rana27 Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Jeg har nå levd sammen med samboeren min i 8 år og vi har 2 små barn sammen (5 og 2 år). Jeg føler at forholdet bare har blitt dårligere og dårligere og at jeg nå har fått nok. Mye av grunnen til det dårliget forholdet er at jeg er svært opptatt av kjælighet som inkl mye kos, kyssing sex og ikke minst mye flørting, og det er ikke hun. Har tatt det opp ved flere anledninger i høst uten helt den responsen jeg hadde håpet. Føler at følelsene er ganske borte og sliter med tanken på flere å i samme hus. Noe som ikke har hjulpet på er jeg har blitt forelsket i en annen. For ca. 2 mnd siden var jeg desverre utro med min beste kompis sin samboer og vi har hatt et forhold i ca. 1,5 mnd. Plutselig sa hun at begynte å få følelser for meg å ville avbryte forholdet med en gang for å bevare samboerskapet. Da var det desverre for sent for meg, jeg var blitt kjempeforelsket i henne. Nå har jeg kommet i en vanvittig situasjon. Hva i all verden skal jeg gjøre?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208064-forvirra/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Du skal rydde opp i det forholdet du bor i. Om det betyr at dere ikke passer sammen så er det bedre enn at du går bak ryggen på henne. Så får du se på hva som er viktigst for deg etterpå. Din beste venn burde ligge høyt på den lista... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208064-forvirra/#findComment-1502343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Du skal ta en alvorlig prat med samboeren din. Du skal fortelle henne at du virkelig ikke er lykkelig i dette forholdet, og at det nå har kommet så langt at du vurdere å gjøre det slutt. Fortell henne hva du savner, og hva som skal til for at du evt skal kunne komme tilbake til henne. Din elskerinne har sagt at hun vil forsøke å redde forholdet sitt. Det syntes jeg du skal respektere. Det å være forelsket i noen man ikke kan få, er en del av livet. Dersom du opprettholder kontakten med henne må du regne med å miste respekten fra din nåværende samboer ( og la meg minne deg på at hun er mor til dine barn, og at det lønner seg å ha et godt forhold til henne), din beste venn vil hate deg, og sannsyligvis så vil mange i vennekretsen din miste all respekt for deg. Ta deg sammen mann, og ta ansvar for livet ditt. Livet er ikke bare noe som skjer med deg. Du har full kontroll over dine egne handlinger, og du må ta ansvar for deg selv for å beholde selvrespekten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208064-forvirra/#findComment-1502375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Hei! Forelskelses-følelser er sterke saker. Bra du setter ord på at du føler deg forvirra. Når vi er forelsket er vi på en måte bedøvet, fra å se virkeligheten slik det faktisk er. Når forelskelsen går over, kommer andre dypere kjærlighetsfølelser frem, som kan forsterke forholdet og gjøre det rikere og mer varig, fordi den dypere kjærligheten inkluderer trygghet, tillhørighet og gjensidig tillit og trofasthet. At mange bommer likevel, er en annen sak. Det høres ut til at du sitter i klisteret nå, fordi du har vært utro og fordi du har stjålet dam til kompisen din. Mitt råd er at du bretter opp armene og tar tak i begge sakene. du blir verken mindre forelsket eller mister vennen din mer om du opptrer åpent og ærlig i forhold til utroskapen. Begynn med forholdet ditt hjemme. Forsøk å skille mellom to ting, at du har mistet følelsene for samboeren din, og at du har falt for kompisens samboer. Kanskje din åpenhet og vilje til å sette ord på problemet hjemme, kan vekke dere begge to til å se hva forholdet deres består av i dag. Få opp på bordet hva du selv savner. Begynn alltid med deg selv i steden for å anklage eller bebreide partneren for hva hun ikke vil og kan. Snakk sånn at hun også vil være åpen og kommuniserende. Vis respekt for din venns samboer som ikke vil fortsette utroskapen. Styr følelsene din, ligg unna alt som vekker dem. Les mer om utroskap og følelser her på DOL. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208064-forvirra/#findComment-1505263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.