Gå til innhold

Hjemmesider igjen :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt mye tid og sjel i hjemmesidene mine - og er nå ganske så fornøyd med dem :-)

Jeg bruker FrontPage.

Jeg har treffteller, gjestebok, linker som forandrer utseende når man peker på dem. Jeg har info om meg og familien, nyheter, bilder, linker.

Noen som har noen tips til hva mer jeg kan gjøre ut av sidene mine? Effekter eller andre morsomme ting?

(Nei, jeg gidder ikke å lage "english version", det begynte jeg på - men det var for mye arbeid så jeg tok det bort igjen)

:-)

Fortsetter under...

Skrevet

Sett inn - Webkomponent - Avanserte kontroller - Active-X control.

Eller "Finn komponenter på Weben", et valg nede til høyre.

Det er mye å lese og forstå, så lykke til.

FP regnes av mange for å være "ammatøør", særlig av våre USA-hatende "Blindernfødte". Alt som er Microsoft er python. Men FP har fått gode kritikker, så le av det.

Med f eks nye integrerte Sharepoint Services og DotNet programmering er MS på høyden.

http://msdn.microsoft.com/office/understanding/frontpage/

Gjest papirtiger
Skrevet

Det som interesser meg mest på hjemmesider er som regel bilder..

Men husk thumbnails..irriterende å måtte laste opp ørten digre bilder.

Skrevet

Sett inn - Webkomponent - Avanserte kontroller - Active-X control.

Eller "Finn komponenter på Weben", et valg nede til høyre.

Det er mye å lese og forstå, så lykke til.

FP regnes av mange for å være "ammatøør", særlig av våre USA-hatende "Blindernfødte". Alt som er Microsoft er python. Men FP har fått gode kritikker, så le av det.

Med f eks nye integrerte Sharepoint Services og DotNet programmering er MS på høyden.

http://msdn.microsoft.com/office/understanding/frontpage/

Takk for enda flere tips :-)

"FP regnes av mange for å være "ammatøør", særlig av våre USA-hatende "Blindernfødte". Alt som er Microsoft er python. Men FP har fått gode kritikker, så le av det."

Jeg bryr meg ikke om hva andre synes om FrontPage, dessuten _er_ jeg jo en amatør. Jeg synes dette programmet er enkelt å forstå og enkelt å lage sider med, samtidig som det har mange greie funksjoner og muligheter.

:-)

Skrevet

Det som interesser meg mest på hjemmesider er som regel bilder..

Men husk thumbnails..irriterende å måtte laste opp ørten digre bilder.

Takk for tips :-)

Jeg har ganske mange småbilder rundt forbi på sidene mine. På bildesiden ligger det et galleri hvor man kan klikke på bildene og se store versjoner.

Akkurat nå holder jeg på å legge ut noen små julebilder. Må jo pynte nettsidene også til jul :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...