Gå til innhold

Ny mobil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger en ny mobiltelefon, men aner ikke hva jeg skal velge.

Jeg vil ha en uten de mest avanserte funksjonene, men vil gjerne ha kamera.

Har Telenor Djuce abonnement som jeg nok må fortsette på.

Tips mottas med takk.

Skrevet

SE k750i. Har det du trenger av funksjoner (java etc.), og 2mpx kamera.

".........................................."

Gjest ChiengMai
Skrevet

støttes!

Skrevet

Hva er java??? Og hvor mye koster denne herligheten?

Skrevet

Hva er java??? Og hvor mye koster denne herligheten?

Java er et programmeringsspråk. For mobile enheter har man noe som heter j2me (java micro edition), og det er som regel det man bruker når man lager spill o.l. til mobiltelefoner.

"............................................"

Skrevet

I eget søk etter ny mobil, har jeg (nesten) finlest alle internetts omtaler av mobiltelefoner. Her kan du feks finne tester og diskusjonsforum (menyen til venstre):

http://www.amobil.no/

For meg var de viktigste kriteriene talekvalitet (mange mobiler har dårlig lyd), gode taster, real meny, et greit kamera (de gode kameraene får du uansett ikke på mobiler), ok lagringskapasitet, samt pris. Alt det andre av fancy kapasitet følger 'naturlig' på nye og dyrere mobiler.

Skrevet

Java er et programmeringsspråk. For mobile enheter har man noe som heter j2me (java micro edition), og det er som regel det man bruker når man lager spill o.l. til mobiltelefoner.

"............................................"

Men er det noe jeg trenger da? JEg er en enkel sjel, skjønner du.

Skrevet

I eget søk etter ny mobil, har jeg (nesten) finlest alle internetts omtaler av mobiltelefoner. Her kan du feks finne tester og diskusjonsforum (menyen til venstre):

http://www.amobil.no/

For meg var de viktigste kriteriene talekvalitet (mange mobiler har dårlig lyd), gode taster, real meny, et greit kamera (de gode kameraene får du uansett ikke på mobiler), ok lagringskapasitet, samt pris. Alt det andre av fancy kapasitet følger 'naturlig' på nye og dyrere mobiler.

Tusen hjertelig :-)

Skrevet

Men er det noe jeg trenger da? JEg er en enkel sjel, skjønner du.

Du trenger det ikke, med mindre du skal spille eller bruke andre småprogrammer som ofte følger med telefonen. Men du finner vel neppe en ny telefon i dag som ikke har java. På mobil -og håndholdt markedet er det to plattformer som gjelder: Symbian (med hovedvekt på java som kjøremiljø) og Windows Mobile (med hovedvekt på .NET som kjøremiljø). Begge er, etter alle fornuftige definisjoner, like gode. Windows Mobile er vel, ivertfall foreløpig, mer rettet mot PDA-er enn mot mobiltelefoner.

"............................................."

Skrevet

Du trenger det ikke, med mindre du skal spille eller bruke andre småprogrammer som ofte følger med telefonen. Men du finner vel neppe en ny telefon i dag som ikke har java. På mobil -og håndholdt markedet er det to plattformer som gjelder: Symbian (med hovedvekt på java som kjøremiljø) og Windows Mobile (med hovedvekt på .NET som kjøremiljø). Begge er, etter alle fornuftige definisjoner, like gode. Windows Mobile er vel, ivertfall foreløpig, mer rettet mot PDA-er enn mot mobiltelefoner.

"............................................."

Hmmmm,dette var kjempegresk for meg. Jeg tror faktisk ikke jeg skjønte noe av det du sa jeg...

Kanskje jeg bør lære litt om dette?

Skrevet

Hmmmm,dette var kjempegresk for meg. Jeg tror faktisk ikke jeg skjønte noe av det du sa jeg...

Kanskje jeg bør lære litt om dette?

Jeg _prøvde_ å ikke være for teknisk :-)

Men nei - med mindre du skal bruke en mobiltelefon til annet enn det vanlige, eller skal ta i bruk en avansert PDA, så trenger du ikke lære deg det :-)

"..........................................."

Skrevet

Jeg _prøvde_ å ikke være for teknisk :-)

Men nei - med mindre du skal bruke en mobiltelefon til annet enn det vanlige, eller skal ta i bruk en avansert PDA, så trenger du ikke lære deg det :-)

"..........................................."

Det er ikke så lett å svare lite teknisk når man selv synes ting er lett å forstå. Jeg har full forståelse for det.

Tror jeg for nå lar være å lære meg alt dette tekniske.

Jeg er takknemlig for at du forsøkte å få meg til å forstå!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...