Gå til innhold

gravid med spiral - sjanse for at det går bra

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp hva skjer

Man skal ikke kunne bli gravid med spiral, men noen ganger skjer det likevel. Men jeg har hørt at dersom så skjer, er det stor sannsynlighet for at det ikke går bra. Er det noen som har sett noe statistikk på dette? Er det forskjell på hormonspiral og vanlig spiral i så måte?

Fortsetter under...

Man har økt risiko for svangerskap utenfor livmor (dvs. i eggleder) hvis man blir gravid med spiral. Egglederen kan sprekke (smertefullt og farlig), men tror ikke det skjer før noen uker ut i svangerskapet.

Hormonspiral er sikrere enn spiral, har ikke hørt at svangerskap utenfor livmor er noe problem med den.

Jeg har ikke sett noen statistikk over dette, og jeg har hørt om barn som blir født med spiralen i hånden! Hvis du bruker spiral og har testet positivt på graviditetstest, bør du få time hos gynekolog så fort som mulig (be om henvisning fra fastlegen). Lykke til!

Gjest en ting...

Man har økt risiko for svangerskap utenfor livmor (dvs. i eggleder) hvis man blir gravid med spiral. Egglederen kan sprekke (smertefullt og farlig), men tror ikke det skjer før noen uker ut i svangerskapet.

Hormonspiral er sikrere enn spiral, har ikke hørt at svangerskap utenfor livmor er noe problem med den.

Jeg har ikke sett noen statistikk over dette, og jeg har hørt om barn som blir født med spiralen i hånden! Hvis du bruker spiral og har testet positivt på graviditetstest, bør du få time hos gynekolog så fort som mulig (be om henvisning fra fastlegen). Lykke til!

Det er nok en vandrehistorie det med babyen som ble født med spiralen i hånden. Spiralen fjernes under svangerskapet i så fall.

Gjest hjelp hva skjer

Jeg har testet negativt men føler meg veldig gravid (har barn fra før). Ikke fått menstruasjonen, øm i brystene. Håper bare det ikke er svangerskap utenfor livmoren, da kan det jo gå lenger tid før det vises på en test.

Jeg har testet negativt men føler meg veldig gravid (har barn fra før). Ikke fått menstruasjonen, øm i brystene. Håper bare det ikke er svangerskap utenfor livmoren, da kan det jo gå lenger tid før det vises på en test.

Ja, svangerskap utenfor livmor kan gi negativt utslag på test. Du kan jo ta en telefon til fastlegen og be om henvisning til gyn. Gyn vil se det på UL hvis det er noe i egglederne.

skorpionfisken

Det er nok en vandrehistorie det med babyen som ble født med spiralen i hånden. Spiralen fjernes under svangerskapet i så fall.

En kollega fikk en gutt. Han delte livmora med spiralen hele svangerskapet. Han ble ikke født med spiralen i hånda, men den kom ut sammen med morkaka etterpå.

Annonse

skorpionfisken

Var det vanlig spiral eller hormonspiral?

Vanlig kopperspiral. Tror ikke det skal være mulig å bli gravid med hormonspiral.

Til tross for dette er jeg trygg på at jeg ikke blir gravid med vanlig spiral. Den har vært til å stole på i to år i allefall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...