Gå til innhold

Utleie og betaling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kan bruke tynne x-stifter, men kanskje ikke store skruer og plugger uten å reparere etterpå. Det må være normalt i orden og helt alt sammen. Små stiftehull i vegger er ikke skader. Utleier kan ikke klage selv om han må male noen kvadrat og sparkle litt for hver ny leietaker. Du betaler for slitasjen i leien.

"Du betaler for slitasjen i leien."

Ah - meget godt poeng. Normal slitasje er et selvfølge.

"............................................."

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

13

• Prozak

8

• Mary Poppins

6

• Glimtipper

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Du betaler for slitasjen i leien."

Ah - meget godt poeng. Normal slitasje er et selvfølge.

"............................................."

Utleier vil kanskje prøve å begrense slitasjen og utgiftene, men flere som må pusse opp hele utleieboligen hvert 3. år har fått beskjed av myndigheter at det må de regne med. De må legge på prisen så det dekker oppussing, de må ha forsikringer som dekker utleie, og depositum som dekker skader.

En som godtar sosialgaranti i stedet for depositum må tåle ganske mye, og får god pris, 50% mer enn vanlig. Kanskje må de pusse opp hvert år.

Skrevet

Hva om han plutselig krevde betaling for all teen du har drukket, nå i ettertid. DA hadde man fått store øyne..

Ja, ikke sant...

Skrevet

LOL

Ser det for meg;

Glimtipper får et brev i posten. "Hurra", tenker hun. "Jeg har venner". Hun åpner brevet med stor glede, men hva er det hun finner? Jo ,en giro med et stort beløp som kreves betalt inn. -"Gjeld for drukket te og spist småkaker"

*skrekk og gru*

*LOL*

Skrevet

Du tar nok feil. Leier man ut, så må man regne med at folk bor der som om det var deres hjem, noe det jo er. Man henger opp bilder, det blir hull. Sånn er det bare.

Du har rett til å bruke boligen som bolig, og det medfører slitasje, hakk, riper, klistremerker, blyantstreker, flekker og huller her og der.

Skrevet

Dersom kontrakten angir fra 1. desember, så kan du ikke ta betalt for uken før uten særskilt avtale om dette.

Hvorfor skrev dere ikke korrekt dato i kontrakten?

Annonse

Skrevet

Du blander sammen salg og utleie.

Det som står der når jeg flytter inn i en utleiebolig, skal være i orden og på plass når jeg flytter ut. Jeg må få lov å ta med meg mine egne eiendeler, det kan ikke være slik at når jeg skrur det fast, så er det ikke mitt lenger :-)

Salg er noe annet.

Fra husleielovens § 10-2 : "Fast inventar som leieren har brakt inn i husrommet, tilfaller utleieren hvis utskilling ville medføre uforholdsmessige omkostninger eller urimelig verditap. "

Skrevet

Fra husleielovens § 10-2 : "Fast inventar som leieren har brakt inn i husrommet, tilfaller utleieren hvis utskilling ville medføre uforholdsmessige omkostninger eller urimelig verditap. "

Det er jeg enig i. En innbygget avtrekksvifte eller komfyr vil etterlate et digert høl. I tilfelle må den som flytter og tar med seg vifta eller komfyren reparere så det blir bra, evt kjøpe nytt overskap eller benk.

Skrevet

Dersom kontrakten angir fra 1. desember, så kan du ikke ta betalt for uken før uten særskilt avtale om dette.

Hvorfor skrev dere ikke korrekt dato i kontrakten?

Jeg er helt enig. Hvis utleier er så "dum" at h*n gir fra seg nøkkel før datoen som kontrakten nevner, så blir det ikke noen penger, akkurat som her. Alt må være korrekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...