Gå til innhold

Julegaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke lyst til å handle en eneste julegave jeg altså.

Må jeg?

Arg... Syns bare det blir teit jeg.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• yellow

7

• Åsemor

7

• ShitDiddelyDo

7

• DarkPink

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Teit?? Hvorfor det?

Hadde jeg bare skullet kjøpe gaver til de jeg liker, så hadde det vært en ting.

Når jeg må kjøpe gave til en jeg ikke liker for f.eks 200 kr, og så få en gave til verdi av ca 200 kr tilbake (som sannsynligvis bare blir lagt i en skuff) bare fordi vi tilfeldigvis er i familie, så blir det for meg 200 bortkastede kroner.

Og når jeg må løpe rundt og finne gaver til folk jeg såvidt kjenner bare for å gi dem noe, for å ikke bli flau og miste ansikt på julaften fordi jeg "må" feire sammen med dem...

Nei, jeg hadde fint klart meg uten å få en eneste julegave i år. Hvis jeg ikke hadde behøvd å gi noen.

Skrevet

Jula er absurd.

Ja, ikke sant?

Bare tøys og vas alt sammen.

Ja takk til en god middag og noen ekstra fridager til å kose oss med, så kan de syvarmede forbannede lysestakene og alle julegavene dra pokker i vold.

Gjest kommer an på
Skrevet

Er det handlingen du vil slippe, kan du selvsagt (få mannen din til å ) kjøpe gavekort, eller bestille abonnement på et magasin eller noe annet du kan gjøre pr telefon eller online..

Vil du slippe å gi gaver, bør du jo gi beskjed til de du pleier å utveksle gaver med, så snart som mulig. Det blir jo ekstra teit hvis du bare lar være å gjøre det du pleier, mens alle andre gir deg gaver som vanlig.

En mellomting er kanskje greit? Gi beskjed til de mer perifere at dere skipper gaver ( i år eller i fremtiden), og gi gaver til de nærmeste, som er enkle å skaffe (ex gavekort) og passer din lommebok.

Skrevet

Når jeg må kjøpe gave til en jeg ikke liker for f.eks 200 kr, og så få en gave til verdi av ca 200 kr tilbake (som sannsynligvis bare blir lagt i en skuff) bare fordi vi tilfeldigvis er i familie, så blir det for meg 200 bortkastede kroner.

Og når jeg må løpe rundt og finne gaver til folk jeg såvidt kjenner bare for å gi dem noe, for å ikke bli flau og miste ansikt på julaften fordi jeg "må" feire sammen med dem...

Nei, jeg hadde fint klart meg uten å få en eneste julegave i år. Hvis jeg ikke hadde behøvd å gi noen.

Vet du, jeg skjønner deg kjempegodt, og er egentlig helt enig. Det er er styr enn stas med disse gavene nå.

Heller bruke førjulstida på å drikke gløgg og spise pepperkaker og slarve med de man liker, enn å stresse rundt å "finne noe" til noen man ikke liker, og få noe man ikke setter så enormt pris på tilbake. Tapte penger, og tapt tid!

Skrevet

Ja, ikke sant?

Ja takk til en god middag og noen ekstra fridager til å kose oss med, så kan de syvarmede forbannede lysestakene og alle julegavene dra pokker i vold.

Enig i det også.

Skrevet

Er det handlingen du vil slippe, kan du selvsagt (få mannen din til å ) kjøpe gavekort, eller bestille abonnement på et magasin eller noe annet du kan gjøre pr telefon eller online..

Vil du slippe å gi gaver, bør du jo gi beskjed til de du pleier å utveksle gaver med, så snart som mulig. Det blir jo ekstra teit hvis du bare lar være å gjøre det du pleier, mens alle andre gir deg gaver som vanlig.

En mellomting er kanskje greit? Gi beskjed til de mer perifere at dere skipper gaver ( i år eller i fremtiden), og gi gaver til de nærmeste, som er enkle å skaffe (ex gavekort) og passer din lommebok.

Hehe, det er selvsagt ikke aktuelt å droppe å gi gaver til de jeg får gaver av. ;)

Vi har vel kutta det ned til et minimum av antall gave-mottakere, men så blir det sånn da, at vi kjøper gavekort på steen&strøm til 200 kr til svigersøster, svigersøster2 og bror, så får vi tilbake gavekort på steen&strøm til 200 fra svigersøster, svigersøster2 og bror... Hva er liksom poenget med DET da? Da har vi plutselig brukt 600 kr på å skaffe oss gavekort til 600 kr på steen&strøm, uten at vi egentlig hadde planer om å handle der. ;)

Neida, det blir nok litt gaver. Kanskje. Skal snart skrive liste over hvem vi skal kjøpe til, så får det bli enkelt.

Skrevet

Vet du, jeg skjønner deg kjempegodt, og er egentlig helt enig. Det er er styr enn stas med disse gavene nå.

Heller bruke førjulstida på å drikke gløgg og spise pepperkaker og slarve med de man liker, enn å stresse rundt å "finne noe" til noen man ikke liker, og få noe man ikke setter så enormt pris på tilbake. Tapte penger, og tapt tid!

Joa, jeg liker hverken gløgg eller pepperkaker, og har fått sjokkis-forbud av samboeren min.

Kanskje jeg skal lage hjemmelagde julegaver til hele bunten. Dorull-nisse eller noe. Muhahaha!

Skrevet

Ja, ikke sant?

Enig!

Gjest Muhahaha
Skrevet

Joa, jeg liker hverken gløgg eller pepperkaker, og har fått sjokkis-forbud av samboeren min.

Kanskje jeg skal lage hjemmelagde julegaver til hele bunten. Dorull-nisse eller noe. Muhahaha!

Forbud? Blitt en anelse rund?

Skrevet

Åh, da går hele planen i vasken, for det er nødt å være _akkurat_ pepperkaker og gløgg.

Gjest Flystripa
Skrevet

Så kutt ut vedkommende som du ikke liker, da! Kanskje personen ikke liker deg heller. Gjør det enkelt, send en sms: "Er det greit at vi kutter tradisjonen med å gi hverandre julegaver? Hilsen Åsemor."

Så venter vi på svaret vi også! Heia Åsemor!!!

Skrevet

Forbud? Blitt en anelse rund?

Hehe... Nei, men all sunn fornuft skjønner at det ikke går an å spise sånne mengder med sjokolade hver eneste dag.

Skrevet

Så kutt ut vedkommende som du ikke liker, da! Kanskje personen ikke liker deg heller. Gjør det enkelt, send en sms: "Er det greit at vi kutter tradisjonen med å gi hverandre julegaver? Hilsen Åsemor."

Så venter vi på svaret vi også! Heia Åsemor!!!

"Ja, du skjønner det, kjære bror, jeg er ikke så innmari glad i deg i år"

Gjest Flystripa
Skrevet

Du trenger da ikke å utbrodere det overfor ham. Min mor f.eks. hun og hennes søsken har slutta å gi hverandre julegaver. Nettopp fordi det ble pengebytte, ala Steen&Strømopplegget.

Skrevet

Har bror barn? Vet det er mange (en del i alle fall) som kutter ut gaver mellom voksne søsken, særlig når de har barn. Da gir man bare til hverandres barn, ikke søsken lenger. Det må være veldig greit...

Jeg har etter hvert prøvd å få kuttet ned litt på lista mi jeg også, men lett er det ikke...

Skrevet

Det er da helt normalt at voksne søsken ikke kjøper julegaver til hverandre! De fleste dropper det etterhvert som ungene kommer til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...