Gå til innhold

Oljefylt radiator og brannfare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjesdal:

"Vi har rykket ut mange ganger på oss på grunn av disse ovnene. De er ikke helt sikre og de forårsaker betydelig flere branner enn ordinære elektriske ovner. Grunnen vet vi egentlig ikke. I noen tilfeller har også barn drukket oljen som har lekket ut av ovnene. Jeg vil advare folk om at de ser godt etter disse oppvarmingskildene når de er i bruk, uttaler brannsjefen i Sandnes."

Skrevet

Gjesdal:

"Vi har rykket ut mange ganger på oss på grunn av disse ovnene. De er ikke helt sikre og de forårsaker betydelig flere branner enn ordinære elektriske ovner. Grunnen vet vi egentlig ikke. I noen tilfeller har også barn drukket oljen som har lekket ut av ovnene. Jeg vil advare folk om at de ser godt etter disse oppvarmingskildene når de er i bruk, uttaler brannsjefen i Sandnes."

Tusen takk:-)

Denne skal jeg slå i bordet til elektriker-gubben med!!!

*triumferer*

Skrevet

Tusen takk:-)

Denne skal jeg slå i bordet til elektriker-gubben med!!!

*triumferer*

Det kan jo hende det er blitt hull eller feilproduksjon. Kanskje kabelen har blitt røska løs?

Forresten står det 1500 watt, med den slår av og på hele tida, selv på full, så det kan umulig bli mer enn halvparten dvs 7-800 wt etter hva mitt kloamperemeter sier.

Gjest har slik ovn
Skrevet

Gjesdal:

Så vi bør ha slike ovner av om natten?

Skrevet

Så vi bør ha slike ovner av om natten?

Gjør som du vil, men ikke skyld på meg om det begynner å brenne så.

*ryggdekning*

Jeg har min på om natta, men jeg setter en urbryter på den snart, så jeg sparer strøm om natta ved at uret slår av kl 24 og slår på kl 6.

Skrevet

Det kan jo hende det er blitt hull eller feilproduksjon. Kanskje kabelen har blitt røska løs?

Forresten står det 1500 watt, med den slår av og på hele tida, selv på full, så det kan umulig bli mer enn halvparten dvs 7-800 wt etter hva mitt kloamperemeter sier.

Vår ovn funker heldigvis bra nå, men jeg har bestmt meg for at den ikke skal stå på om natta!

Forøvrig viser ikke ovnen hvor mange watt den er stilt på. Er bare tall fra 0-10 på den...

Kanskje du vet hvilken ovn vi bør satse på?

Vi har vannbåren gulvvarme i hele første etasje, så der har vi ingen ovner.

På loftet kan det bli litt kaldt, så vi har en vanlig liten panelovn på soverommet vårt.

I loftsgangen bør vi ha en ovn som også gir litt varme til barnesoverommene. Det er her jeg er usikker på hvilken ovn vi skal satse på. Kan jo evt ha panelovn, men hadde vært greit å ha en vi kan flytte på...

Gjest har slik ovn
Skrevet

Gjør som du vil, men ikke skyld på meg om det begynner å brenne så.

*ryggdekning*

Jeg har min på om natta, men jeg setter en urbryter på den snart, så jeg sparer strøm om natta ved at uret slår av kl 24 og slår på kl 6.

Hva mener du? Bør jeg ha den på svak varme, eller er det best å skru den helt av? :-)

Skrevet

Hva mener du? Bør jeg ha den på svak varme, eller er det best å skru den helt av? :-)

Sikkerhetsavstand 400 meter og hjelm tror jeg.

Varskoooo hææææær.

Gjest har slik ovn
Skrevet

Sikkerhetsavstand 400 meter og hjelm tror jeg.

Varskoooo hææææær.

Jaha, da slår jeg den av i natt... Har du forresten tips til en god ovn? Vi bor i et stort og kaldt hus, og vi har kun denne ene ovnen......

Skrevet

Jaha, da slår jeg den av i natt... Har du forresten tips til en god ovn? Vi bor i et stort og kaldt hus, og vi har kun denne ene ovnen......

Oljeovnen er bra den. Ikke brenner du deg på den heller.

Skrevet

Hm, vi har alltid på vår døgnet rundt nå vinterstid. Håper da at det er trygt. Det er ikke den samme som på bildet da.

Skrevet

Hm, vi har alltid på vår døgnet rundt nå vinterstid. Håper da at det er trygt. Det er ikke den samme som på bildet da.

Jeg har hørt at det er de med flere "rom" i (aner ikke hvordan jeg skal si det..) som kan være brannfarlige. De med hel front skal visst være okei, etter det jeg har hørt... (sjekk evt keinsteins svar til meg :-/ )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...