Gå til innhold

Til dere som har tatt antibiotika

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar en 10-dagers kur. Kan ikke si den har hjulpet så veldig mye, har tatt fire dagsdoser. Er det vanlig at det tar så lang tid, eller er det tegn på at det er feil medisin?

Skrevet

Du har tatt i fire dager og den har ikke hjulpet så myè? Hva tar du det for, og hva slag tar du?

Skrevet

Du har tatt i fire dager og den har ikke hjulpet så myè? Hva tar du det for, og hva slag tar du?

Den heter Dumoxin.

Jeg tar den for infeksjon i luftveiene.

Skrevet

Dersom man er på skikkelig oppadgående i sykdomsforløpet kan det ta noen dager før du merker at du blir bedre.

Det fikk jeg høre da jeg en gang fikk antibiotika for mycoplasma (smittsom lungebetennelse), og jeg fortsatte å bli dårligere de første par dagene av antibiotokakuren.

Skrevet

Antibiotika virker nesten momentant, eller la oss si at du bør merke bedring dagen etter allerede.

Gjør du ikke det, kan det hende at du har feil medisin, eller at det kan hende er et virus og ingen bakterie du plages av.

Forslag.

Skrevet

Det er hvertfall kjempeviktig at du tar hele kuren, selv om du foreløpig ikke syns den virker. Det kan ta litt tid før du merker noe. Mange slutter med kuren fordi de tror de er friske eller at det ikke hjelper, men en ufullstendig kur kan føre til at det blusser opp igjen og blir verre.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Antibiotika virker nesten momentant, eller la oss si at du bør merke bedring dagen etter allerede.

Gjør du ikke det, kan det hende at du har feil medisin, eller at det kan hende er et virus og ingen bakterie du plages av.

Forslag.

Det er ikke alltid antibiotika virker med en gang, har hatt kurer som har tatt fire-fem dager før det har vært bedring.

Skrevet

Det er ikke alltid antibiotika virker med en gang, har hatt kurer som har tatt fire-fem dager før det har vært bedring.

Ok, jeg har bare erfaring med at selv den skumleste bakterieinfeksjonen 'straks' bedrer seg ved tilførsel av antibiotika.

Skrevet

Den heter Dumoxin.

Jeg tar den for infeksjon i luftveiene.

Har ikke erfaring med den selv. Men om det er infeksjon i luftveiene bør du merke bedring etter iallefall 3 dager på bredspektret antibiotika.

Skrevet

Jeg går på antibiotikakur nå. Legen sa at hvis jeg ikke merket bedring etter tre dager skulle jeg ta kontakt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...