Gå til innhold

Mat med SMAK???

Anbefalte innlegg

Skrevet

SMAKSgulrøtter og SMAKStomater -

Hva i alle dager skal vi med smak i maten?

Tenk at vi i tillegg må betale mer for det!

Hva skjer egentlig med verden når vi må velge, som en ekstra greie, at maten skal smake?

Hadde vært flau hvis jeg drev med grønnsaker og ikke hadde mer yrkesstolthet.

Eller er det noen som kan gi meg en god grunn?

Skrevet

Smaksgulrøttene er ekstra gode og kan spises rett fra pakken. Jeg betaler gjerne ekstra for dem:-)

Skrevet

Smaksgulrøttene er ekstra gode og kan spises rett fra pakken. Jeg betaler gjerne ekstra for dem:-)

Ja, det er greit. Jeg vil også ha mat med smak...!?

Men er det greit at vi ikke har bedre matvarer enn at man må betale ekstra for at de skal smake.

Skrevet

Men er det greit at vi ikke har bedre matvarer enn at man må betale ekstra for at de skal smake.

Skrevet

Oooops. Litt i overkant mange.

Skrevet

Vi snakker jo om matvarer som har _mer_ smak enn vanlige variantert - ikke at de vanlige har null smak.

".............................................."

Skrevet

Vi snakker jo om matvarer som har _mer_ smak enn vanlige variantert - ikke at de vanlige har null smak.

".............................................."

Men hvorfor er ikke de beste vanlig standard da?

Tomater har IKKE smak, så smakstomatene smaker muligens noe...

Skrevet

Tøys. Tomater har smak. Men f.eks bifftomater har mer smak. Smakstomater har jeg aldri smakt, tror jeg. Men det er som med andre grønnsaker, frukt og andre ting: Noen smaker mer enn andre.

Og hvis man utvikler noe som smaker mer enn alt annet, så er det jo logisk å markedsføre det som nettopp det.

"..........................................."

Skrevet

Tøys. Tomater har smak. Men f.eks bifftomater har mer smak. Smakstomater har jeg aldri smakt, tror jeg. Men det er som med andre grønnsaker, frukt og andre ting: Noen smaker mer enn andre.

Og hvis man utvikler noe som smaker mer enn alt annet, så er det jo logisk å markedsføre det som nettopp det.

Tøys!

Tomatene har IKKE smak!

Vi har dyrket tomater i hagen selv så jeg vet hvor gode de kan være.

I Italia i vår var det nydelige tomater. Det er ikke engang mulig å sammenlikne!

Skrevet

Tøys!

Tomatene har IKKE smak!

I Italia i vår var det nydelige tomater. Det er ikke engang mulig å sammenlikne!

Har ikke smak? Selvsagt har de det. De smaker TOMAT!

Skrevet

Fordi folk ikke vil betale for det. Det er ofte de billigste (og dprligste) varene som selger best. Det er forbrukerens feil egentlig. Det er markedet som bestemmer, vet du!

Skrevet

Tøys!

Tomatene har IKKE smak!

Ok. Så det er bare noe jeg innbiller meg når jeg synes at tomater smaker godt, da? Jaja, det vet vel du.

"........................................."

Skrevet

Når jeg skal lage lapskaus, så har jeg ikke behov for ekstra rene og utplukkede gulrøtter. Synes det er greit å betale mer for grønnsaker som passer ekstra godt å spise rå og rett fra pakken, men synes også det er greit å ha tilgang til de litt rimeligere til matlaging.

Skrevet

Ok. Så det er bare noe jeg innbiller meg når jeg synes at tomater smaker godt, da? Jaja, det vet vel du.

"........................................."

Det var da ikke mer bastant enn ditt svar!!!!

Skrevet

Har ikke smak? Selvsagt har de det. De smaker TOMAT!

Jeg synes ikke det. Stor forskjell på en skikkelig solmoden tomat med deilig smak enn de smaksløse man får i butikken.

Skrevet

Jeg synes ikke det. Stor forskjell på en skikkelig solmoden tomat med deilig smak enn de smaksløse man får i butikken.

Poenget er jo at det SMAKER noe uansett.

Skrevet

De tomatene jeg har kjøpt de siste par månedene har ikke smakt noen ting. Råtner fort gjør de også. Jeg sverger til cherry- eller bifftomater.

Skrevet

Poenget er jo at det SMAKER noe uansett.

Men ikke så godt som de kan...

:)

Skrevet

Det var da ikke mer bastant enn ditt svar!!!!

Jeg anbefaler deg å la være å komme med slike utbrudd.

Ellers - nå må du jaggu gi deg. Når jeg sier at "tomater har smak", ut i fra den åpenbare logikken at en tomat smaker tomat, enten den smaker mye eller lite, så er det "bastant"? Heh-heh.

Jeg melder meg av dette fjolleriet :-)

".........................................."

Skrevet

Jeg anbefaler deg å la være å komme med slike utbrudd.

Ellers - nå må du jaggu gi deg. Når jeg sier at "tomater har smak", ut i fra den åpenbare logikken at en tomat smaker tomat, enten den smaker mye eller lite, så er det "bastant"? Heh-heh.

Jeg melder meg av dette fjolleriet :-)

".........................................."

*knegger*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...