Gå til innhold

Test: Ser du forskjell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et par av dem i testen dyppet også maten i kaffen. Kanskje de egentlig er svenske...? Bare en tanke jeg vile dele med deg. ;o)

Skapsvenske.

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Maggi

13

• favn

8

• morsan

4

• keinstein

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Skapsvenske.

OK, det var det jeg visste. Testen er lureri. Ikke rart jeg ikke fikk mer enn fem rette. De har jammen meg blandet inn svensker!

Skrevet

Fire riktige! Trodde ærlig talt jeg var hakket bedre til å se forskjell, men, men ...

:o)

Skrevet

samme med meg,,,.

Og jeg som både har vært i Kina og Japan....

Jo, men de er jo dønn like ;-)

Tulla - men det er ikke lett.

Det er vanskelig å skille mellom fjesene innenfor samme geografiske område uansett hvor man er i verden - feks Skandinavia, Sør-Europa, Nord-Afrika (unntatt eritreere, underlig nok), Midt-Østen, høyfjellene i Asia...

Jeg tror testen er dobbel, både humor på det der med at 'they look same' og at mennesker ligner, på tvers av statsgrenser.

Men du, jeg leste en reisereportasje fra Kina og en lengre togstrekning der, det er virkelig et land jeg kunne tenke meg å reise i. Har du bare gode minner fra Kina og Østen?

Skrevet

3 rette. Har ikke snøring.

Ditto! ;-)

Uflaks med tippinga kaller jeg det! ;-) for her var det mye tilfeldigheter ute og gikk! ;-) "Nå er det lenge siden jeg klikket "Korea" så kanskje det er på tide å gjøre det nå"

;-)

Skrevet

Etter å ha vært gjennom adopsjon av et kinesisk barn, og besøkt flere deler av Kina, har jeg forlengst skjønt at man ikke klarer å se forskjell. Folk i disse landene består av svært heterogene grupper. Bare i Kina finns det jo drøssevis av folkeslag.

Så det ble ren gjetning, og jeg forventet ingen høy skåre, og fikk det ikke heller.

"Folk i disse landene består av svært heterogene grupper. Bare i Kina finns det jo drøssevis av folkeslag. "

Betviles ikke! ;-)

Jeg tenkte ihvertfall slik når jeg kom til han - var det nummer 8 tro - som var nokså ulik de andre. Da tenkte jeg at Kina sikkert har større variasjon enn de andre landene på grunn av størrelsen.

Jeg fikk ihvertfall rett svar på den, som vel kanskje er den eneste hvor jeg foretok kvalifisert gjetting - ellers ble det klikking etter innfallsmetoden! ;-/

Skrevet

Ditto! ;-)

Uflaks med tippinga kaller jeg det! ;-) for her var det mye tilfeldigheter ute og gikk! ;-) "Nå er det lenge siden jeg klikket "Korea" så kanskje det er på tide å gjøre det nå"

;-)

Det ble litt sånn her også, prøvde å jevne ut mellom dem.

Jeg innbiller meg at koreanere er litt runde i trekkene, mer kjøttfylte, romslige neser og lepper feks. Men innser at antagelsen stammer fra mitt møte med en meget spesiell koreansk film og filmens hovedrolleinnehaver (hans motspiller var slankere, mer 'forfinet', men herregud, jeg kan ikke tenke på alt heller).

Kinesere er vel mindre 'åpne' i trekkene, slankere, strammere - og japanere litt av hvert i og med at de opererer seg jevnt og trutt og lager kaos i frenologien.

Ok, ikke all verden av hypoteser, jeg innrømmer det. Spesielt i lys av testresultatet.

Skrevet

Jeg innbiller meg at koreanere er litt runde i trekkene, mer kjøttfylte, romslige neser og lepper feks. Men innser at antagelsen stammer fra mitt møte med en meget spesiell koreansk film og filmens hovedrolleinnehaver (hans motspiller var slankere, mer 'forfinet', men herregud, jeg kan ikke tenke på alt heller).

Kinesere er vel mindre 'åpne' i trekkene, slankere, strammere - og japanere litt av hvert i og med at de opererer seg jevnt og trutt og lager kaos i frenologien.

Ok, ikke all verden av hypoteser, jeg innrømmer det. Spesielt i lys av testresultatet.

Jeg hadde i grunnen kun en kvalifisert gjetning, og det var av han kineseren som så veldig annerledes ut enn resten. Da tenkte jeg at Kina som et så stort land sikkert har flere folkegrupper enn de to andre landene! ;-)

Så det var ihvertfall fint at jeg på denne ene fikk rett, da! ;-)

Skrevet

Jeg har sendt testen til en venninne med asiatisk familie for å se om hun ser forskjell.

*spent*

Da får du fortelle hvordan det går!

Skrevet

Jeg gjorde det helt elendig jeg også, men vi får ta det som et sunnhetstegn! Vi ser ikke rase, men menneskene bak ;)

Skrevet

Jeg gjorde det helt elendig jeg også, men vi får ta det som et sunnhetstegn! Vi ser ikke rase, men menneskene bak ;)

Godt poeng! :-)

Skrevet

Jeg har en forstilling om at japanere er lange og smale med mindre uttalte asiatiske trekk, kinesere har mer markerte øyne og koreanere har markerte øyne med fyldige lepper. Det ble fem på meg.

Skrevet

Jeg hadde i grunnen kun en kvalifisert gjetning, og det var av han kineseren som så veldig annerledes ut enn resten. Da tenkte jeg at Kina som et så stort land sikkert har flere folkegrupper enn de to andre landene! ;-)

Så det var ihvertfall fint at jeg på denne ene fikk rett, da! ;-)

Annerledes? De er jo like... ;-)

Tulla.

Skrevet

Jeg har en forstilling om at japanere er lange og smale med mindre uttalte asiatiske trekk, kinesere har mer markerte øyne og koreanere har markerte øyne med fyldige lepper. Det ble fem på meg.

Jeg tror du må ha forvillet deg inn på VM i basket en gang, japanere er generelt bittesmå vil jeg si :)

Skrevet

Jeg tror du må ha forvillet deg inn på VM i basket en gang, japanere er generelt bittesmå vil jeg si :)

Noen av dem er faktisk ikke så små, men jeg innser at jeg har latt denne observasjonen få overdreven betydning (og det viste seg jo at mange av de lange/smale var fra Kina eller Korea....). Men det var kanskje her du mistet et par poeng..!?

*dulter til favn*

Skrevet

Noen av dem er faktisk ikke så små, men jeg innser at jeg har latt denne observasjonen få overdreven betydning (og det viste seg jo at mange av de lange/smale var fra Kina eller Korea....). Men det var kanskje her du mistet et par poeng..!?

*dulter til favn*

De lange du har sett, hører til samme basketballag, det er jeg helt overbevist om. Og så tror jeg at en fyr som er / var verdens høyeste, muligens stammer fra Japan.

Men det er ikke så lett å holde OVERsikten, I know *dulte tilbake*

Nei guri, jeg har ikke peiling som jeg sa tidligere, men asiatere er vel generelt heller kortere enn lengre (enn hvite)? På den annen side, det er visst også noe med kostholdet - asiatere som vokser opp her, vil antagelig vokse seg høyere enn asiatere som vokser opp i Asia og som har skrinnere kost.

:)

Skrevet

De lange du har sett, hører til samme basketballag, det er jeg helt overbevist om. Og så tror jeg at en fyr som er / var verdens høyeste, muligens stammer fra Japan.

Men det er ikke så lett å holde OVERsikten, I know *dulte tilbake*

Nei guri, jeg har ikke peiling som jeg sa tidligere, men asiatere er vel generelt heller kortere enn lengre (enn hvite)? På den annen side, det er visst også noe med kostholdet - asiatere som vokser opp her, vil antagelig vokse seg høyere enn asiatere som vokser opp i Asia og som har skrinnere kost.

OVERsikten...? Hmmm, prøver du å antyde noe jeg ikke forstår...?

*spiller helt uforstående*

Skrevet

OVERsikten...? Hmmm, prøver du å antyde noe jeg ikke forstår...?

*spiller helt uforstående*

Neida, bare løsprat herfra, midt i influensafrostriene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...