Gå til innhold

Og så er det tid for årets faste advarsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som i fjor, og året før det, iler jeg til med å advare mot kjøp av visse dadler.

Dadlene av merket "JA" selges i mange av norgesgruppens butikker.

De er merket "France", men ved nærmere ettersyn fremkommer det at dadlene faktisk er dyrket i Iran.

Som bevisste forbrukere lar vi dadlene ligge. Vi bruker vår makt til å motarbeide det svinske regimet.

Skrevet

PØH! - det går bare ut over de som jobber og dyrker dadlene - ikke selve makten.

Handelsboikott går ALLTID utover de som har minst fra før.

Skrevet

PØH! - det går bare ut over de som jobber og dyrker dadlene - ikke selve makten.

Ja, enig med deg. *koser meg med dadler fra Iran*

Skrevet

Ja, enig med deg. *koser meg med dadler fra Iran*

...også er de så GODE! :) *blunker*

Skrevet

Ta med appelsiner fra Israel, for all dævelskap i midtøsten, Coca-cola, fordi USA har messa opp så jævelig i Irak, og ta gjerne med fransk rødvon også (har vi egentlig noensinne tilgitt dem atomprøvesprengningene i stillehavet??).

Da begynner boikottlista di å ligne noe! ;-)

Skrevet

Ta med appelsiner fra Israel, for all dævelskap i midtøsten, Coca-cola, fordi USA har messa opp så jævelig i Irak, og ta gjerne med fransk rødvon også (har vi egentlig noensinne tilgitt dem atomprøvesprengningene i stillehavet??).

Vi kjøper selvsagt alt vi kommer over av varer fra Israel. Den eneste demokratiske utpost i Midtøsten fortjener det.

Vi kan kanskje boikotte varer fra USA, men da må vi nok samtidig tilbake til middelalderen.

Franske varer burde vært boikottet på grunn av noe prøvesprengningsgreier for noen år siden, men her gjøres unntak (rødvin, cognac etc).

...

Iranerne er jo litt spesielle. De driver jo og steiner småjenter som er blitt voldtatt...og fullsatte stadion heier på steinkasterne. Det tar noen timer før hun dør, og inngangsbilletten er sikkert lav, så de får mye morro for penga.

Skrevet

Vi kjøper selvsagt alt vi kommer over av varer fra Israel. Den eneste demokratiske utpost i Midtøsten fortjener det.

Vi kan kanskje boikotte varer fra USA, men da må vi nok samtidig tilbake til middelalderen.

Franske varer burde vært boikottet på grunn av noe prøvesprengningsgreier for noen år siden, men her gjøres unntak (rødvin, cognac etc).

...

Iranerne er jo litt spesielle. De driver jo og steiner småjenter som er blitt voldtatt...og fullsatte stadion heier på steinkasterne. Det tar noen timer før hun dør, og inngangsbilletten er sikkert lav, så de får mye morro for penga.

Det er ingen grunn til å forsvare Iran.

Men spørsmålet er om handlesboikott er veien å gå, og om hva man ikke strengt tatt burde ha boikottet da.

Skrevet

Det er en fare med det du nevner. På den annen side kan boikott bidra til å svekke regimet. Jeg vil uansett ikke kjøpe varer fra et av de mest avsindig brutale regimer på jorden.

Skrevet

Det er ingen grunn til å forsvare Iran.

Men spørsmålet er om handlesboikott er veien å gå, og om hva man ikke strengt tatt burde ha boikottet da.

Joda, det er jo så mye trist og leit overalt, og man kan jo ikke boikotte alt.

Men poenget mitt var egentlig å få fram at vi egentlig snakker om iranske dadler, selv om det står France på pakken (lokket).

Så får jo enhver vurdere om de vil sponse ayatollah-regimet med pengene sine.

Skrevet

Dadler smaker så hindsides fælt, at det er uhyre lite sannsynlig at jeg noen gang kommer til å frivillig kjøpe det klisseriet der.

Skrevet

Det er en fare med det du nevner. På den annen side kan boikott bidra til å svekke regimet. Jeg vil uansett ikke kjøpe varer fra et av de mest avsindig brutale regimer på jorden.

Nuvel - vi får kjøpe inn noen søte Sharon-frukter da - de er sabla gode! :)

Skrevet

...også er de så GODE! :) *blunker*

Ja, de er helt sinnsyke. Smaker nesten som kake;-)

Skrevet

Hadde ikke spist dadler om de så var dyrket av Angelina Jolie.

Skrevet

Det holder vel egentlig å advare mot kjøp av dadler. Punktum.

Skrevet

Nuvel - vi får kjøpe inn noen søte Sharon-frukter da - de er sabla gode! :)

Jepp, de er gode. Akkurat nå er det mye spansk Sharonfrukt i butikkene så da kjøper jeg også! :o)

Skrevet

Enig med deg i atman bør la være å kjøpe iranske varer. Vet enkelte sier boikott ikke viker mot de det bør virke på, men jeg tror det kan være effektivt. Den varmeste forsvareren av handelsboikott var jo sørafrikanske biskop Desmond Tutu som oppfordret til handlesboikott av varer produsert i Sør-Afrika under apartheid.

Skrevet

Du glemte Nestlé.

Skrevet

Jepp, de er gode. Akkurat nå er det mye spansk Sharonfrukt i butikkene så da kjøper jeg også! :o)

hihi

Skrevet

Er det noen som spiser det klisset der? Ikke vanskelig å boykotte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...