Gå til innhold

konedrapet i tønsberg

Anbefalte innlegg

Gjest môvenpink
Skrevet

Hva er det som gjør at noen blir drapsmenn når konen sier hun vil skilles? Og hva er det egentlig som gjør at noen kan lyve og benekte helt inntil de blir konfrontert med at en "sitter i saksa" og at det er bevis på at udåden er skjedd? For meg er det helt umulig å forstå det som ligger til grunn i en slik situasjon som i konedrapet i tønsberg som er mye i media nå. HVa mener dere? Galskap, egoisme, syk kristen herskertrang??Forklar de som kan - jeg kan ikke!

Fortsetter under...

Skrevet

Det fins mange som ikke har et eget liv, men som lever gjennom andre (f eks kone og barn) og betrakter dem som eiendeler. Når de mister eiendelene og sitt "parasittliv", slår en voldsom hevnlyst inn og overtar for eietrangen.

Kanskje.

Gjest Snusmummrikken
Skrevet

"syk kristen herskertrang?"

Snodig alternativ.

Hvorfor var det snodig?

Skrevet

"Æresdrap" er ikke bare noe fæle mørkemenn fra Utlandet bedriver, selv om man som regel kaller det "familietragedier" når det er nordmenn som dreper kona si.

Skrevet

Det fins mange som ikke har et eget liv, men som lever gjennom andre (f eks kone og barn) og betrakter dem som eiendeler. Når de mister eiendelene og sitt "parasittliv", slår en voldsom hevnlyst inn og overtar for eietrangen.

Kanskje.

Godt sagt,og jeg er helt enig:)

Annonse

Skrevet

Den forsmådde (i dette tilfelle mannnen) mener at han har ofret alt for kona og barna, og hun gjør en ond og utakknemlig handling ved å forlate han. Hun vil ruinere han ved å kreve halvparten av hans formue, hun har skuffet han med sin grådighet, sin grenseløse hensynsløshet, utakknemlighet, likegyldighet osv.

Jeg har hørt noen karakteristikker fra fraskilte.

Selv om jeg ikke har noen ekskone, så pleier jeg å spørre folk som snakker vennlig men stygt om meg: "har du snakka med ekskona mi nå?"

Gjest par i hjerter
Skrevet

Den forsmådde (i dette tilfelle mannnen) mener at han har ofret alt for kona og barna, og hun gjør en ond og utakknemlig handling ved å forlate han. Hun vil ruinere han ved å kreve halvparten av hans formue, hun har skuffet han med sin grådighet, sin grenseløse hensynsløshet, utakknemlighet, likegyldighet osv.

Selv om jeg ikke har noen ekskone, så pleier jeg å spørre folk som snakker vennlig men stygt om meg: "har du snakka med ekskona mi nå?"

Ja stakkars forsmådde menn...........

skorpionfisken
Skrevet

Fins det folk som snakker vennlig men stygt om deg som du vet om? Hvem gjør sånt da og hvordan snakker man vennlig men stygt?

skorpionfisken
Skrevet

"syk kristen herskertrang?"

Snodig alternativ.

Familien tilhører en "karismatisk menighet" ifølge media.

Der er skilsmisser synd. Det er tillatt å være enkemann men ikke skilt mann.

Skrevet

Fins det folk som snakker vennlig men stygt om deg som du vet om? Hvem gjør sånt da og hvordan snakker man vennlig men stygt?

Spøkefullt da :-)

Skrevet

Ordrett det jeg tenkte, men ikke skrev ;)

Skrevet

Godt at det er tillatt å være enkemann. :-)

Annonse

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Var det ikke bare kona og barna som var med i menigheten da?

Skrevet

For enkelte, som lever i spesielle miljøer (slikt forekommer ikke bare i muslimske land) er det nok lettere å takle å bli drapsmann enn å takle at folk får greie på at kona de går fra deg pga at du ikke var bra nok. I verste fall åga en annen mann.

Og så er det noen som blir drapsmenn av pur fortvilelse eller raseri. Drapet blir begått uten at de helt skjønner det.

Skrevet

Vennlig, men stygt, kan kanskje være den der vanlige videreføringen av rykter og andre 'nyheter'. 'Ikke at jeg skal si noe stygt om vedkommende altså, han har aldri gjort meg no e, men...' Og så kommer alt det stygge en har hørt som en ikke skulle si!

Skrevet

"Æresdrap" er ikke bare noe fæle mørkemenn fra Utlandet bedriver, selv om man som regel kaller det "familietragedier" når det er nordmenn som dreper kona si.

Vel - et "æresdrap" er jo overlagt. De fleste drap her til lands er affeksjonsdrap.

"............................................."

Skrevet

Tips: Sett "" rundt en tekst når du siterer en annens innlegg. Hvis ikke kan det være vanskelig å se at det er nettopp det du gjør.

"............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...