Gjest photoshop-kløne Skrevet 28. november 2005 Skrevet 28. november 2005 Jeg har Adobe Photoshop 2.0 - men er ikke flink til å bruke det... Jeg trenger en detaljert beskrivelse av hvordan jeg kan ta 4 digitale bilder i str 10 x 13, krympe de, og så sette de inn i ett bilde i str 10x13 eller 10x15.... 0 Siter
Prozak Skrevet 28. november 2005 Skrevet 28. november 2005 Du finner kanskje noe på nettet, men PS 2.0 er så gjennomført eldgammelt at det er neppe mye å finne om det. "............................................." 0 Siter
Femma Skrevet 28. november 2005 Skrevet 28. november 2005 Aner ikke om du finner dette i 2-versjonen, men du kan jo sjekke selv her: http://www.photoshoptips.se/default.asp?Mapp=Phtips&Sida=size 0 Siter
tonie Skrevet 28. november 2005 Skrevet 28. november 2005 Jeg aner ikke hva som finnes i 2.0-versjonen,men i de nyere versjonene er det bare å kopiere, lime inn, gå inn i redigeringsmenyen, velge transformer, og til slutt skaler.Da kan du trekke i bildet og gjøre det så stort du vil. 0 Siter
red Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 Ok, prinsippet er som følger: Du lager ett nytt, tomt bilde med ønsket størrelse. La oss si 10X13 cm Så lager du deg en 'virtuelt kryss' så du deler bildet i 4. Den vertikale streken går på 6,5cm (halvparten av 13), og den horisontale på 5 cm. Da vet du at hvert bilde må være på 5X6.5 cm. De 4 bildene dine forminsker/kutter du så de er 5X6.5cm hver seg, og passer på at alle er RGB med millioner av farger. Kopier de små bildene og lim dem inn i den store, og plasser dem slik at de er korrek /her kan du vel skru på noe linjalfunksjon for å hjelpe. Burde funke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.