Gå til innhold

Hvordan få 4 bilder på 1 bilde

Anbefalte innlegg

Gjest photoshop-kløne
Skrevet

Jeg har Adobe Photoshop 2.0 - men er ikke flink til å bruke det...

Jeg trenger en detaljert beskrivelse av hvordan jeg kan ta 4 digitale bilder i str 10 x 13, krympe de, og så sette de inn i ett bilde i str 10x13 eller 10x15....

Skrevet

Du finner kanskje noe på nettet, men PS 2.0 er så gjennomført eldgammelt at det er neppe mye å finne om det.

"............................................."

Skrevet

Jeg aner ikke hva som finnes i 2.0-versjonen,men i de nyere versjonene er det bare å kopiere, lime inn, gå inn i redigeringsmenyen, velge transformer, og til slutt skaler.Da kan du trekke i bildet og gjøre det så stort du vil.

Skrevet

Ok, prinsippet er som følger:

Du lager ett nytt, tomt bilde med ønsket størrelse.

La oss si 10X13 cm

Så lager du deg en 'virtuelt kryss' så du deler bildet i 4. Den vertikale streken går på 6,5cm (halvparten av 13), og den horisontale på 5 cm.

Da vet du at hvert bilde må være på 5X6.5 cm.

De 4 bildene dine forminsker/kutter du så de er 5X6.5cm hver seg, og passer på at alle er RGB med millioner av farger. Kopier de små bildene og lim dem inn i den store, og plasser dem slik at de er korrek /her kan du vel skru på noe linjalfunksjon for å hjelpe.

Burde funke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...