Gå til innhold

min mann straffer med sex og kosestreik

Anbefalte innlegg

Gjest perlemora

jeg er 40, min mann 50 og vi har tre hjemmeboende barn, hvor en av dem er vår felles. de to eldste er mine, og 16 åringen har nettopp flyttet til oss fra sin pappa. han har vært litt ute og kjøre, er utprøvende, en slags "gjøkunge" som aldri får nok penger, klær ol problemene spisset seg til når denne 16årige gutten min og min mann nå måtte bo sammen, de liker ikke hverandre i utgangspunktet. vår familieterapeut har imidlertid tatt skikkelig tak i dette og gutten er betydelig mer striglet etter å ha bodd hos oss i noen måneder. problemet er at jeg fungerer som buffer mellom min mann og ungene. jeg skjuler ulempene, kravene, kostnadene, kranglene. min mann mener problemet kom med min sønn, men jeg syntes det startet fra vi ble sammen. det er mer synlig nå, og forsterket. vi står ikke sammen, jeg går bak hans rygg med barneproblemene, tar over ol. han er kompromissløs i konflikter, og er ikke alle enige med ham kan han være sur i uker. han har en sønn på 20 som han har hatt lite kontakt med fordi han mener mora har stukket kjepper i hjulene for dette. (bare delvis rett mener jeg)

jeg tar ofte initiativ til sex og paraktiviteter forde jeg prøver å styrke parforholdet, også når det butter i mot for meg. men jeg blir avvist i godr og onde dager.KJENNER INGEN SOM AVVISER SOM HAM. jeg må virkelig gjøre meg fortjent til nærhet og trøst, og elskov for den saks skyld. jeg tenker ofte på å bryte, men for ungenes skyld (for ingen av dem vil ha et samlivsbrudd, og også mine store tenåringer godtar ham, selv om de synes han er en tverr og kjedelig fyr)men vi har det bra NÅR vi gjør positive ting sammen. det er så sjelden bare, OG det hviler på mine skuldre. han mener vi har samarbeidsproblemer han også, men han mener sex, klemmer, stryk osv bare skal komme fra ham når vi har det skikkelig bra. jeg mener det skal være det også, men også en trøst, en flukt i hverdagen, plaster på såret og en leik...når det gjelder samarbeid, har jeg inntrykk av ,at for ham er det om jeg er enig i eller godtar hans avgjørelser. han syns jeg bedriver 50-prosent-oppdragelse, og han har mye rett. men jeg syns det er mye å oppdra alene. for når han skal ta et tak med mine eller vårt barn blir det EN STOR BRÅKETE KRANGEL med tårer, sårede følelser og agresive utfall. HAR FOR SVARTE NOEN NOEN GODE RÅD UTENOM SKILSMISSE, FOR DET HAR JEG KLEKKET UT SELV...

nå er jeg 40 og jeg vil ikke bli 50 før noen koser med meg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207827-min-mann-straffer-med-sex-og-kosestreik/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heineiken

Akuratt her ville jeg kanskje prøvd å være slik mot ham som han er mot deg.. Da hadde nok pipen fått en annen låt dersom det var HAN som ble avvist og ikke du..

Spør han hvorfor du ikke vil, så ville jeg sagt rett ut at han ikke hadde gjort seg fortjent til det. Og deretter se reaskjonen hans.

Virker som han har en rar oppfatning når det gjeldwer sexen og det virker som han er opptatt av den makten o kunne bestemme over din seksualitet.

men ville uansett snakket meg han og gitt han noen alternativer. Men det har du kanskje gjort allerede?

Det må være noe rart med enkelte menn på 50 år. Min eks er også passert 50. Når vi ikke er enig om ting, da vil han ikke være sammen med datteren sin.

De tror de straffer oss gjennom sin adferd, men egentlig viser de seg fra sin verste side.

Når mannen din sier at du har mye oppdrageransvar. Ja, så har han helt rett! Du har et forferdelig stort ansvar. Ikke bare for barna dine, men også overfor den største babyen i huset, nemlig mannen din!

Når han nekter deg sex, kos og trøst når du ikke har gjort deg fortjent til det. Hvorfor har han sex med deg, når dere har sex da?

Er det kun fordi du har gjort deg fortjent til det, eller er det fordi han har lyst på DEG?

Huff, Perlemora. Du bør ikke bli lenge i et sånt forhold. Mannen din er da direkte stygg mot deg, og det er ødeleggende for selvfølelsen din.

Godt at du er såpass selvreflektert som du er, men du bør nok ta deg en prat med mannen din, og gi han noen ultimatum. Og vis at du mener alvor! Ellers kan det gi mannen din nok et argument for å trenere følelsene dine.

Jeg kan bare si at jeg aldri har skjønt det der med at sex skal være et overskuddsfenomen og noe som praktiseres når alt annet stemmer og går på skinner.

Tvert om, sex er jo en nådegave man FÅR overskudd av og som bringer folk sammen, tross alt mulig lirumlarum ellers i forholdet.

Du tror ikke det er noe annet som ligger under furtingen til din mann?

Gjest perlemora

Akuratt her ville jeg kanskje prøvd å være slik mot ham som han er mot deg.. Da hadde nok pipen fått en annen låt dersom det var HAN som ble avvist og ikke du..

Spør han hvorfor du ikke vil, så ville jeg sagt rett ut at han ikke hadde gjort seg fortjent til det. Og deretter se reaskjonen hans.

Virker som han har en rar oppfatning når det gjeldwer sexen og det virker som han er opptatt av den makten o kunne bestemme over din seksualitet.

men ville uansett snakket meg han og gitt han noen alternativer. Men det har du kanskje gjort allerede?

tror jeg har prøvd ut hva annet som kan ligge under, alt fra andre damer til andre seksuelle preferanser til økonomi og barneståk. han tar livet mer alvorlig enn meg, er svært loyal og pliktoppfyllende. bruker så mye krefter på å fremstå som en likandes kar at han må ta det ut hjemme. han er en annen generasjon enn meg, men helt enig, det gir ham ingen rett. jeg er ikke noens følelsesmessige punsjingball. godt å se at jeg reagerer normalt

Har aldri hørt om menn som har et slikt syn på sex jeg.

Tror han har en del uløste indre stridigheter hvis beskrivelsen er rett. Problemet er vel også at det er umulig å komme inn til ham, så dette er nok vanskelig for deg.

Synes du "høres" ut som ei flott dame som står på. Når det gjelder barn og barneoppdragelse er det jo viktig at man gjør sitt beste. Er ikke verre enn det, og så lenge barna vokser opp uten nevneverdige atferdsproblemer er jo dt et signal om at du gjør ting rett, tross alt.

Du, har du vært innom tanken på at mannen kanskje har periodiske potensproblemer. Er han fra før en "mannemann" (en sånn som må forsterke det maskuline selvet av ulike grunner) kan vel det være grunn nok for at han tyr til slike midler når kjerna i maskuliniteten (stannaren) svikter... :-))

Nei, finn din retning, og få deg kos FØR du er 50.

Mvh

Annonse

Gjest perlemora

Har aldri hørt om menn som har et slikt syn på sex jeg.

Tror han har en del uløste indre stridigheter hvis beskrivelsen er rett. Problemet er vel også at det er umulig å komme inn til ham, så dette er nok vanskelig for deg.

Synes du "høres" ut som ei flott dame som står på. Når det gjelder barn og barneoppdragelse er det jo viktig at man gjør sitt beste. Er ikke verre enn det, og så lenge barna vokser opp uten nevneverdige atferdsproblemer er jo dt et signal om at du gjør ting rett, tross alt.

Du, har du vært innom tanken på at mannen kanskje har periodiske potensproblemer. Er han fra før en "mannemann" (en sånn som må forsterke det maskuline selvet av ulike grunner) kan vel det være grunn nok for at han tyr til slike midler når kjerna i maskuliniteten (stannaren) svikter... :-))

Nei, finn din retning, og få deg kos FØR du er 50.

Mvh

Nei, han er ikke macho, han er en passelig blanding. tror ikke han har potensproblemer. tror heller det har en sammenheng med at om man avstår fra sex, så får man mindre lyst.

jeg har en sta mann, i tillegg er han en som ALLDRI tar feil, om du forstår.

Hadde et oppgjør i helga, og jeg er ikke typen som går fra hus og heim hver uke. dette er første gang på 11 år, at jeg har ordnet med nød-bosted for å komme bort litt.

(men ungene ble så fra seg, så jeg ble...men jeg begynner å si ifra. problemet er å si at jeg får for lite kroppskontakt i det daglige. og jeg vil ikke måtte be om det.føler meg så nymfoman. vi har perioder med ofte nok sex, men det er "aldri" en klem på kjøkkenet, han lener seg ikke mot meg i sofakroken. jeg misunner sånne par hvor de bare tar omkring skuldere til den andre, ute blant folk. jeg kan gjøre det til han. jeg kan gi han en klem, men han kan rett og slett rygge litt, så jeg må strekke meg etter hen . der er kjernen. jeg må strekke meg etter han aldig omvendt. (sånn har det vært alltid, bortsett fra tidlig,i begnnelsen.)

og jeg ser helt normal ut, jeg er ganske slank, og finner ikke feil ved meg selv som rettferdigjør dette fysisk.

Etter oppgjør ihelga var han med jobben i en annen by i tre dager, da hn kom hjem fikk jeg en liten gave. første på veldig lenge. er bare redd for å fortsette i sporet mitt.

• 11 måneder senere...
Gjest perlemora

tror jeg har prøvd ut hva annet som kan ligge under, alt fra andre damer til andre seksuelle preferanser til økonomi og barneståk. han tar livet mer alvorlig enn meg, er svært loyal og pliktoppfyllende. bruker så mye krefter på å fremstå som en likandes kar at han må ta det ut hjemme. han er en annen generasjon enn meg, men helt enig, det gir ham ingen rett. jeg er ikke noens følelsesmessige punsjingball. godt å se at jeg reagerer normalt

nå to år etter har jeg faktisk det bra med min mann , vi hr sex, han tar initiativ. vi snakker sammen og diskuterer, og går til rådgivning. jeg har det mye bedre, det har han også. takk for råd og støtte fra totalt ukjente (hvem kunne jeg ellers betro meg til om et så pinlig tema). min mann fikk tilslutt vite hvordan han drev meg, da jeg endelig en dag bestemte meg for å stille ham et ultimatum: vi går til rådgivning, blir bedre partnere og finner ut hvorfor du er sånn mot meg eller vi skiller oss og blir lykkelig hver for oss. han valgte det første.og skjønner etterhvert at forholdet må pleies kontinuerlig for å kunne ha en så fleksibel, tålmodig og robust kone som han har.

nå to år etter har jeg faktisk det bra med min mann , vi hr sex, han tar initiativ. vi snakker sammen og diskuterer, og går til rådgivning. jeg har det mye bedre, det har han også. takk for råd og støtte fra totalt ukjente (hvem kunne jeg ellers betro meg til om et så pinlig tema). min mann fikk tilslutt vite hvordan han drev meg, da jeg endelig en dag bestemte meg for å stille ham et ultimatum: vi går til rådgivning, blir bedre partnere og finner ut hvorfor du er sånn mot meg eller vi skiller oss og blir lykkelig hver for oss. han valgte det første.og skjønner etterhvert at forholdet må pleies kontinuerlig for å kunne ha en så fleksibel, tålmodig og robust kone som han har.

Tråden er vel ett år gammel, ikke to?

Pirk, pirk, pirk...

Men for all del, fint at ting har blitt bedre.

tzatziki1365380058

Jeg kan bare si at jeg aldri har skjønt det der med at sex skal være et overskuddsfenomen og noe som praktiseres når alt annet stemmer og går på skinner.

Tvert om, sex er jo en nådegave man FÅR overskudd av og som bringer folk sammen, tross alt mulig lirumlarum ellers i forholdet.

Du tror ikke det er noe annet som ligger under furtingen til din mann?

Jeg skjønner at du ikke skjønner det, men jeg synes det er rart at det stilles spørsmål ved at andre har det sånn. Det er jo ikke noe uvanlig fenomen.

Synes denne mannen oppfører seg helt forferdelig, men akkurat det at han trenger overskudd til sex, synes jeg ikke bør brukes mot ham. Selv om det er mer uvanlig at menn har det sånn.

For meg er helt klart sex et overskuddsfenomen. I perioder har vi hatt mye nattevåk som har gjort meg dødssliten, og det eneste som da har stått i hodet på meg er søvn. Faktisk har det vært sånn at bare det å bli berørt, enten av unger eller av mann, tom av venninner, har vært nesten fysisk vondt. Tror det hadde å gjøre med at jeg var så oppspist av å stille opp for andre at det at noen tok i meg når jeg kunne slippe, føltes som en invadering.

Det kan naturligvis hende at sex hadde fungert dersom jeg hadde "gjort det likevel", men jeg var utrolig langt fra å orke å prøve.

Nå er den tiden stort sett over, heldigvis, den yngste er 3 og det hjelper! Men jeg opplever noe av det samme i ekstreme jobb-preioder (jeg jobber generelt mye).

Og min kjære er en stor motstander av make-up sex. Synd for meg, men sånn er han :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...