Gå til innhold

Vask av overmadrass

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor25
Skrevet

Jeg må vaske overmadrassen min fordi bleia til lilletuppa ikke klarte å holde på alt det som kom i dag tidlig. På vaskelappen på madrassen står det 40 grader, men det er jo bæsj da, tenker jeg og lurer på om jeg skal vaske på 60 og satse på at madrassen tåler det? Noen med erfaring her?

kakki1365380609
Skrevet

Har aldri prøvd. Jeg hadde nok vasket på 60 og regnet med at det gikk greit jeg :o)

Skrevet

jeg har vasket overmadrass på 60 grader, det gikk helt fint!

Gjest Zalobeib
Skrevet

Tja, er den dyr? Kjedelig om man ødelegger. Jeg vasket min på 40, men den ble ikke helt ren... Sprut masse zalo på, og la ligge litt før du kaster i maskinen. Zalo fjerner de fleste flekker.

Gjest trultemor25
Skrevet

Tja, er den dyr? Kjedelig om man ødelegger. Jeg vasket min på 40, men den ble ikke helt ren... Sprut masse zalo på, og la ligge litt før du kaster i maskinen. Zalo fjerner de fleste flekker.

Ikke er den dyr (som jeg vet, jeg har fått dem) og ikke er jeg redd for dem, men hadde vært kjipt hvis den hadde krympa da

Gjest Zalobeib
Skrevet

Ikke er den dyr (som jeg vet, jeg har fått dem) og ikke er jeg redd for dem, men hadde vært kjipt hvis den hadde krympa da

Da ville jeg spruta en god dæsj zalo på, latt det trekke litt inn. Hiv i maskinen på 40 og se hvor rent det blir. Bæsj er vel stortsett vanskelig å fjerne. Kanskje vaske mange ganger.

Skrevet

jeg har vasket overmadrass på 60 grader, det gikk helt fint!

Hva slags maskin har du som klarte å få en hel overmadrass inn?

Gjest papirtiger
Skrevet

Hva slags maskin har du som klarte å få en hel overmadrass inn?

Overmadrasser kommer i forskjellige tykkelser de..

Den forrige jeg hadde var kjempetynn og fikk plass i vaskemaskinen. Jeg vasket den på 60 grader.

På min nåværende kan man ta av trekket, heldigvis..

Skrevet

Overmadrasser kommer i forskjellige tykkelser de..

Den forrige jeg hadde var kjempetynn og fikk plass i vaskemaskinen. Jeg vasket den på 60 grader.

På min nåværende kan man ta av trekket, heldigvis..

Tenkte på min egen 90x200 og ser ikke den for meg i min maskin.

Er det vanskelig å få på trekket igjen? Prøvde her for litt siden å få det av for vask, men ga opp. Det satt så tett og jeg var redd for at det skal krympe. da blir det omtrent umulig å få på igjen.

Gjest papirtiger
Skrevet

Tenkte på min egen 90x200 og ser ikke den for meg i min maskin.

Er det vanskelig å få på trekket igjen? Prøvde her for litt siden å få det av for vask, men ga opp. Det satt så tett og jeg var redd for at det skal krympe. da blir det omtrent umulig å få på igjen.

Godt spørsmål..har ikke kommet så langt at jeg faktisk har vasket trekket.

Hm..dette burde undersøkes. Dumt å vaske det hvis det er umulig å få på igjen :/

Skrevet

Godt spørsmål..har ikke kommet så langt at jeg faktisk har vasket trekket.

Hm..dette burde undersøkes. Dumt å vaske det hvis det er umulig å få på igjen :/

Prøv du først da og gi meg beskjed om hvordan det gikk :-)

Gjest papirtiger
Skrevet

Prøv du først da og gi meg beskjed om hvordan det gikk :-)

Overmadrassen er omtrent 9 dager gammel, så blir nok en stund til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...