tuttemann Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Hva gjør man når jeg ikke har lyst på sex? Jeg og min samboer har vært sammen i 8 år nå. Før var alt helt normalt, men etter å ha fått 2 barn ganske tett, finnes det ikke lyst lengre. Jeg kunne sikkert ha klart meg resten av livet uten sex, noe min samboer selvsagt ikke kan. Jeg har hatt en del smerter under samleie etter fødselen, men ikke noe som er unormalt. Hele probemet ligger i at det ikke finnes lyst, noe som er ganske fortvilende fordi jeg er jo veldig glad i samboeren min. Det hele blir en vond sirkel fordi jeg blir redd for å være intim, noe som automatisk sier sex i mannens hjerne. Jeg får dårlig samvittighet for han, og gir eller for maset, noe som igjen fører til at jeg bli trist og lei meg. Delvis fordi jeg føler det som en plikt, og fordi jeg skulle ønske det ikke var sånn. Vi har prøvd bl.a. filmer, men det kunne like gjerne vært om matlaging for det gjorde ingenting for meg. Min samboer har vært utrulig tålmodig, men jeg skjønner jo at dette er et problem for han også. Det er ingen fagpersoner i mitt område som jeg kan snakke med. Finnes det noen medisiner for dette? Hva er galt med meg?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207835-lyst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dior femme Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Har selv vært i dine sko. Tror det er et mer vanlig problem enn mange tror. Mitt råd er at du _ikke_ må gi etter og ha sex utelukkende av plikt. Det kan føre veldig mye vondt med seg. Min erfaring var at hvis mannen min klarte å holde seg unna en periode så våknet lysten langsomt igjen. Dette krever mye av mannen din, men det er bedre enn at du skal avvise han hele tiden/evt ha sex mot din vilje. Hvis du ikke forholder deg til hva kroppen din forteller deg vil du risikere å få enda større problemer. Dette har jeg smertelig erfart selv. Prøv også å få humor inn i samlivet. Spøk med hvor tørrlagt sexlivet er blitt. Vis hverandre at dette ikke er gravalvorlig. Dette høres kanskje rart ut, men kan være helt avgjørende etter min erfaring. Det finnes jo også medikamenter du kan prøve. Det har jeg ikke erfaring med så det kan jeg ikke si noe om. Lykke til og ikke gi opp! Det er svært mange andre par der ute med akkurat samme problem.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207835-lyst/#findComment-1499981 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.