Gå til innhold

brenne musikk cd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å brenne MP3 til en vanlig musikk cd? Altså, sånn at man kan spille på vanlig cd-spiller, ikke mp3-spiller. Isåfall, er det enkelt for en som har litt greie på data, men ikke altfor mye greie på det? Kan jeg få det til?

Skrevet

Ja det er ikke noe problem. I det programmet jeg bruker, så krysser jeg bare av for at jeg vil brenne en audio-cd, så blir det rett.

Skrevet

Det går bra, men den må spilles på en cd spiller som tar MP3, de fleste nye gjør vel det, men om den er gammel går det nok ikke.

Skrevet

Det går bra, men den må spilles på en cd spiller som tar MP3, de fleste nye gjør vel det, men om den er gammel går det nok ikke.

"Det går bra, men den må spilles på en cd spiller som tar MP3"

Uhm...nei. Hvis du brenner mp3-filer til en vanlig lyd-cd (audio), så må man selvfølgelig ikke spille de på en mp3-kompatibel spiller.

"............................................."

Gjest Mp3-berta
Skrevet

Uhm...nei. Hvis du brenner mp3-filer til en vanlig lyd-cd (audio), så må man selvfølgelig ikke spille de på en mp3-kompatibel spiller.

Ikke alle cd-spillere klarer å spille av cd'er med MP3-filer. Den nye cdspilleren i stua og DVD-spilleren klarer det, men ikke spilleren i bilen.

Skrevet

Jeg kan ikke spille mine mp3 cd'er på den ene cd spilleren hjemme, men på den andre som er mp3-kompatibel går det helt fint.

Skrevet

Jeg kan ikke spille mine mp3 cd'er på den ene cd spilleren hjemme, men på den andre som er mp3-kompatibel går det helt fint.

Men hør nå hva jeg sier, da :-)

Hvis du brenner mp3 filer til en audio-cd (vanlig cd) - altså, gjør de om til vanlig audio, så er de ikke lenger mp3-filer. Og da trenger du selvfølgelig ikke en mp3-kompatibel spiller for å spille dem. Det var det trådstarter spurte om - om man kunne lage en vanlig lyd-cd fra mp3-filer. Og det kan man.

".........................................."

Skrevet

Ok, takk for svar! :)

Nå må jeg bare kjøpe tomme cd'er, så håper jeg at jeg får til dette her.

ikke fast nick
Skrevet

Søk etter programmet RazorLame. Det konverterer filer fra mp3 til wav og omvendt. Det er wav-filer du trenger når en cd skal kunne spilles i vanlige musikkanlegg.

Finner du ikke det programmet, så se her under enten freeware eller shareware om du kan finne et annet som gjør samme jobben:

http://www.snapfiles.com/

Skrevet

Men hør nå hva jeg sier, da :-)

Hvis du brenner mp3 filer til en audio-cd (vanlig cd) - altså, gjør de om til vanlig audio, så er de ikke lenger mp3-filer. Og da trenger du selvfølgelig ikke en mp3-kompatibel spiller for å spille dem. Det var det trådstarter spurte om - om man kunne lage en vanlig lyd-cd fra mp3-filer. Og det kan man.

".........................................."

Okey da... Jeg bøyer meg i støvet....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...