Gå til innhold

Jeg får ikke bostøtte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

har søkt og vet at jeg ikke har rett på bostøtte, verken fra kommune eller husbanken. Dette fordi huseieren min ikke har lån på huset... Hva det har å gjøre med min økonomi, er for meg uforståelig, men slik er visst regelverket. Får dekket strømutgifter av sosialkontoret, men ellers ikke noe. Det er håpløst å oppleve helsevesenet fra denne siden, når man ser at man må leve under fattigdomsgrensen økonomisk fordi man er syk... Ordningen er helt idiotisk.

Fortsetter under...

Skrevet

Du bør ta opp problemstillingen med sosialkontoret. Grunnen til at du fikk avslag var kanskje at "boligen ikke er under ordningen". Et smutthull er hvis sosialkontoret kan gi deg en kommunal garanti istedenfor depositum.. Kanskje foreslå at du får en ny kontrakt med utleier og at sosialkontoret dekker en slik garanti? Om du får bostøtte så vil du kanskje komme over sosialhjelpsnormen slik at du ikke får hjelp til strømmen da.. Så det blir kanskje hipp som happ? Uansett.. ta det opp med sosialkontoret!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...