Gå til innhold

Kalendergaver til 14-åring.

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nå har jeg kjøpt alle kalendergavene til de to andre, men ingen til 14-åringen. Hun er den vanskeligste.

Hun har alt hun trenger av parfymer, sminke, smykker, sokker,truser og den slags. Så hva i alle dager kjøper jeg?

Trenger ikke noe sier hun, bare penger eller sjokolade.

Sjokolade får hun ikke.

Er det teit å gi noen småpenger i kalendergaven? Har dere noen andre forslag?

Jeg trenger 8 gaver.

Fortsetter under...

Skrevet

Hvorfor er det teit å gi småpenger i kalendergave....?

Mange bekker små osv.

Jeg gjorde det i fjor til min 14 åring, og det var stor suksess.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hvorfor er det teit å gi småpenger i kalendergave....?

Mange bekker små osv.

Jeg gjorde det i fjor til min 14 åring, og det var stor suksess.

Det blir nok det her også.

Jeg vet hun trenger penger til presanger. Hun gir presanger til hele venninneflokken. Og jeg har tenkt å sette henne i arbeid her hjemme (mye som skal gjøres før jul), slik at hun kan tjene disse pengene.

Tenkte at penger i adventskalenderen blir for lettkjente penger.

Men på den annen side, er det vel mest fornuftig. Liten vits i å kjøpe noe som hun ikke har bruk for.

Skrevet

Hun kan kanskje heller få en gave hver søndag i advent? Ellers: telysestake (et par små over et par dager), frukt, hårspenner, strømpebukse, blyant, penn, liten duk. Se om du finner noe på europris, hennes (hårpynt) eller nille.

Skrevet

Da jeg var barn, GA vi litt penger hver dag i adventstiden - til barn i fattige land. I tillegg hadde vi en adventskalender med et bilde i for hver dag.

Den nye tendensen (laget av kjøpmannsstanden selvsagt) til at barn skal få en masse gaver gjennom hele adventstiden, syns jeg er dustete.

skorpionfisken
Skrevet

Mine foreldre har alltid laget kalendre til mine barn. Stor popularitet oppnådde kalenderen det året de ga opp å finne noen flere ting å putte i, gikk i banken og vekslet i tiere og kjøpte noen småsjokolader.

Hver pakke var lik, en godteribit og en tier. Det ble 240 kroner i løpet av adventen det.

Hvert år etterpå har det vært samme opplegget. De økte beløpet litt hvert år. 20,- på julaften, så 20 hver søndag i adventen, så 20 hver helg...

Nå som eldstemann er på 1. året på vgs vet jeg at de legger kr 20 hver dag.

Det første året det skjedde fortalte min sønn til en kompis hvor glad han var for pengen istedet for en ting. Nå kunne han spare opp å kjøpe noe til seg selv på slutten av adventen. Kompisen sa surt at tror du alle foreldre har råd til å legge penger i kalenderen, hvorpå min sønn repliserte: Tror du de tingene du får i din kalender er gratis?

Annonse

laguna1365380434
Skrevet

Vill gjetting : Sånn lite nmobilsmykke, Nemi julehefte, hårgele, cd singel, lapp der hun får bestemme hva som er til middag, lapp med løyve om venninne påovernattings, kul nøkkelring, jentete penn + ditto notatbok?

Men penger er vel kult det også! Seriøst!

Lykke til! :-)

Gjest sol etter regn
Skrevet

Mine foreldre har alltid laget kalendre til mine barn. Stor popularitet oppnådde kalenderen det året de ga opp å finne noen flere ting å putte i, gikk i banken og vekslet i tiere og kjøpte noen småsjokolader.

Hver pakke var lik, en godteribit og en tier. Det ble 240 kroner i løpet av adventen det.

Hvert år etterpå har det vært samme opplegget. De økte beløpet litt hvert år. 20,- på julaften, så 20 hver søndag i adventen, så 20 hver helg...

Det første året det skjedde fortalte min sønn til en kompis hvor glad han var for pengen istedet for en ting. Nå kunne han spare opp å kjøpe noe til seg selv på slutten av adventen. Kompisen sa surt at tror du alle foreldre har råd til å legge penger i kalenderen, hvorpå min sønn repliserte: Tror du de tingene du får i din kalender er gratis?

hehe.. tøft! :)

Gjest Persille
Skrevet

Det blir nok det her også.

Jeg vet hun trenger penger til presanger. Hun gir presanger til hele venninneflokken. Og jeg har tenkt å sette henne i arbeid her hjemme (mye som skal gjøres før jul), slik at hun kan tjene disse pengene.

Tenkte at penger i adventskalenderen blir for lettkjente penger.

Men på den annen side, er det vel mest fornuftig. Liten vits i å kjøpe noe som hun ikke har bruk for.

"Liten vits i å kjøpe noe som hun ikke har bruk for."

Helt enig!

Legg heller den summen du ville brukt på gaver fordelt i pakkene - så kan hun kjøpe noe hun vil ha, kjedelig men nyttig :)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Tror du de tingene du får i din kalender er gratis?"

Nei, det er jo det det ikke er.

Men neste år tror jeg at jeg skal finne på noe annet enn pakkekalender. Dette begynner å gå over alle støvleskaft. Men det er min egen skyld da, for jeg greier ikke å holde meg til 20 kr.pakken.

Sønnen min elsker Donald, og han får bare Donaldbøker i kalenderen til 49 pr stk.

Yngstedatteren får gaver til omtrent den prisen hun også (noen litt billigere kanskje)

Så visst jeg skal gi penger til datteren må det bli en 50-lapp hver gang.

Det blir 8 pakker på hver til rundt 50 kr. Det blir 1200 kr for kalenderen det.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Vill gjetting : Sånn lite nmobilsmykke, Nemi julehefte, hårgele, cd singel, lapp der hun får bestemme hva som er til middag, lapp med løyve om venninne påovernattings, kul nøkkelring, jentete penn + ditto notatbok?

Men penger er vel kult det også! Seriøst!

Lykke til! :-)

Overnattingsbesøk har hun mer enn nok av fra før. Penner, notatbøker og den slags svømmer det over av i alle skuffer.*prøver febrilsk å rydde*

Nemi var en god ide.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Da jeg var barn, GA vi litt penger hver dag i adventstiden - til barn i fattige land. I tillegg hadde vi en adventskalender med et bilde i for hver dag.

Den nye tendensen (laget av kjøpmannsstanden selvsagt) til at barn skal få en masse gaver gjennom hele adventstiden, syns jeg er dustete.

Jeg begynner å synes det samme.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hun kan kanskje heller få en gave hver søndag i advent? Ellers: telysestake (et par små over et par dager), frukt, hårspenner, strømpebukse, blyant, penn, liten duk. Se om du finner noe på europris, hennes (hårpynt) eller nille.

Telysestaker fikk hun i fjor. Hårpynt bruker hun ikke. Alle fjortiser går rundt og slenger med håret vet du;)

Blyanter og penner har vi i overflod.

Tror det blir penger jeg;)

Annonse

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Liten vits i å kjøpe noe som hun ikke har bruk for."

Helt enig!

Legg heller den summen du ville brukt på gaver fordelt i pakkene - så kan hun kjøpe noe hun vil ha, kjedelig men nyttig :)

Jeg det blir nok til det;)

Skrevet

"Tror du de tingene du får i din kalender er gratis?"

Nei, det er jo det det ikke er.

Men neste år tror jeg at jeg skal finne på noe annet enn pakkekalender. Dette begynner å gå over alle støvleskaft. Men det er min egen skyld da, for jeg greier ikke å holde meg til 20 kr.pakken.

Sønnen min elsker Donald, og han får bare Donaldbøker i kalenderen til 49 pr stk.

Yngstedatteren får gaver til omtrent den prisen hun også (noen litt billigere kanskje)

Så visst jeg skal gi penger til datteren må det bli en 50-lapp hver gang.

Det blir 8 pakker på hver til rundt 50 kr. Det blir 1200 kr for kalenderen det.

Steike! Du er snill!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Steike! Du er snill!

Litt snillere enn jeg hadde tenkt å være.

Men de to eldste skal få lov til å hjelpe meg med å rydde og vaske i skuffer og skap.

Jeg er er ikke bare snill hele tiden.

Skrevet

God te? Et flaxlodd?

Eller hva med å gi henne 40 kr og beskjed om å kjøpe magasinet erlik Oslo neste gang hun er i byen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...