Gå til innhold

Peil på gardinsøm?

Anbefalte innlegg

Gjest Gardinas
Skrevet

Når en syr kapper, så er det et visst tall en skal gange bredden på vinduet med for å få passe med folder. Noen som vet hva det er?

Ei som sydde gardiner for meg har ganget med 1,5 og men det ble alt for lite folder etter min smak. Derfor lurer jeg på hva som er det 'riktige'. Kan jo ikke klage hvis det er 1,5 som er det riktige. Da har bare jeg en annen smak enn vanlig.

Gjest gardinsømmerske
Skrevet

Om du bruker rynkebånd så står det på pakken hvor mye du skal gange med. Det er forskjellig etter hvilken type rynkebånd man har.

Om ikke, må du som oftest ha tre ganger så mye stoff som antall meter, for å få passe med rynker.

Gjest gardinas
Skrevet

Om du bruker rynkebånd så står det på pakken hvor mye du skal gange med. Det er forskjellig etter hvilken type rynkebånd man har.

Om ikke, må du som oftest ha tre ganger så mye stoff som antall meter, for å få passe med rynker.

Har jo betalt for søm av gardinene, så jeg har ikke sett den pakka med rynkebånd.

Men altså, mitt vindu er 2 m bredt, o0g dama har levert meg ei kappe på 3,5 m i slett utgave. Blir jo nesten ikke rynker i det hele tatt. Du mener altså at kappa burde vært 6 m i slett utgave? DET hadde blitt noe annet ja. Nesten dobbelt så lang som den jeg har.

Dama påsto hu hadde årevis med gardinsømerfaring hu da. Hmmm...

Gjest gardinsømmerske
Skrevet

Har jo betalt for søm av gardinene, så jeg har ikke sett den pakka med rynkebånd.

Men altså, mitt vindu er 2 m bredt, o0g dama har levert meg ei kappe på 3,5 m i slett utgave. Blir jo nesten ikke rynker i det hele tatt. Du mener altså at kappa burde vært 6 m i slett utgave? DET hadde blitt noe annet ja. Nesten dobbelt så lang som den jeg har.

Dama påsto hu hadde årevis med gardinsømerfaring hu da. Hmmm...

Det var litt kort, ja. Jeg liker at det er litt rynker når det først skal være det, så jeg ville i alle fall ganget det med to og en halv. Men rynker krever en del stoff, så det bør være litt.

Jeg har sydd masse gardiner,og jobbet i gardinavdeling i mange år og har aldri hørt om så lite meterantall til rynker.

Jeg hadde i alle fall klagd!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...