Gå til innhold

Prøver å trene?

Anbefalte innlegg

Gjest Krisstiane
Skrevet

Hvorfor sier folk "Jeg prøver å trene av og til"? Enten trener du eller så trener du ikke. Prøver? Kommer til døra på SATS men snur der? Det er som om noe er helt gratis eller å være litt gravid.

Skrevet

Jeg sier at jeg trener (ikke på SATS, da). Det kan hende jeg legger til som sant er, at iblant går det noen uker uten, men så tar jeg meg sammen og kommer i gang igjen.

Jeg har trent i snart ti år. Syns det er bra av meg, sjøl om jeg hopper over ei uke av og til om jeg er sjuk, har for mye å gjøre eller på reise.

Men jer er enig i det dumme bruke av ordet "prøve" i denne sammenhengen. Det virker faktisk som om man var på vei til treninga, og så ble man plutselig, men ubønnhørlig trukket hjemover i stede, som festa til en sterk strikk...

Noe som minner meg om et fryktelig mareritt jeg hadde i natt, huff ja. (Et sånt hvor man aldri kommer fram dit man skal).

Skrevet

Det jeg tolker det som er at de enten har tenkt til å trene, men ikke har dratt seg ut av huset ennå - eller at de faktisk trener sånn dann og vann,men ikke så jevnlig og hardt som de har lyst til at de en gang skal gjøre.

Skrevet

Ikke vanskelig å skjønne syns jeg. Det er folk som betaler for medlemsskap på f.eks SATS, men som ikke har tid/motivasjon nok. Derfor får de bare slengt innom en sjelden gang. (Been there, done that..)

Men jeg stusser ofte når folk sier "Jeg er 100% single". Javel? Kan man f.eks være 40% single - altså tre dager fri i uka - resten er viet til parforholdet?

Skrevet

Ikke vanskelig å skjønne syns jeg. Det er folk som betaler for medlemsskap på f.eks SATS, men som ikke har tid/motivasjon nok. Derfor får de bare slengt innom en sjelden gang. (Been there, done that..)

Men jeg stusser ofte når folk sier "Jeg er 100% single". Javel? Kan man f.eks være 40% single - altså tre dager fri i uka - resten er viet til parforholdet?

Da er de enten åpenlyst desperate, eller de forsøke å kamuflere sin desperasjon ved å si at de elsker singeltilværelsen.

Skrevet

*ler* Tror det er et uttrykk vi bruker slik:

Jeg prøver å trene 3 ggr. i uka. Underforstått betyr det at man ikke alltid klarer å trene 3 ggr. i uke, men kanskje 1 eller 2 noen uker.

Slik tolker i hvertfall jeg det.

Gjest Krisstiane
Skrevet

Det er da forskjell på å si "Jeg prøver å få trent et par ganger i uken" og på å f.eks "På fritiden er jeg med venner, går på café og så prøver jeg å trene av og til".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...