Gå til innhold

Overfladisk og fancy på byen - jeg er utdatert...

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

I går var vi en liten gjeng som hadde gikk ut for å ta en øl etter kino. Vi er mellom 32 og 35 år, ser bra ut (de aller fleste av oss) og føler oss med i livet generelt.

Vi gikk på en av de kule nye stedene i Oslo (Champagneria) - og det var en merkelig opplevelse.

Damene var super-stæsha med tighte buker, dype utringninger og babe-aktig stil. De sto og vrikket på seg med en slik iver at det ble helt klisjeaktig. Vi ble helt på latteren av dem og alle mannfolka som sto og siklet og fulgte alle kvinner i lokalet med øynene.

Etter en stund gikk to av de mest fancy damene ut og kjørte avsted med en fyr i Porshe! Kan man leve i en større klisje???

Er det meg som er helt uttadert og gammal, eller er dette et helt ekstremt overfladisk sted med overstæsha folk?

Jeg viste nesten ikke at slike folk fantes, jeg. Var helt fasinert.

OK - kom med dommen folkens...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler meg ikke vel slike steder jeg heller! Synes det er tragisk. Ikke noe rart folk blir deprimert av å leve så overflatisk, har jeg tenkt. Iallefall hvis de har noen hjerneceller intakt.

fuji1365380447
Skrevet

Kanskje dere ikke ser så bra ut som dere tror?

Nei, det er jo klart - ingen av oss hadde lange blekede lokker, ingen av oss hadde dyyype utringninger.

Men vi er en gjeng mennekser som ser relativt bra ut, uten å være superstylet.

Men vi følge oss litt som den kjedelige jenta i klassen i går, ja.

fuji1365380447
Skrevet

Jeg føler meg ikke vel slike steder jeg heller! Synes det er tragisk. Ikke noe rart folk blir deprimert av å leve så overflatisk, har jeg tenkt. Iallefall hvis de har noen hjerneceller intakt.

Jeg blir så fasinert av å tenke på at mange av disse menneskene er ute på byen hver helg!

For meg så virker det så utrolig lite givende.

Skrevet

Janteloven lever i beste velgående, skjønner jeg. Det er vel ikke noe galt i å mene at man ser bra ut. Synes det er mye verre med falsk beskjedenhet.

Skrevet

Korrekt, det er ikke lov å tro at man ser bra ut.

Skrevet

Korrekt, det er ikke lov å tro at man ser bra ut.

Hvorfor nevne dette i det hele tatt?

Skrevet

Godt å høre at du har vettet i behold :-) Det kan faktisk være litt morsomt å observere disse babesene, desto nærmere stengetid = desto mer desperate.

Skrevet

Fordi det var del av historien. Fuji ville poengtere at de følte seg ikke utilpass fordi de var dårlig kledd og uvant med uteliv.

Skrevet

Fordi det var en idiotisk kommentar.

fuji1365380447
Skrevet

Fordi det var del av historien. Fuji ville poengtere at de følte seg ikke utilpass fordi de var dårlig kledd og uvant med uteliv.

Dette var ikke for å lage en tråd om utseende, men en tråd om det meningsløse i uteliv, det alt dreier seg om hvordan du ser ut og hvem du kjenner.

Og det var en rar følelse å føle seg som den stygge kusinen fra landet, når jeg er vant til å være relativt attraktiv.

Ja, ja, preferansene endere seg. Og dessuten, jeg likte ikke så veldig godt å gå ut på Frogner i mine glansdager heller...

Skrevet

Dette var ikke for å lage en tråd om utseende, men en tråd om det meningsløse i uteliv, det alt dreier seg om hvordan du ser ut og hvem du kjenner.

Og det var en rar følelse å føle seg som den stygge kusinen fra landet, når jeg er vant til å være relativt attraktiv.

Ja, ja, preferansene endere seg. Og dessuten, jeg likte ikke så veldig godt å gå ut på Frogner i mine glansdager heller...

Dere bommet nok bare litt på utestedet. Frogner er heller ikke stedet å feste, om man er littegrann normal :)

Skrevet

Det er et lite sosialantropologisk prosjekt å gå på byen, ja :-)

"............................................"

Skrevet

Dommen er at det bare er moro å være på byn og danse når en drikker selv. Å være edru, eller nesten edru, på byn nattestid er tragisk kjedelig.

Hvis en har drukket og er i godt dansehumør selv, så er det kjempemoro.

Men utesteder nattestid er vel ikke stedet dersom du vil foreta samfunnsanalyser av om folk er fornuftige eller ikke. ;)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg blir så fasinert av å tenke på at mange av disse menneskene er ute på byen hver helg!

Har du glemt hvordan det var å være 20 år da?

Skrevet

Jeg bare henviser til svarene på "Hvor traff du din utkårede?"-tråden.

:)

fuji1365380447
Skrevet

Har du glemt hvordan det var å være 20 år da?

Ja, men de fleste på "Champagneriet" var godt oppi 30 årene. Det var noen som var sånn ca 25 der, men de fleste var faktisk på min alder.

Det var derfor jeg ble så overasket over stilen, altå.

Jeg trodde nemlig at de fleste kom til omtrent samme konklusjon som meg på dette tidspunktet i livet: Nemlig at superstylet liv på byen er overfladisk og lite givende..

Skrevet

Du havner i en surrealistisk verden når du entrer et utested av den typen der.

Kvinnene er noe tilnærmet luksushorer. Si du har penger og du får dem. De stæsjer seg opp som sine to store forbilder, Aylar og Pia Haraldsen, og stiller inn silikonen i retning kronene.

Så har du gutta: Vel, det er jo åpenbart den typen gutter som går for den typen jenter du i går så, og det sier vel alt om dem.

Det syke er jo at disse menneskene ofte ser ned på oss "vanlige".

Nei, gå ut på planeten jorda neste gang du er på byen, med mindre du trives på sirkus :)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ja, men de fleste på "Champagneriet" var godt oppi 30 årene. Det var noen som var sånn ca 25 der, men de fleste var faktisk på min alder.

Det var derfor jeg ble så overasket over stilen, altå.

Jeg trodde nemlig at de fleste kom til omtrent samme konklusjon som meg på dette tidspunktet i livet: Nemlig at superstylet liv på byen er overfladisk og lite givende..

Okey, jeg har ikke vært på byen på lange tider jeg. Bare privatfester.

Og det kan vel ikke en gang kalles fest i forhold til hvordan man festet i "gamle dager"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...