Gå til innhold

Er babyen min som den skal være?

Anbefalte innlegg

hormonklompen

Hei.

Er 14+5 uker. Da jeg var 12+5 uker var jeg på ultralyd. Barnet lå med ryggen mot oss, slik at vi bare så bakhodet og ryggen. Det som plager meg er at jeg ikke så beina eller armene. Barnet bevegde seg, og vi så hjertet slo. Legen kommenterte ingenting. Er det "vanlig" at den ligger meg ryggen til slik at man ikke ser beina. Er så redd for at den skal mangle noen legemsdeler...

Dette er sikkert komisk, men jeg tenker nå på det av og til....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20803-er-babyen-min-som-den-skal-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk du ikke det blå papiret etter UL!? Ikke alle får det, men der skal det være krysset av for at alt er i orden med ben,armer, hjernehalvdeler, hjertekammer etc. På min egen ultralyd ble det tilslutt vanskelig å se noe for babyen "rømte" bakover og på bildene kunne jeg ikke se hender eller føtter, men alt var i skjønneste orden. Det ville du nok fått beskjed om, hvis dem hadde funnet store avvik.:-)

Trine Endsjø, jordmor

Når fosteret er så lite som det er i uke 14, er både bein og armer forholdsvis små. Ryggtavlen er adskillig større, relativt sett. At barnet ligger slik med ryggen til er helt vanlig. Når legen ikke kommenterte noe, kan du være sikker på at det ikke var noe å fundere over. Hadde det vært tvil om hvorvidt armer og bein var som de skulle, ville du helt sikkert fått vite om det, evt. bli kalt tilbake snart.

Den biten som handler om engstelse, er svært vanlig. Alle gravide har perioder hvor de blir nærmest lammet av tanken på at noe kan være galt. Det sier mye mer om vår sårbarhet enn om den reelle faren for misdannelser og sykdom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...