Gå til innhold

Oppkoblingsproblemer - igjen

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått igang det trådløse nettverket igjen. Stort sett fungerer det greit, men noen ganger får jeg ikke brukt IE (altså at jeg får beskjed om at siden ikke kan vises, akkurat som når jeg er frakoblet), samtidig som MSN messenger og Bittorrent fungerer bra. Det er bare av og til det skjer, og da må jeg koble til nettverkskabelen igjen for å få normal tilgang. Men sånn som nå, så fungerer det fint med det trådløse. Hva kan være grunnen til noe sånt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208182-oppkoblingsproblemer-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når dette skjer, kan du vise sider i andre nettlesere, f.eks Firefox eller Opera? Hvis du kan det ligger problemet sannsynligvis i IE, men hvis alle nettlesere trøbler samtidig kan det være noe med nettverksinnstillingene i Windows.

Hm. Jeg har ikke andre nettlesere innstallert på maskina for øyeblikket, men får vel se til å gjøre det. Men akkurat nå fungerer det jo upåklagelig, så jeg må vente til det går galt igjen før jeg kan besvare spørsmålet ditt. Men tusen takk for svar, I'll get back to you :D

Gjest Calóni

Har du noen gang prøvd å installere Kazaa på den?

I tilfelle søk etter filen Kazaabegone.zip eller Kazaabegone.exe og kjør det.

Ellers kan du også prøve å søke etter MicrosoftAntiSpyWareInstall.exe, installer, oppdater og kjør søk.

Prøver du å være morsom? ;)

Prøver du å være morsom? ;)

Nei. Prøver _du_ å være morsom?

Jeg kan ikke vite mer enn du skriver om hva du har gjort og ikke gjort, vet eller ikke vet.

Kazaa og spyware er de mest vanlige årsaker til slike problemer.

Du kan være litt høflig når noen prøver å hjelpe deg? Ikke det nei.

Annonse

Gjest Calóni

Nei. Prøver _du_ å være morsom?

Jeg kan ikke vite mer enn du skriver om hva du har gjort og ikke gjort, vet eller ikke vet.

Kazaa og spyware er de mest vanlige årsaker til slike problemer.

Du kan være litt høflig når noen prøver å hjelpe deg? Ikke det nei.

Okay, sorry! Jeg misforsto totalt innlegget ditt.

Jeg leste litt for fort igjennom, og trodde du foreslo at jeg -skulle- installere Kazaa, og regnet med at det da måtte være en slags spøk.

Men nei, jeg har aldri hatt det programmet på pcen min. Og jeg kjører spybot search and destroy, spywareblaster og ad-aware, peer guardian 2 og antivirusprogram, så jeg tviler på at spyware eller lignende kan være problemet.

Igjen, beklager, var ikke meningen å være ufin! ;)

Okay, sorry! Jeg misforsto totalt innlegget ditt.

Jeg leste litt for fort igjennom, og trodde du foreslo at jeg -skulle- installere Kazaa, og regnet med at det da måtte være en slags spøk.

Men nei, jeg har aldri hatt det programmet på pcen min. Og jeg kjører spybot search and destroy, spywareblaster og ad-aware, peer guardian 2 og antivirusprogram, så jeg tviler på at spyware eller lignende kan være problemet.

Igjen, beklager, var ikke meningen å være ufin! ;)

Kazaa og flere andre slike oppdages ikke av disse skannerne, fordi fildelingsprogrammer ikke er virus eller spyware.

Ellers kan du vurdere dårlig strømkvalitet og kabelfeil.

Gjest Calóni

Kazaa og flere andre slike oppdages ikke av disse skannerne, fordi fildelingsprogrammer ikke er virus eller spyware.

Ellers kan du vurdere dårlig strømkvalitet og kabelfeil.

Jeg er jo sikker på at jeg ikke har Kazaa installert. Men dersom jeg hadde hatt det, og jeg hatt fått spyware av det, -da- ville jo programmene mine oppdaget dem?

Det trådløse nettverket har fungert flott tidligere, aldri vært noe problem. Den andre brukeren av nettverket opplever heller ingen problemer.

Pussige greier...

• 3 uker senere...

Når dette skjer, kan du vise sider i andre nettlesere, f.eks Firefox eller Opera? Hvis du kan det ligger problemet sannsynligvis i IE, men hvis alle nettlesere trøbler samtidig kan det være noe med nettverksinnstillingene i Windows.

Nope, firefox fungerer ikke når IE ikke fungerer. Jeg er i det hele tatt ikke koblet til nettet, for jeg får heller ikke logget på msn eller sjekket mailen med OE.

Han som "eier" det trådløse nettverket har sagt at det noen ganger er ustabilt, så jeg slo meg til ro med den forklaringen. Men her istad så mista jeg nettet, men han hadde det fortsatt. Jeg prøvde å restarte, uten at det hjalp. Men så plutselig kom det tilbake igjen. Gjør det deg noe klokere?

Nope, firefox fungerer ikke når IE ikke fungerer. Jeg er i det hele tatt ikke koblet til nettet, for jeg får heller ikke logget på msn eller sjekket mailen med OE.

Han som "eier" det trådløse nettverket har sagt at det noen ganger er ustabilt, så jeg slo meg til ro med den forklaringen. Men her istad så mista jeg nettet, men han hadde det fortsatt. Jeg prøvde å restarte, uten at det hjalp. Men så plutselig kom det tilbake igjen. Gjør det deg noe klokere?

Det kan være nettverkskortet eller driverne til det. Prøv å oppgradere driverne, og om mulig, prøv et annet nettverkskort.

Det kan være nettverkskortet eller driverne til det. Prøv å oppgradere driverne, og om mulig, prøv et annet nettverkskort.

Jeg glemte forresten å legge til at den trådløse forbindelsen påstår at den er tilkoblet hele tiden. Driver og blinker nede i hjørnet og skryter av at den har ypperlig forbindelse og sånt..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...