Gå til innhold

FU : Nøkkelringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

*S*

Det ER lov å være lur :)

(noe så fælt som å miste alle nøklene på en gang: hus, bil, sykkel, jobbnøkler osv...)

Tror ikke man mister det så lett når man har alle på ett. Man kan ikke kjøre fra det (glemme det i butikken, f.eks.). Man bruker det jo hele tiden, men hvis man har 5-6 stykker, så er man vel dømt til miste/forlegge et par av dem i ny og ne?

Dessuten, hvis man mister det i bakken, høres det godt når det er så stort. Og man oppdager det øyeblikkelig hvis den halvkiloen forsvinner fra jakkelommen ;-)

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

41

• flisa

14

• amber sun

5

• Aryane

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tror ikke man mister det så lett når man har alle på ett. Man kan ikke kjøre fra det (glemme det i butikken, f.eks.). Man bruker det jo hele tiden, men hvis man har 5-6 stykker, så er man vel dømt til miste/forlegge et par av dem i ny og ne?

Dessuten, hvis man mister det i bakken, høres det godt når det er så stort. Og man oppdager det øyeblikkelig hvis den halvkiloen forsvinner fra jakkelommen ;-)

NETOOPPP

laguna1365380434
Skrevet

*S*

Det ER lov å være lur :)

(noe så fælt som å miste alle nøklene på en gang: hus, bil, sykkel, jobbnøkler osv...)

Det er uhyggelig kjipt! Det er jipt nok å miste en og en..

Jeg trodde jeg var lur engang, jeg, og puttet alt mulig inn i enn sånn filofaks/dagsplanlegger, for å vite hvor ALT jeg kunne komme tilå trenge var..Og mistet den..Så klart.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har alle nøkler på samme nøkkelringen, jeg. Husnøkkel (samme nøkkel til hoveddør, postkasse og leiligheta, kjekt), 3x bodnøkkel (helt identiske, men jeg tør ikke fjerne to av dem, da de garantert vil forsvinne. Dessuten er de så små at det gjør egentlig ingenting at de er der), jobbnøkkel + nattsafenøkkel (den er SVÆR!). Sykkelnøkkelen har jeg mista :P

Og så har jeg en stygg betty boob-nøkkelring som ble kjøpt på h&m for utrolig mange år siden. Pleide å ha en fin, stor diamant (også fake) der også, men den falt av, og så forsvant den før jeg fikk limt den på igjen (jeg MISTER ting!).

Føler nesten at jeg har litt sånn vaktmestertendenser med alle nøklene, men de ligger alltid i sidelommen på veska uansett, så jeg kan like gjerne ha dem samla på ett sted. Ellers forsvinner de.. ;)

Dæven! Ja det ville være et kjipt nøkkelknippe å miste..Godt du har oversikten på det!

:-)

Skrevet

Vel - jeg presterte nå å miste hele halvkilosklumpen min, jeg.

Jeg kom meg nå hjem - altså kjørt hjem, og husker at jeg la nøklene oppå posten, la dette inne i gangen, og gikk ut til bilen for å hente div. varer + en toåring.

Etterpå er det blankt. Tror vi endevendte hele huset, alle kriker, kroker, dro fram både kjøleskap og komfyr. Må tro jeg fikk høre det... ("hva var det jeg sa - du er såååå sløv").

(Argumentet mitt var jo at klumpen min var så stor at den var "umulig å miste")

Teorien er at muligens har toåringen kasta hele greia i søpla, og så kom søppelbilen dagen etter...

Det ble noen hundringser i nye bilnøkler osv..

Skrevet

Kun ett nøkkelknippe:

2 husnøkler (til hver sin lås, sådan)

1 nøkkel for å komme inn på jobben (byttes ut med et annet nøkkelsett når jeg først har kommet inn)

1 nøkkel til et sånt pengeskrin som jeg ikke har sett siden jeg flyttet sist (uten penger, heldigvis)

1 sykkelnøkkel

1 bilnøkkel

1 fjernkontroll til bilalarmen

1 bitteliten "lykt" (minner om en liten utgave av en laserpenn) med blått lys

Skrevet

Jeg har en sånn "ting" som min avdøde bror brukte. Vet ikke om noen husker at sånne var moderne. Den er laget av svarte skolisser (!) og tiøringer surret sammen. Stor affeksjonsverdi for meg, siden den var min brors, jeg fant den etter hans død på rommet hans hjemme.

Der er husnøkkel, ei fløyte (!), USB-penn (veldig greit å ha)og to sykkelnøkler til en lås jeg har tulla bort.

Bilnøklene er på et eget knippe, for mannen min og jeg deler på det. Der er bilnøkkel og husnøkkel.

Skrevet

Jeg har de fleste nøkler på ett og samme knippe, for ikke å risikere å glemme en av dem! ;-)

"Pynten" er noe så kjedelig som en reklamedings fra et ukjent firma, hvor man kan ta ut en juksemyndt og bruke i handlevognene! ;-)

Sånn juksemynt har jeg også...

Skrevet

hehe jeg har ETT nøkkelknippe. Av den enkle grunn at hvis jeg ikke har alt på samme sted, så glemmer jeg garantert en nøkkel som jeg MÅ ha.

Nøkkelringen er (eller var...for den har detti av når jeg tenker meg om) en rosa legokloss, kjøpt i Legoland ifjor. :)

Og så henger det også på en sånn polettdings til handlevogner.

Før hadde jeg en kul Bailey's nøkkelring, men den gikk dessverre fort istykker.

Skrevet

Ja, jeg kan jo ikke risikere å miste alle på likt..;-)

Men jeg har jo ikke alle med ut samtidig.

( Men veska er stappfull for det, ikke noe problem å finne stash å stuffe den med, nei..;-))

"Men veska er stappfull for det"

hehe du er også med i stappfull-veske-som-må-rotes-rundt-i-hver-gang-jeg-skal-finne-noe-klubben. ;-D

Skrevet

Min er nesten unik. Vedder på at ingen her har maken!

Mine tre nøkler (bil, jobb, hus) har en liten Tupperware-dings - en blå og rød mikro-putteboks som de henger på :-)

Ypperlig når jeg stikker hånda i lomma for å finne nøkkelknippet blant refleks, mobiltelefon, busskvitteringer, lebestift, pastilleske osv!

Skrevet

Oi...jeg har én nøkkelring, jeg. Men den kan deles i to. Det er en sånn web-sak, med en klips av ryggsekktypen i midten. På den ene siden har jeg husnøkler, på den andre siden bilnøkler og handlevognpolett (takk, flisa!).

Skrevet

Jeg har en dings fra et eller annet forsikringsselskap som gjør at hvis noen finner nøkkelknippet mitt og hiver det i en postkasse så havner det hos forsikringsselskapet som så sender dem hjem. Problemet er at de nok havner hos eksen min...

Burde gjøre noe med det der. På alle de andre nøklene har jeg de vanlige kjedelige som man kan skrive f.eks. Hytte og Vedbod på. Null tant og fjas på nøklene her i gården.

Skrevet

Min er nesten unik. Vedder på at ingen her har maken!

Mine tre nøkler (bil, jobb, hus) har en liten Tupperware-dings - en blå og rød mikro-putteboks som de henger på :-)

Ypperlig når jeg stikker hånda i lomma for å finne nøkkelknippet blant refleks, mobiltelefon, busskvitteringer, lebestift, pastilleske osv!

Har hatt sånn jeg. :o) Med en "vanlig" bitteliten plasbolle i rødt med hvitt lokk. Søstra mi har en med den litersmugga med to lokk på i mini-mini-utgave. Kjempesøt!

Skrevet

Jeg har en neckstrap (som jeg vel og merke aldri har rundt halsen), lett å finne i veska.

Logoen er skolen min, sort grønt og gult...

Tidligere nøkkelringer har vært lilla ametyststein i hjerte fått av venninne, vooodo-dukke fra Kenya, miniatyrslegge (sånn med pigger på) - bra til selvforsvar, flaskeåpnere og minibamser. Nøkler uten nøkkelringer er som chihuahuaer uten klær.

Teit som jeg er har jeg BANK-IDgreia mi hekta på også da. Kult om noen stjeler nøkkelen min.

Samtidig har jeg bare en nøkkel da. Til post, bod, ytterdør, inngangsdør etc.

Og nå gjør jeg meg sårbar for tyver.

Skrevet

Neida, de henger på knaggen,også tar jeg med de jeg trenger i veska..Litt upraktisk, forsåvidt, i og med at jeg er glemsk, men det går.

Men jeg lurer nok påom jeg ikke skal kaste noe av det hesligste blingblinget...;-)

hehe... Tror jeg ville gjort det. Det hørtes ikke akkurat veldig elegant ut alt det der. Men du er vel kanskje heller en morsom type enn en elegant type?

Skrevet

Nemlig! Derfor var det jeg har så og si alle nøklene mine separert opp i mindre enheter. Takk.

Etter å ha lest tråden her var jeg nesten i ferd med å konvertere til ett stort, men nå minnet du meg på hvorfor jeg ikke skal det.

:-)

Jeg HADDE en fin nøkkelring, der det hang en kjempesøt liten sølvfisk, som det kunne felles et lillefingerlangt knivblad ut av. Det var så sløvt at det ikke kunne brukes til noe som helst. Og det tok sikkerhetssjekkerne i Stavanger av alle steder fra meg for tre år siden.

Så skaffet jeg meg et nytt "vedheng", en nydelig miniatyrrangle i filigransarbeid, indisk kanskje. Den ble borte med alle nøklene og veska mi i Barcelona i fjor.

Nå har jeg (nye) nøkler på en stor, gammeldags flaskeopptrekker av den helt vanlige idiottypen som man nesten ikke har bruk for lenger, for alt har skrukork. Den er der for at jeg skal finne nøklene mine når jeg roter i veska mi som er full av rot og dritt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...