amber sun Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Liker du ikke jula? =) hehe joda. Men å få masse dilldall fordi ingen finner på hva en skal gi likevel, det er jeg enig i er tåpelig. Ja til gavekort! Jeg ønsker meg gavekort på Kvadrat til jul, hehe. :-) Og vi har pyntet idag også. Så det er julestemning her. Men alt stresset og "må-kjøpe-til-den-og-den-osv" er jeg enig i er pes. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Da er vi to. Jeg liker ikke jul. 0 Siter
yellow Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Jula er absurd. Du da..........er jo koselig med jul da.... Fins ikke noe koseliger enn å ligge på sofan, hele huset mørkt, foruten om stjerna i vinduene...og etterhvert juletreet i hjørnet i stua....(mangler bare peisen), stille og rolig musikk lavt på, ellers stille i hele huset....og bare ligge helt stille, enten alene eller med den man er glad i, og bare nyte stillhetn og synet av det lille lyset som omgir huset...tenke på at det er hvitt på bakken utenfor, tenke på alt man har å være lykklig for... mmm..gleder meg til juletreet skal opp jeg...:-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Nei, du må ikke. Bare meld deg ut, det har jeg gjort for lenge siden. Jeg kan ikke fordra jul, det er den tiden på året hvor man føler sorg og savn mest. 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Joa, jeg liker hverken gløgg eller pepperkaker, og har fått sjokkis-forbud av samboeren min. Kanskje jeg skal lage hjemmelagde julegaver til hele bunten. Dorull-nisse eller noe. Muhahaha! Jeg var lysegrønn av kvalme og innestengt familieangst fra lille julaften til langt ute i romjula, jeg. Da jeg var ung. 0 Siter
cecily Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Det blir bare skrullete dersom en kjøper og får tilbake vissvass til og fra noen en ellers ikke har særlig kontakt med. Men de gavene jeg kjøper etter nøye planlegging er kjekke. Og det er kjempegøy å få gaver som passer utmerket, fordi giveren kjenner meg veldig godt. Da, og først da, ser jeg poenget med julegaver. Det har hendt mer enn en gang at jeg hadde foretrukket gaven jeg ga bort sammenlignet med gaven jeg fikk. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Du da..........er jo koselig med jul da.... Fins ikke noe koseliger enn å ligge på sofan, hele huset mørkt, foruten om stjerna i vinduene...og etterhvert juletreet i hjørnet i stua....(mangler bare peisen), stille og rolig musikk lavt på, ellers stille i hele huset....og bare ligge helt stille, enten alene eller med den man er glad i, og bare nyte stillhetn og synet av det lille lyset som omgir huset...tenke på at det er hvitt på bakken utenfor, tenke på alt man har å være lykklig for... mmm..gleder meg til juletreet skal opp jeg...:-) Jeg trenger ikke et jævla barnåldryssende tre for å være glad for alt som er bra i livet. 0 Siter
yellow Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Jeg trenger ikke et jævla barnåldryssende tre for å være glad for alt som er bra i livet. Men det er jo hele gria som gir den betsemte følelsen va glede da..... Må ikke du være så tøff nå.....*s* Skulle nok fått deg til å like det så.....det så...:-) 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Du da..........er jo koselig med jul da.... Fins ikke noe koseliger enn å ligge på sofan, hele huset mørkt, foruten om stjerna i vinduene...og etterhvert juletreet i hjørnet i stua....(mangler bare peisen), stille og rolig musikk lavt på, ellers stille i hele huset....og bare ligge helt stille, enten alene eller med den man er glad i, og bare nyte stillhetn og synet av det lille lyset som omgir huset...tenke på at det er hvitt på bakken utenfor, tenke på alt man har å være lykklig for... mmm..gleder meg til juletreet skal opp jeg...:-) Nå fikk til og med jeg julestemning. Gleder meg jeg også 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Men det er jo hele gria som gir den betsemte følelsen va glede da..... Må ikke du være så tøff nå.....*s* Skulle nok fått deg til å like det så.....det så...:-) Nei, det spørs, altså. Jeg kan late som om jeg trives enormt, men jula er intet annet enn meningsløst kjøpehysteri. Var stas inntil jeg som 17-18-åring fant ut at nissen bare var tante med skjegg og at grøten på låven ble spist opp av jesusbarnet. Det siste er jo mye mer skummelt enn hyggelig. 0 Siter
yellow Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Nå fikk til og med jeg julestemning. Gleder meg jeg også ...:-) Det folk som regel glemmer i jula, er at det er en tid for kos, samhold og ettertanke.....ikke bare vasking, handling, baking og alt annet stress som kjøpestanden rundt oss fyrer oppunder..:-) 0 Siter
yellow Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Nei, det spørs, altså. Jeg kan late som om jeg trives enormt, men jula er intet annet enn meningsløst kjøpehysteri. Var stas inntil jeg som 17-18-åring fant ut at nissen bare var tante med skjegg og at grøten på låven ble spist opp av jesusbarnet. Det siste er jo mye mer skummelt enn hyggelig. Men der du tar feil...hvis man selv ikke åpner opp for handelsstandens hysteri,og gjør ting klart litt i forveien, så er dette den beste tiden i året å kose seg på... Mørkt og kaldt ute,stemmnigne i huset, freden og roen som senker seg inni sin egen lille hule, mens jaget fortsetter der ute... :-)..Du bør prøve det...er faktisk ganske behagelig.. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Men der du tar feil...hvis man selv ikke åpner opp for handelsstandens hysteri,og gjør ting klart litt i forveien, så er dette den beste tiden i året å kose seg på... Mørkt og kaldt ute,stemmnigne i huset, freden og roen som senker seg inni sin egen lille hule, mens jaget fortsetter der ute... :-)..Du bør prøve det...er faktisk ganske behagelig.. Jeg stresser ikke i jula. Jeg er en utrolig lite stressende person. Men det vet du. Så for min del betyr jula absolutt ingenting. Jeg har verken noe forhold til julenissen eller Jesus, julebukkene åpner jeg ikke opp for og marsipan får man tak i hele året. Faktisk får man tak i julemarsipan fra september til påskemarsipanen inntar hyllene, og etter at den er solgt ut selges den samme marsipanen som marsipan i stedet for jule- og påskemarsipan. Men jeg får en litt vemodig stemning i jula, siden vi i kjøperike Norge har haugevis av folk som fryser ræva av seg ute, inne alene, inne sammen med unger de ikke har råd til å gi den jula de bare leser om i avisene, samt alle menneskene som bruker jula til å sørge for dem som nylig døde. Det eneste positive med jula er juleøl-en. 0 Siter
yellow Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Jeg stresser ikke i jula. Jeg er en utrolig lite stressende person. Men det vet du. Så for min del betyr jula absolutt ingenting. Jeg har verken noe forhold til julenissen eller Jesus, julebukkene åpner jeg ikke opp for og marsipan får man tak i hele året. Faktisk får man tak i julemarsipan fra september til påskemarsipanen inntar hyllene, og etter at den er solgt ut selges den samme marsipanen som marsipan i stedet for jule- og påskemarsipan. Men jeg får en litt vemodig stemning i jula, siden vi i kjøperike Norge har haugevis av folk som fryser ræva av seg ute, inne alene, inne sammen med unger de ikke har råd til å gi den jula de bare leser om i avisene, samt alle menneskene som bruker jula til å sørge for dem som nylig døde. Det eneste positive med jula er juleøl-en. Hadde du vært her skulle jeg fått rista litt skikklig julestemmning inn i deg jeg så...:-p ...om så bare for en kveld eller to...*s* Juleøl er forsåvidt greit nok....etter at unge er i seng.:-) 0 Siter
kaffepiken Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Jeg er veldig glad i jula. Men det evindelige gavemaset skulle jeg gjerne sluppet. Driver og bearbeider slekta så vi kanskje kan nøye oss med å sende koselige julekort til alle. Så vil jeg kjøpe gaver til ungene mine, og mannen. Vi er dessverre ikke helt der enda. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 ...:-) Det folk som regel glemmer i jula, er at det er en tid for kos, samhold og ettertanke.....ikke bare vasking, handling, baking og alt annet stress som kjøpestanden rundt oss fyrer oppunder..:-) Du har selvfølgelig rett, men søren så vanskelig å gjøre noe med. Jeg stresser som bare det, men på lillejuleaften når alle andre har lagt seg for kvelden, da setter jeg meg i sofaen, kikker på juletreet og bare nikoser meg;) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Hadde du vært her skulle jeg fått rista litt skikklig julestemmning inn i deg jeg så...:-p ...om så bare for en kveld eller to...*s* Juleøl er forsåvidt greit nok....etter at unge er i seng.:-) Hadde jeg vært der hadde samboeren din flydd på meg og endt opp med juling, så da hadde ingen fått julestemning. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Men der du tar feil...hvis man selv ikke åpner opp for handelsstandens hysteri,og gjør ting klart litt i forveien, så er dette den beste tiden i året å kose seg på... Mørkt og kaldt ute,stemmnigne i huset, freden og roen som senker seg inni sin egen lille hule, mens jaget fortsetter der ute... :-)..Du bør prøve det...er faktisk ganske behagelig.. Jeg ønsker meg litt av den roen din. Jeg håper jeg finner den om en ukes tid. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.