Gjest Gardinas Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Når en syr kapper, så er det et visst tall en skal gange bredden på vinduet med for å få passe med folder. Noen som vet hva det er? Ei som sydde gardiner for meg har ganget med 1,5 og men det ble alt for lite folder etter min smak. Derfor lurer jeg på hva som er det 'riktige'. Kan jo ikke klage hvis det er 1,5 som er det riktige. Da har bare jeg en annen smak enn vanlig. 0 Siter
Gjest gardinsømmerske Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Om du bruker rynkebånd så står det på pakken hvor mye du skal gange med. Det er forskjellig etter hvilken type rynkebånd man har. Om ikke, må du som oftest ha tre ganger så mye stoff som antall meter, for å få passe med rynker. 0 Siter
Gjest gardinas Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Om du bruker rynkebånd så står det på pakken hvor mye du skal gange med. Det er forskjellig etter hvilken type rynkebånd man har. Om ikke, må du som oftest ha tre ganger så mye stoff som antall meter, for å få passe med rynker. Har jo betalt for søm av gardinene, så jeg har ikke sett den pakka med rynkebånd. Men altså, mitt vindu er 2 m bredt, o0g dama har levert meg ei kappe på 3,5 m i slett utgave. Blir jo nesten ikke rynker i det hele tatt. Du mener altså at kappa burde vært 6 m i slett utgave? DET hadde blitt noe annet ja. Nesten dobbelt så lang som den jeg har. Dama påsto hu hadde årevis med gardinsømerfaring hu da. Hmmm... 0 Siter
Gjest gardinsømmerske Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Har jo betalt for søm av gardinene, så jeg har ikke sett den pakka med rynkebånd. Men altså, mitt vindu er 2 m bredt, o0g dama har levert meg ei kappe på 3,5 m i slett utgave. Blir jo nesten ikke rynker i det hele tatt. Du mener altså at kappa burde vært 6 m i slett utgave? DET hadde blitt noe annet ja. Nesten dobbelt så lang som den jeg har. Dama påsto hu hadde årevis med gardinsømerfaring hu da. Hmmm... Det var litt kort, ja. Jeg liker at det er litt rynker når det først skal være det, så jeg ville i alle fall ganget det med to og en halv. Men rynker krever en del stoff, så det bør være litt. Jeg har sydd masse gardiner,og jobbet i gardinavdeling i mange år og har aldri hørt om så lite meterantall til rynker. Jeg hadde i alle fall klagd!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.