og studerer og har rett og slett ikke energi til overs for sex, og ville satt stor pris på å få vist ham hvor tilfredsstillende kos og intimitet UTEN sex kan være.

Jeg tror også at sexlysten min ville blitt større dersom jeg ikke hadde følt et slikt forventningspress hele tiden.

Vi snakker åpent sammen, men jeg tror ikke han forstår at sex virkelig er en overskuddting for meg, og at intimitet uten konstant forventning om sex faktisk kan være med på å bygge opp sexlysten over tid. Og viktigst av alt: At jeg vil få ham til å forstå at nærhet for sin egen skyld er godt i et forhold! All nærhet i sengen må ikke være sex! Er dette altfor kvinnelige tanker til at jeg burde stå så steilt på de?

Hvordan kan jeg løse dette?

Fortsetter under...

UndrendePåDetMeste

Kanskje noen må fortelle ham at å presse og mase seg til sex er virkelig turnoff for den andre parten.

Problemet er at han ikke tar initiativ i det hele tatt lenger, men jeg ser jo hva som vokser under dyna hvis jeg stryker ham på ryggen/magen om kvelden! Og når han da med sukk og stønn snur ryggen til meg fordi han ikke vil plage meg med lysten sin, så er jo det i seg selv også et problem...

Gjest -lonelyP

Problemet er at han ikke tar initiativ i det hele tatt lenger, men jeg ser jo hva som vokser under dyna hvis jeg stryker ham på ryggen/magen om kvelden! Og når han da med sukk og stønn snur ryggen til meg fordi han ikke vil plage meg med lysten sin, så er jo det i seg selv også et problem...

Jeg hadde samme problemet med en jeg var sammen med for lenge, lenge siden. Jeg kjenner ham igjen i beskrivelsen din av din samboer. Jeg orket ikke mer til slutt. Jeg tror problemet bestod i at han ikke var flink til å hjelpe meg til å ha det bra i sengen. Sex var rett og slett drit kjedelig og vondt. Sex skal jo være gøy for begge da. Men fem ganger om dagen hadde nok blitt i drøyeste laget for meg uansett hvor gøy det hadde vært for meg.

UndrendePåDetMeste

Jeg hadde samme problemet med en jeg var sammen med for lenge, lenge siden. Jeg kjenner ham igjen i beskrivelsen din av din samboer. Jeg orket ikke mer til slutt. Jeg tror problemet bestod i at han ikke var flink til å hjelpe meg til å ha det bra i sengen. Sex var rett og slett drit kjedelig og vondt. Sex skal jo være gøy for begge da. Men fem ganger om dagen hadde nok blitt i drøyeste laget for meg uansett hvor gøy det hadde vært for meg.

Han er flink og alt det der, jeg har bare ikke lyst for tiden. Og jeg er redd det skal gå samme vei som det gikk for deg. For dette skaper ringvirkninger ut i hele forholdet. Der jeg ser glasset som halvfullt og at vi bare må bli flinkere på hverdagsintimitet, så ser han et halvtomt glass og at han bare må gjemme vekk sexlysten sin...

Jeg har sterke følelser, men begynner å lure på om vi har noen fremtid, har vært som dette i flere måneder nå

Gjest TAGLIATELLE

fortell ham at du tar det som et komplimang at han tenner så lett, at han er en deilig elsker og at du gjerne skulle kommet ham i forkjøpet. men at nå er du så sliten at du ikke orker sex. si at du gjerne vil kose, og overse nå den voksende dynebulen. den må han da få ha, den er ikke ditt ansvar. fint at den er der, syns nå jeg. men du er ikke forpliktet til å få dempet den. han dør ikke av å sovne uten orgasme. men nærhet og kos må dere ta vare på. det har dere begge bruk for. han bør kunne stryke deg også uten at det ender i penetrering. greier han ikke det, sliter han. og si at dere kan prøve om en måned hvis han ikke presser,OG AT HAN FÅR VENTE PÅ DITT INITIATIV, OG PRØV DA. MEN greier du det ikke uten hans press, oppsøk en rådgiver:D

Annonse

UndrendePåDetMeste

fortell ham at du tar det som et komplimang at han tenner så lett, at han er en deilig elsker og at du gjerne skulle kommet ham i forkjøpet. men at nå er du så sliten at du ikke orker sex. si at du gjerne vil kose, og overse nå den voksende dynebulen. den må han da få ha, den er ikke ditt ansvar. fint at den er der, syns nå jeg. men du er ikke forpliktet til å få dempet den. han dør ikke av å sovne uten orgasme. men nærhet og kos må dere ta vare på. det har dere begge bruk for. han bør kunne stryke deg også uten at det ender i penetrering. greier han ikke det, sliter han. og si at dere kan prøve om en måned hvis han ikke presser,OG AT HAN FÅR VENTE PÅ DITT INITIATIV, OG PRØV DA. MEN greier du det ikke uten hans press, oppsøk en rådgiver:D

Veldig fine ord, myebedre sagt enn det jeg har prøvd å si... tusen takk:)

Gjest salmiakk

Jeg forstår problemet ditt.Men jeg har mye sympati for din kjæreste. Det er vondt å bli avvist av den du elsker.Vi har alle forskjellige "kjærlighetsspråk" og om hans "språk" er gjennom det seksuelle så er det vanskelig for han å unngå å føle seg avvist.

Jeg har større behov enn min mann og synes det er utrolig frustrerende at han er fornøyd med en gang i uken, mens jeg gjerne vil hver dag. Men i slutten det siste svangerskapet så var det jeg som hadde minst sexlyst.

Selv om jeg ikke hadde lyst på sex så er det jo fullt mulig å hjelpe den andre litt på vei.

Jeg overrasket min mann med massage,en hand-job og kjøpte til og med en liten fiffig "gele-vagina" til han. Den gjorde stor lykke:)

Jeg kunne bruke den på han eller han kunne kose seg alene.

Det jeg vil frem til er at selv om ikke du har lyst så går det fint an å komme han i møte.

Kjempevanskelig. Er der jeg også. (Selv om det har gått greit i 9 år!!!!)

Han har til slutt innsett at det ikke blir sex hver dag, og at han må nøye seg med ca. en gang i uka.

Jeg får samme følelsen som deg - dvs. mindre sex-lyst jo mer han maser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...