Gå til innhold

Stygge ting fra svigermor

Anbefalte innlegg

Gjest abrahamsen
Skrevet

Uff, nå er det julemesser og loppemarked rundt omkring. I dag har jeg mottatt noen alldeles heslige lysestaker fra svigermor som hun hadde kjøpt på en eller annen tilstelning. Det er de mest glorete lysestakene jeg har sett!!!!! Hun syns de var alldeles nyyyyyyyyyyydelige..... Hva gjør an med slikt? Jeg liker ikke all mulig slags dill og dall heller. For en stund siden kjøpte hun noen gyyyyselige kopper som passet så fint til noen gamle fat jeg har. (Fatene har jeg lenge tenkt å gi bort på loppemarked)

Hvordan få en slutt på dette? Er jeg utakknemlig? Jeg syns bare de tinga jeg får er så innmari stygge...(Vi er nære naboer så jeg kan ikke sette de bort de stygge tinga heller)

Skrevet

Kjære svigermor, tusen takk for lysestakene. Men når sant skal sies er de ikke helt etter min smak. Siden du liker dem svært godt så ta dem med deg hjem du.

Du kan jo kjøpe noe til henne en dag også som du vet hun ikke liker, gi det til henne og si at du synes det er aldeles nydelig og vil passe perfekt hos henne. Hva vil hun svare?

Gjest vært der
Skrevet

Du kommer før eller siden i den situasjonen at du skal gi ting til loppemarkeder, julemeser etc.

Legg lysestakene i den store esken der du samler ting til dette formålet.

skorpionfisken
Skrevet

"...(Vi er nære naboer så jeg kan ikke sette de bort de stygge tinga heller)"

Jo det kan du! Sett de i den boden/skapet/eska hvor du samler ting du skal gi til andre i gave, til loppemarked eller slikt.

Hvis hun spør etter dem sier du at du fant ikke noen plass å sette dem og fant ut at de ikke passet inn i stua di. Derfor har du gjemt dem i den boden/skapet/eska hvor du samler ting du skal gi bort. Spør om hun vil ha dem da, men pass for all del på å ikke pakk dem inn å gi dem til henne i bursdagsgave.

Hvordan skal du ellers få slutt på det der?

Gjest abrahamsen
Skrevet

Kjære svigermor, tusen takk for lysestakene. Men når sant skal sies er de ikke helt etter min smak. Siden du liker dem svært godt så ta dem med deg hjem du.

Du kan jo kjøpe noe til henne en dag også som du vet hun ikke liker, gi det til henne og si at du synes det er aldeles nydelig og vil passe perfekt hos henne. Hva vil hun svare?

Ja, det kunne jeg gjort. Hun har fått ting av meg som jeg aldri har sett fremme så...

Gjest abrahamsen
Skrevet

Du kommer før eller siden i den situasjonen at du skal gi ting til loppemarkeder, julemeser etc.

Legg lysestakene i den store esken der du samler ting til dette formålet.

det kommer jeg nok til å gjøre men, det er litt ekkelt. Føler jeg må ha de fremme noen uker. Jeg leverte en stoor kasse til et loppemarked på fredag, så kommer hun med de gyselige stakene på søndag... Snakk om dårlig timing!

Gjest abrahamsen
Skrevet

"...(Vi er nære naboer så jeg kan ikke sette de bort de stygge tinga heller)"

Jo det kan du! Sett de i den boden/skapet/eska hvor du samler ting du skal gi til andre i gave, til loppemarked eller slikt.

Hvis hun spør etter dem sier du at du fant ikke noen plass å sette dem og fant ut at de ikke passet inn i stua di. Derfor har du gjemt dem i den boden/skapet/eska hvor du samler ting du skal gi bort. Spør om hun vil ha dem da, men pass for all del på å ikke pakk dem inn å gi dem til henne i bursdagsgave.

Hvordan skal du ellers få slutt på det der?

Sant nok. Må nok bare gjøre det..

Skrevet

Har en venninne som hadde en helt annen smak enn meg, og jeg fikk de styggeste pyntefigurer av henne, jeg hadde dem i et skap og satt dem frem når hun kom på besøk! (heldigvis meldte hun alltid sin ankomst på forhånd :o)

Til slutt sa jeg alltid at jeg ønsket meg bodylotion eller håndkler når hun spurte hva jeg ønsket meg til jul/bursdag, det funket...

Men svigermødre er nok verre å temme.....

Skrevet

Man kan si i fra på en pen måte. At pyntegjenstander vil jeg kjøpe selv. At dere har forskjellig smak. Men ikke vær veldig negativ når du sier det.

Kanskje noe slik: Du er jo alltid så snill og kjøper ting til meg. Hyggelig at du tenker på meg. Men vi har nok litt forskjellig smak, og jeg synes ikke alltid at det du kjøper passer inn. Og så har jeg så mye fra før.....eller noe....

Skrevet

Uff, minner om en grusom vase/mugge jeg fikkk av min svigermor en gang. Den var så fæl! Hadde den fremme en stund, og så ble den plassert langt inne i et skap. Og der står den vel fremdeles....

Har fått en del gamle ting av henne, som sikkert både har affeksjonsverdi, men også kroneverdi, men som ikke passer hos oss (er etter vår smak). Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det.... Har bla.a et sett med små krydderbokser i porselen fra 1850 (sikkert verdifulle). De har stått på kjøkkenet vårt i flere år nå. Mannen min sa engang til henne at hun kunne ta dem med hjem igjen, men da ble hun fornærmet!

Skrevet

En gang dere snakker om julegaver/bursdagsgaver kan du si at du iallefall ikke ønsker mer pynt til huset. Si at du har rikelig nok av denslags og at du mye heller ønsker deg f.eks. en bodylotion, parfyme e.l.

Da må vel svigermor ta hintet!?

Gjest Persille
Skrevet

Ja, det kunne jeg gjort. Hun har fått ting av meg som jeg aldri har sett fremme så...

Hva med å spørre etter de tingene da? Se hva hun svarer?

Skrevet

Du har fått mange gode forslag, men hvis du ikke våger å være så direkte, kan du jo f eks si:

"Tusen takk! Som du ser/vet så har jeg alletrede massevis av pynhteting i huset mitt, så jeg skal spare den i en eske på loftet så vi kan ha den på den hytta vi ønsker å kjøpe når barn bare har blitt litt større. Vi får håpe den passer inn der når den tid kommer."

skorpionfisken
Skrevet

Det der var noe av det morsomste under skilsmissen.

Dette har vi fått fra din mor, så værsågod :-).

Mye av det havna på fyllinga da...

Skrevet

Det der var noe av det morsomste under skilsmissen.

Dette har vi fått fra din mor, så værsågod :-).

Mye av det havna på fyllinga da...

*Gliser og nikker gjenkjennende*

Gjest abrahamsen
Skrevet

Du har fått mange gode forslag, men hvis du ikke våger å være så direkte, kan du jo f eks si:

"Tusen takk! Som du ser/vet så har jeg alletrede massevis av pynhteting i huset mitt, så jeg skal spare den i en eske på loftet så vi kan ha den på den hytta vi ønsker å kjøpe når barn bare har blitt litt større. Vi får håpe den passer inn der når den tid kommer."

hahaha, den var lur;o) Hun har det med å bli bloooodig fornerma for den minste ting så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få en stopper for det.

Gjest abrahamsen
Skrevet

En gang dere snakker om julegaver/bursdagsgaver kan du si at du iallefall ikke ønsker mer pynt til huset. Si at du har rikelig nok av denslags og at du mye heller ønsker deg f.eks. en bodylotion, parfyme e.l.

Da må vel svigermor ta hintet!?

Ja, DET er nok måten å gjøre det på. Hun har det nemlig med å bli blodig fornærmet for ingenting...

Skrevet

Sett frem alle de stygge pyntetingene du har fått, be inn de mest utagerende barna i nabolaget og server dem noe med sukker.

Så lener du deg tilbake og lar naturen gå sin gang...

;oD

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...