Gå til innhold

Jenter! Kan jeg droppe mensen?

Anbefalte innlegg

Gjest tante rød
Skrevet

Jeg går på p-pillen yasmin.Er det slik at jeg kan gå rett over på neste brett uten pause? Og fortsette med dette, slik at jeg aldri får mensen?

Skrevet

I teorien er det mulig, men tror ikke det er så lurt å gjøre det hele tiden.

Da jeg gikk på p-piller prøvde jeg det flere ganger når jeg skulle på ferie, men det funket ikke på meg, jeg fikk mensen likevel.

En venninne går på P-sprøyte og hun har aldri mensen.

Skrevet

Man bør helst ikke gjøre dette mer enn et par ganger i året har jeg hørt... Når jeg gikk på P-piller hoppet jeg over mensen f.eks. når vi skulle på ferie til Syden e.l.

Gjest martamor
Skrevet

Jeg gjør det hele tiden.. går 3, 4 eller kanskje 5 mnd mellom hver gang jeg har mensen. funker kjempefint! Hvis du gjør det for lenge, hender det at det kommer litt blødninger, så da kan det være greit å slippe det ut når du er ferdig med brettet;)

Det er ihvertfall ikke farlig, legene sier at det kanskje kan være sunt for kroppen fordi vi egentlig er ment å være gravide og ikke ha mensen;) Men litt mensen er nok lurt..

Lykke til!

Skrevet

Jeg kan ta maks tre brett i ett, begynner jeg på et fjerde får jeg mellomblødning. Du kan helt fint ta to-tre brett i ett, men når det nærmer seg fem-seks måneder siden sist du hadde mensen, synes jeg det blir for mye... Det er ikke farlig å ta noen brett i ett, men vet ikke hva eventuelle langtidsvirkninger av fem-seks brett i ett kan være. Du får prøve deg fram selv, er jo liten vits i å utsette mensen hvis du får mellomblødning "med en gang" :)

Skrevet

Jeg leste en lege uttale seg til Dagbladet i går at det ikke er noe problem å hoppe fra brett til brett uten blødning mellom. Han begrunnet det med at det faktisk ikke er helt naturlig for kvinnekroppen å ha mens hver måned, slik som moderne kvinner nå gjør. Han sa også at for en tid tilbake hadde kvinnene gjerne 40 blødninger i løpet av livet, mens en moderne kvinne, som føder få barn, gjerne har 400.

Du kan jo forsøke og se hvordan det går.

Skrevet

Jeg leste en lege uttale seg til Dagbladet i går at det ikke er noe problem å hoppe fra brett til brett uten blødning mellom. Han begrunnet det med at det faktisk ikke er helt naturlig for kvinnekroppen å ha mens hver måned, slik som moderne kvinner nå gjør. Han sa også at for en tid tilbake hadde kvinnene gjerne 40 blødninger i løpet av livet, mens en moderne kvinne, som føder få barn, gjerne har 400.

Du kan jo forsøke og se hvordan det går.

Og hvorfor hadde ikke kvinnene blødning en gang i måneden før i tida?

Skrevet

Og hvorfor hadde ikke kvinnene blødning en gang i måneden før i tida?

Fordi de var gravide eller ammet.

Skrevet

Fordi de var gravide eller ammet.

Åja, de fikk jo en hel haug med unger før ja. Tenkte ikke sålangt =)

Ja, vetrinærer sier jo at katter ikke skal gå med løpetid fordi de ikke har godt av det, så kanskje det er noe i det for oss mennesker også.

Skrevet

Åja, de fikk jo en hel haug med unger før ja. Tenkte ikke sålangt =)

Ja, vetrinærer sier jo at katter ikke skal gå med løpetid fordi de ikke har godt av det, så kanskje det er noe i det for oss mennesker også.

Sånn helt på siden, kan ikke du gi meg et realt spark i baken så jeg kommer i gang med det jeg egentlig skal gjøre?

Skrevet

Sånn helt på siden, kan ikke du gi meg et realt spark i baken så jeg kommer i gang med det jeg egentlig skal gjøre?

Tja.. hva skal du egentlig gjøre da?

Skrevet

Tja.. hva skal du egentlig gjøre da?

Noe helt annet enn å sitte her på dol.

*tuppe seg selv i ræva*

Skrevet

Noe helt annet enn å sitte her på dol.

*tuppe seg selv i ræva*

Cecily, nå bør du F&%# meg ta å komme deg til #%&&¤/¤# ut av dol og gjøre noe fornuftig!!!!

Din tur. (Jeg skal lese til eksamen, henge opp ledig hybel-lapper og bake karamellkake)

Skrevet

Cecily, nå bør du F&%# meg ta å komme deg til #%&&¤/¤# ut av dol og gjøre noe fornuftig!!!!

Din tur. (Jeg skal lese til eksamen, henge opp ledig hybel-lapper og bake karamellkake)

Dark Pink, din fordømrade sjuske! Dra til deg pølselabbene og pell deg ut til eksamensbøkene. Eller vil du stryke kanskje? -Ikke det,nei. Nehei, jeg tenkte meg det. Og etterpå lager du den karamellkaken til meg! Og henge opp de lappene for pokker, du vet de har ligget og på kommoden i halvannen uke allerede.

Pelle seg ut!

Skrevet

Ja, det kan du gjøre uten problemer! Jeg har gjort det på Diane og gjør det nå på Yasmin.

Gynekologen min sier at det helt greit og da stoler jeg på det.

Jeg har kanskje mensen to ganger i året og trives med det :-)

Gjest tante rød
Skrevet

Tusen takk, dere som svarte meg. Jeg har utsatt og utsatt lenge, og nå var det godt å høre at det ikke er farlig

• 2 måneder senere...
Gjest å du å du hva skal jeg gjøre??
Skrevet

Jeg gjør det hele tiden.. går 3, 4 eller kanskje 5 mnd mellom hver gang jeg har mensen. funker kjempefint! Hvis du gjør det for lenge, hender det at det kommer litt blødninger, så da kan det være greit å slippe det ut når du er ferdig med brettet;)

Det er ihvertfall ikke farlig, legene sier at det kanskje kan være sunt for kroppen fordi vi egentlig er ment å være gravide og ikke ha mensen;) Men litt mensen er nok lurt..

Lykke til!

Jeg mistet en tablett i vasken idag. Hva skal jeg gjøre???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...