Gå til innhold

Hårfargespørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg farger håret mitt med naturlig henna: dypt, knall rødt. Jeg er fornøyd med det fordi det ikke irriterer hodebunnen min, som har tendenser til eksem og litt proriasis. Hennapulveret gir også håret en fin glans og gjør at det ser tykkere ut.

Det jeg ikke er fornøyd med, er at jeg må gjøre det hver 3. uke for at det skal være pent og ikke få for stort skille (jeg er litt brun og ganske grå under). Det er en drittjobb som tar lang tid.

Det jeg spør etter her, er om noen vet om en slags farging light med vanlige midler uten så mye kjemikalier oppi. Jeg skjønner at det ikke vil dekke det grå skikkelig, men så jeg i alle fall kunne utsette fargingen ei uke iblant.

Før i tida var det noe som het glansvask. Hva heter det nå? Sånn som satt i bare en stund, og ikke gjorde så mye med håret?

Skrevet

Frisørsalonene selger "glansvasker" som er mye mildere enn de som kjøpes på vanlige butikker og parfymerier. Jeg ville gått innom en der og spurt om de var milde nok til din hodebunn.

Skrevet

Jeg pleier å bruke mini-color kjøpt i salongen og farge hjemme. Sliter verken på hår eller hodebunn, tvert imot gir det så fin glans atte. veldig fine farger er det også.

Men nå var det kanskje ikke noe sånt du lurer på?

Her har du derfor en shampoo som gir pigmenter i den aktuelle fargen du ønsker deg (jeg har selv brukt den for min farge mange ganger og da mye, mye lengre enn bruksanvisningen forteller):

http://www.wella.no/consumer/salon_products/lifenc/csubline/cmatrix/ccolrexline/ccrshamred.jsp

Skrevet

Jeg pleier å bruke mini-color kjøpt i salongen og farge hjemme. Sliter verken på hår eller hodebunn, tvert imot gir det så fin glans atte. veldig fine farger er det også.

Men nå var det kanskje ikke noe sånt du lurer på?

Her har du derfor en shampoo som gir pigmenter i den aktuelle fargen du ønsker deg (jeg har selv brukt den for min farge mange ganger og da mye, mye lengre enn bruksanvisningen forteller):

http://www.wella.no/consumer/salon_products/lifenc/csubline/cmatrix/ccolrexline/ccrshamred.jsp

Tusen takk for fine svar!

Skrevet

Tusen takk for fine svar!

Bare hyggelig.

Men nå føler jeg at jeg må dekke litt over det jeg sa om at jeg har shampooen i veldig lenge... mitt hår trenger ekstra tid for all farging, men hvis ditt hår jafser i seg farge på nullkommaniks, trenger du ikke å ha i stoffet en time (som jeg pleier). Prøv deg fram, shampooen tilfører pigmenter og fargen sitter i alle fall en vask eller fem.

Skrevet

Et tips til:

Jeg pleier å bruke Wella sin ViVa - color mousse, uten amoniakk. Fås kjøpt hos Lindex, og sikkert HMauritz også.

Jeg reagerer på amoniakk, og siden denne er uten, er den mye bedre for min hodebunn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...