nick Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 DarkPink og laguna svinser rundt og titter lengselsfullt ut på nick, flisa svømmer i bakgrunnen og vil ikke støte noen og bolefisken SDD skiter (bokstavelig) i alt. SDD er blitt et realt forurensningproblem. Han grumser til alt. Det lukter fishy av hele akvariet. Selv om jeg skiftet ut halvparten av vannet med ekte vann fra springen, så lukter det. Skal de ha mat oftere enn 1 gang om dagen? Skal det lukte så ille? Vil det hjelpe dersom jeg sløyer SDD? Han tar jo maten fra jentene så han ligger tynt an. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Hihi, det var morsomt! Men jeg har ikke erfaring med akvariefisker... 0 Siter
keinstein Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Kjøp en stor piraya og kall den for 0 Siter
amber sun Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 HAHAHA - kjempemorsomt! stilig med dol-akvarie, hehe. Men ok. Har du sjekket hvordan det står til i filteret? Det er godt mulig at pumpen er tilstoppet med noe som gjør at vannet ikke blir filtrert ordentlig. Jeg ville tatt ut filtermassen, skylt den litt, åpnet og vasket selve pumpedelene, og skrudd det sammen igjen. SÅ tar du på strømmen igjen og ser om det er mer fart i pumpen nå. Først vil det rase ut med masse grums, men det vil avta etter hvert. Det skal ikke lukte ille fra akvariet altså. Har du noe å ta vannprøver med? Så kan du finne ut hva som er galt. En ting til: bruker du hevert når du bytter vann? Så du får med all grumset fra bunnen, slaggstoffer osv. :-D Lykke til da, med dolfiskene, hehe. 0 Siter
nick Skrevet 26. november 2005 Forfatter Skrevet 26. november 2005 HAHAHA - kjempemorsomt! stilig med dol-akvarie, hehe. Men ok. Har du sjekket hvordan det står til i filteret? Det er godt mulig at pumpen er tilstoppet med noe som gjør at vannet ikke blir filtrert ordentlig. Jeg ville tatt ut filtermassen, skylt den litt, åpnet og vasket selve pumpedelene, og skrudd det sammen igjen. SÅ tar du på strømmen igjen og ser om det er mer fart i pumpen nå. Først vil det rase ut med masse grums, men det vil avta etter hvert. Det skal ikke lukte ille fra akvariet altså. Har du noe å ta vannprøver med? Så kan du finne ut hva som er galt. En ting til: bruker du hevert når du bytter vann? Så du får med all grumset fra bunnen, slaggstoffer osv. :-D Lykke til da, med dolfiskene, hehe. Filter er for pingler. Jeg bruker bare et vannglass til å øse ut vann med, deretter fyller jeg fra springen. Butikken sa jeg kunne bytte vann en gang i uka, men det holder ikke. Jeg tar litt hver dag. Men maten, holder det en gang om dagen? 0 Siter
Gemini Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Filter er for pingler. Jeg bruker bare et vannglass til å øse ut vann med, deretter fyller jeg fra springen. Butikken sa jeg kunne bytte vann en gang i uka, men det holder ikke. Jeg tar litt hver dag. Men maten, holder det en gang om dagen? Tror ikke de skal ha mat mer enn en gang om dagen. Men det står vel på boksen? Det finnes fôr som skal gis sjeldnere også, sånn om man reiser bort noen dager, så skal fiskene klare seg. 0 Siter
amber sun Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Filter er for pingler. Jeg bruker bare et vannglass til å øse ut vann med, deretter fyller jeg fra springen. Butikken sa jeg kunne bytte vann en gang i uka, men det holder ikke. Jeg tar litt hver dag. Men maten, holder det en gang om dagen? Stakkars fisk. Ikke rart de ikke trives oppi der... Men det er nok med en gang mating om dagen ja. De greier seg også noen dager uten mat om du reiser bort f eks. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 *lol* Dæven! Uten at jeg kan noe som helst om akvariefisk vil jeg bare si at jeg er meget beæret over oppnavningen!;-) Lykke til, og ikke la SDD ta all maten! :-) 0 Siter
org Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Hvordan ser org-fish'en ut? Sett'n du? 0 Siter
Gjest midia Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Det er nok å gi litt mat hver morgen. Vi har vært borte 3 dager uten at fiskene har fått mat og det har gått fint. Nå er jo ikke vi riktig klok da for vi vasker hele akvariet annenhver måned. Det kan ikke være så galt å gjøre detettersom fiskene trives så godt at de formerer seg!? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.