favn Skrevet 29. november 2005 Forfatter Skrevet 29. november 2005 Hvis jeg hadde fått en sånn mail av en bekjent hadde jeg ledd, og ledd, og ledd..... Tror jammen ikke jeg hadde sagt nei, tenk på all moroa jeg kunne gått glipp av?! Du kan jo sende tilbake også; "Her er jeg liggende på sofaen. Det var et gnistrende måneskinn den kvelden. Tror nok det var et par minus. På TV var det..." Muighetene er uendelige, slik jeg ser det ;-) Hehe, jeg har altfor dårlig fantasi, skjønner jeg. Fyren virket veldig oppegående (vi gikk på kurs sammen), ja direkte intelligent, vil jeg si. Så det hele var litt underlig... 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 Hehe, jeg har altfor dårlig fantasi, skjønner jeg. Fyren virket veldig oppegående (vi gikk på kurs sammen), ja direkte intelligent, vil jeg si. Så det hele var litt underlig... Mange intelligente uten alt for bra sosiale antenner ;-) Eller så er han ute etter å imponere deg :-) (Uten alt for bra sosiale antenner) 0 Siter
favn Skrevet 29. november 2005 Forfatter Skrevet 29. november 2005 Hva svarer du på? Jeg aner ikke hvilke av mine innlegg du svarer på når du ikke siterer (fordi jeg ikke gidder å bla gjennom tråden, men ser på Svar til Meg). Jeg ser ikke noe uklart i noe av det jeg har skrevet. Når det gjelder blogger, uansett innhold, så er det du som aktivt oppsøker disse. Det er altså ikke snakk om at du får denne uønskede informasjonen dyttet på deg på noen måte. "............................................." Vi er vel i utgangspunktet lettere uenig i hva som defineres som 'dytte på'. Jeg mener at det offentlige rommet er den 'sfæren' der temaene som står på dagsorden i det minste angår flere enn én person, én familie osv. Det offentlige rommet er det stedet man diskuterer det som angår mange, alle. Vi får presentert kjendissladder fra alle medieforsider, fra nyhetskanaler etc. Nå er jo utbredelsen av blogger et relativt nytt fenomen, så det krever naturlig nok litt øvelse i å unngå den verste skiten. VG og Dagbladet må kunne sies å være store aktører i det offentlige rommet, men på meg ser det ut til at hauger av bloggene de har åpnet opp for, handler om en eller annen MEG, MEG, MEG. Jeg synes det er altfor lettvint og faktisk direkte meningsløst å si som du gjør, at man bare kan holde seg unna. Selvfølgelig trenger man ikke lese alt, men det offentlige rommet er nå, mer eller mindre, et kjempestort privatrom det nesten er umulig å slippe unna. 0 Siter
favn Skrevet 29. november 2005 Forfatter Skrevet 29. november 2005 Mange intelligente uten alt for bra sosiale antenner ;-) Eller så er han ute etter å imponere deg :-) (Uten alt for bra sosiale antenner) Jeg må vel tenke at vedkommende satte opp alle kursdeltakerne på dette nyhetsbrevet, ikke bare meg. Gadd vite om noen takket ja! 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 Jeg må vel tenke at vedkommende satte opp alle kursdeltakerne på dette nyhetsbrevet, ikke bare meg. Gadd vite om noen takket ja! Synes litt synd på fyren, jeg. Kanskje han prøver å få venner, også er dette en måte for ham å si at han vil involvere dere? Men det var urteit utført, liten tvil om det :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 Vi er vel i utgangspunktet lettere uenig i hva som defineres som 'dytte på'. Jeg mener at det offentlige rommet er den 'sfæren' der temaene som står på dagsorden i det minste angår flere enn én person, én familie osv. Det offentlige rommet er det stedet man diskuterer det som angår mange, alle. Vi får presentert kjendissladder fra alle medieforsider, fra nyhetskanaler etc. Nå er jo utbredelsen av blogger et relativt nytt fenomen, så det krever naturlig nok litt øvelse i å unngå den verste skiten. VG og Dagbladet må kunne sies å være store aktører i det offentlige rommet, men på meg ser det ut til at hauger av bloggene de har åpnet opp for, handler om en eller annen MEG, MEG, MEG. Jeg synes det er altfor lettvint og faktisk direkte meningsløst å si som du gjør, at man bare kan holde seg unna. Selvfølgelig trenger man ikke lese alt, men det offentlige rommet er nå, mer eller mindre, et kjempestort privatrom det nesten er umulig å slippe unna. "utbredelsen av blogger et relativt nytt fenomen, så det krever naturlig nok litt øvelse i å unngå den verste skiten." Det som ikke krever noe øvelse i det hele tatt, er å holde seg unna alle blogger. Når det gjelder å skille det en selv mener er søppel fra det en selv mener ikke er søppel, så blir jo det det samme som å velge hvilke aviser man leser - når man først har bestemt seg for å lese en eller flere. "men på meg ser det ut til at hauger av bloggene de har åpnet opp for, handler om en eller annen MEG, MEG, MEG." Hva skal det ellers handle om? Selv om noen har en blogg hvor de skriver om politikk eller whatnot, så er det jo likevel vedkommendes egne meninger og oppfatninger det handler om. "Jeg synes det er altfor lettvint og faktisk direkte meningsløst å si som du gjør, at man bare kan holde seg unna." Å? Så du føler altså at du har en slags plikt til å oppsøke, eller at du tiltrekkes, bloggene? Da er problemet et annet sted - noen vil kalle det menneskelig nyskjerrighet, sensasjonslyst etc. "Selvfølgelig trenger man ikke lese alt, men det offentlige rommet er nå, mer eller mindre, et kjempestort privatrom det nesten er umulig å slippe unna." Men det så mener du at det er et krav om at du skal dele dine private ting i et offentlig rom? Der er jeg helt uenig i såfall. Det eksisterer ikke noe "blogg-press" - det er tross alt et fåtall som driver med det. Uansett hva man mener, så er den utviklingen vi går mot med øke offentlighet, en utvikling hverken du, jeg eller noen andre kan stoppe. Samfunnet forandrer seg, og det vi ser på som riktig og galt i forhold til hva som er privat, hellig eller hva det skulle være, er ikke en universell konstant. "............................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 Kom plutselig til å tenke på noe; Har det noensinne hendt at du har glemt å legge til "....................." i slutten av et innlegg her inne? Og hva "står" det for, om noe? *nysgjerrig* Nei. "....................................." 0 Siter
favn Skrevet 29. november 2005 Forfatter Skrevet 29. november 2005 Synes litt synd på fyren, jeg. Kanskje han prøver å få venner, også er dette en måte for ham å si at han vil involvere dere? Men det var urteit utført, liten tvil om det :-) Kanskje du er inne på noe der, han er tilflyttet landet... Nå ga du meg _enda_ dårligere samvittighet :-( ;-) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 Kanskje du er inne på noe der, han er tilflyttet landet... Nå ga du meg _enda_ dårligere samvittighet :-( ;-) Derfor jeg la til at det var urteit utført :-) Men han vil vel ikke ha venner han ikke passer sammen med, så her er det ingen grunn til videre dveling. Og sikkert noen på listen som ble kjempeglade for sjansen til å overøse noen med skrytete familiesagaer, så det ordnet seg nok ;-) 0 Siter
favn Skrevet 29. november 2005 Forfatter Skrevet 29. november 2005 "utbredelsen av blogger et relativt nytt fenomen, så det krever naturlig nok litt øvelse i å unngå den verste skiten." Det som ikke krever noe øvelse i det hele tatt, er å holde seg unna alle blogger. Når det gjelder å skille det en selv mener er søppel fra det en selv mener ikke er søppel, så blir jo det det samme som å velge hvilke aviser man leser - når man først har bestemt seg for å lese en eller flere. "men på meg ser det ut til at hauger av bloggene de har åpnet opp for, handler om en eller annen MEG, MEG, MEG." Hva skal det ellers handle om? Selv om noen har en blogg hvor de skriver om politikk eller whatnot, så er det jo likevel vedkommendes egne meninger og oppfatninger det handler om. "Jeg synes det er altfor lettvint og faktisk direkte meningsløst å si som du gjør, at man bare kan holde seg unna." Å? Så du føler altså at du har en slags plikt til å oppsøke, eller at du tiltrekkes, bloggene? Da er problemet et annet sted - noen vil kalle det menneskelig nyskjerrighet, sensasjonslyst etc. "Selvfølgelig trenger man ikke lese alt, men det offentlige rommet er nå, mer eller mindre, et kjempestort privatrom det nesten er umulig å slippe unna." Men det så mener du at det er et krav om at du skal dele dine private ting i et offentlig rom? Der er jeg helt uenig i såfall. Det eksisterer ikke noe "blogg-press" - det er tross alt et fåtall som driver med det. Uansett hva man mener, så er den utviklingen vi går mot med øke offentlighet, en utvikling hverken du, jeg eller noen andre kan stoppe. Samfunnet forandrer seg, og det vi ser på som riktig og galt i forhold til hva som er privat, hellig eller hva det skulle være, er ikke en universell konstant. "............................................." 'Det som ikke krever noe øvelse i det hele tatt, er å holde seg unna alle blogger.' Men hvorfor skulle jeg/noen holde seg unna alle blogger? Det er jo ikke det som er poenget. 'Når det gjelder å skille det en selv mener er søppel fra det en selv mener ikke er søppel, så blir jo det det samme som å velge hvilke aviser man leser - når man først har bestemt seg for å lese en eller flere.' Ok, vi har sikkert forskjellig syn på hva som er thrash, det er greit nok. Men mener du virkelig at det er kjekt at samliv, sladder, beskrivelser av turer på butikken, hvilken mat folk spiser, hva damen på butikken sa, familiens gjøren og laden på torsdagskveldene etc, er noe som hører hjemme i det offentlige rom? 'Hva skal det ellers handle om? Selv om noen har en blogg hvor de skriver om politikk eller whatnot, så er det jo likevel vedkommendes egne meninger og oppfatninger det handler om.' Det er jeg selvsagt enig i! Men det er jo ikke dette jeg snakker om. Gode meningsytringer og deling av kunnskap som vekker debatt kan det aldri bli nok av. 'Å? Så du føler altså at du har en slags plikt til å oppsøke, eller at du tiltrekkes, bloggene? Da er problemet et annet sted - noen vil kalle det menneskelig nyskjerrighet, sensasjonslyst etc.' Nei, nå er du begrepsforvirret. Når landets to største aviser flæsjer opp en kakafoni av blogger, kan man kanskje tro at dette stoffet er interessant for offentligheten. Mesteparten av det jeg har lest, er det IKKE. 'Men det så mener du at det er et krav om at du skal dele dine private ting i et offentlig rom? Der er jeg helt uenig i såfall. Det eksisterer ikke noe "blogg-press" - det er tross alt et fåtall som driver med det.' Krav? Ja, det virker jo nesten slik når man ser hvordan folk som er kjente for et eller annet forventes å åpne døra til soverommet sitt for resten av verden. 'Uansett hva man mener, så er den utviklingen vi går mot med øke offentlighet, en utvikling hverken du, jeg eller noen andre kan stoppe. Samfunnet forandrer seg, og det vi ser på som riktig og galt i forhold til hva som er privat, hellig eller hva det skulle være, er ikke en universell konstant.' Nei, det er ingen konstant, men jeg tillater meg å diskutere det en smule. Det bør man faktisk gjøre, å bare svelge unna alt samfunnsmessig høres ikke bra ut. Det kunne kanskje endatil være et tema for en blogger eller to. 0 Siter
favn Skrevet 29. november 2005 Forfatter Skrevet 29. november 2005 Derfor jeg la til at det var urteit utført :-) Men han vil vel ikke ha venner han ikke passer sammen med, så her er det ingen grunn til videre dveling. Og sikkert noen på listen som ble kjempeglade for sjansen til å overøse noen med skrytete familiesagaer, så det ordnet seg nok ;-) Det gjorde det nok Jeg skjønner forresten på kommentarene fra folk her, at det ikke er sååå vanlig å lage nyhetsbrev om seg selv og familien sin - og godt er nå det. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 Det gjorde det nok Jeg skjønner forresten på kommentarene fra folk her, at det ikke er sååå vanlig å lage nyhetsbrev om seg selv og familien sin - og godt er nå det. Har nok med å huske hvem jeg har fått barnebilder fra til jul, jeg. Har absolutt ingen interesse av ukentlige føljetonger om noen. Hvis jeg ikke kan drive gjøn med de da ;-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 Mener ganske bestemt at jeg ble bedt om å svare på mailen og si fra. Da jeg sa bekjent, var vel forresten det å overdrive. Vi deltok begge ved et kurs der det ble distribuert e-postliste. Hadde glemt hele 'saken', men når jeg nå tenker på det... er det ikke litt småfrekt å føre folk opp på noe slikt uten å spørre først? Jo, det er frekt. En kan jo risikere å bli bombarder med alskens tull, og til og med galskap som familieoppdateringer. 0 Siter
Prozak Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 'Det som ikke krever noe øvelse i det hele tatt, er å holde seg unna alle blogger.' Men hvorfor skulle jeg/noen holde seg unna alle blogger? Det er jo ikke det som er poenget. 'Når det gjelder å skille det en selv mener er søppel fra det en selv mener ikke er søppel, så blir jo det det samme som å velge hvilke aviser man leser - når man først har bestemt seg for å lese en eller flere.' Ok, vi har sikkert forskjellig syn på hva som er thrash, det er greit nok. Men mener du virkelig at det er kjekt at samliv, sladder, beskrivelser av turer på butikken, hvilken mat folk spiser, hva damen på butikken sa, familiens gjøren og laden på torsdagskveldene etc, er noe som hører hjemme i det offentlige rom? 'Hva skal det ellers handle om? Selv om noen har en blogg hvor de skriver om politikk eller whatnot, så er det jo likevel vedkommendes egne meninger og oppfatninger det handler om.' Det er jeg selvsagt enig i! Men det er jo ikke dette jeg snakker om. Gode meningsytringer og deling av kunnskap som vekker debatt kan det aldri bli nok av. 'Å? Så du føler altså at du har en slags plikt til å oppsøke, eller at du tiltrekkes, bloggene? Da er problemet et annet sted - noen vil kalle det menneskelig nyskjerrighet, sensasjonslyst etc.' Nei, nå er du begrepsforvirret. Når landets to største aviser flæsjer opp en kakafoni av blogger, kan man kanskje tro at dette stoffet er interessant for offentligheten. Mesteparten av det jeg har lest, er det IKKE. 'Men det så mener du at det er et krav om at du skal dele dine private ting i et offentlig rom? Der er jeg helt uenig i såfall. Det eksisterer ikke noe "blogg-press" - det er tross alt et fåtall som driver med det.' Krav? Ja, det virker jo nesten slik når man ser hvordan folk som er kjente for et eller annet forventes å åpne døra til soverommet sitt for resten av verden. 'Uansett hva man mener, så er den utviklingen vi går mot med øke offentlighet, en utvikling hverken du, jeg eller noen andre kan stoppe. Samfunnet forandrer seg, og det vi ser på som riktig og galt i forhold til hva som er privat, hellig eller hva det skulle være, er ikke en universell konstant.' Nei, det er ingen konstant, men jeg tillater meg å diskutere det en smule. Det bør man faktisk gjøre, å bare svelge unna alt samfunnsmessig høres ikke bra ut. Det kunne kanskje endatil være et tema for en blogger eller to. "samliv, sladder, beskrivelser av turer på butikken, hvilken mat folk spiser, hva damen på butikken sa, familiens gjøren og laden på torsdagskveldene etc, er noe som hører hjemme i det offentlige rom?" Helt meningsløst spørsmål. Hvor interessert jeg er eller ikke er i slikt har ingenting med om det skal få være der for de som er interesserte i det. Hvis du lurer på om jeg er for å ha regler for hvilke typer (privat) informasjon som får lov til å ligge slik at alle kan se det, så er svaret selvfølgelig et rungende nei. Hva er det du mener, da? At folk ikke skal få lov til å skrive private ting i bloggene sine? (Ting som du og jeg ser på som private, vel og merke...) Vil du innføre kontroll, "sensur" o.l. på internett og det offentlige rom generellt? I såfall kjemper du en håpløs kamp. "Det er jeg selvsagt enig i! Men det er jo ikke dette jeg snakker om. Gode meningsytringer og deling av kunnskap som vekker debatt kan det aldri bli nok av." Men, fordi du klassifiserer en del informasjon som privat, så skal ikke andre få ha et annet forhold til denne informasjonen, og ha andre forutsetninger og vaner for deling av den? "Nei, nå er du begrepsforvirret. Når landets to største aviser flæsjer opp en kakafoni av blogger, kan man kanskje tro at dette stoffet er interessant for offentligheten. Mesteparten av det jeg har lest, er det IKKE." Bloggene står ikke på forsiden. Du må aktivt klikke på linken og finne bloggene for å finne ut av det. Jeg blir misfornøyd hver gang jeg klikker på sportssidene, fordi det nesten aldri er sportsstoff som interesserer meg. So? That's life. "Krav? Ja, det virker jo nesten slik når man ser hvordan folk som er kjente for et eller annet forventes å åpne døra til soverommet sitt for resten av verden." Jeg har ikke snakket om kjendiser i det hele tatt. Det er faktisk annerledes med offentlige personer enn hvermansen, og deres manglende personvern var ikke poenget her. "Nei, det er ingen konstant, men jeg tillater meg å diskutere det en smule. Det bør man faktisk gjøre, å bare svelge unna alt samfunnsmessig høres ikke bra ut. Det kunne kanskje endatil være et tema for en blogger eller to." Selvfølgelig. Det er faktisk det jeg prøver på også :-) "............................................" 0 Siter
tonie Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 Nei, du er ikke alene. Jeg vet ikke hva dette enorme behovet for å eksponere seg kommer av, men det brer om seg overalt. Er vi blitt ekstremt selvopptatte, eller er det bare en trend som har oppstått i kjølvannet av de nye mediene? Det er i alle fall mye av det nå. Det er blitt for mye privatlivblotting, synes jeg. Det er rett og slett påtrengende. 0 Siter
Gjest printa Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 Nei, du er ikke alene. Jeg vet ikke hva dette enorme behovet for å eksponere seg kommer av, men det brer om seg overalt. Er vi blitt ekstremt selvopptatte, eller er det bare en trend som har oppstått i kjølvannet av de nye mediene? Det er i alle fall mye av det nå. Det er blitt for mye privatlivblotting, synes jeg. Det er rett og slett påtrengende. Kan jeg få lov å se dette i et litt annet perspektiv? Tror den teknologiske utviklingen skjer for raskt, så vi ikke greier å følge med. Teknologien eller digitaliseringen fører også positive ting med seg. Når jeg tenker tilbake til min ungdom, var det å benytte "kontaktannonse" i blader ol. nærmest tabu. I dag finnes det bare et fåtall mennesker som ikke har kommunisert, eller "truffet" noen via ulike forum på nettet. Jeg ser ikke forskjellen, men heller likheten, bare at vi har gått noen skritt videre. Digitaliseringen har gjort at vi kan kommunisere med andre på tvers av landegrenser, i jobb-eller sosiale sammenhenger. Enslige mennesker kan sitte hjemme og kommunisere med "andre" mennesker i samme situasjon på nett. Dette er positivt, og slik sett kan vi si at fora på nett virker inkluderende. Generelt sett er dette bare halve sannheten, fordi generasjonskløften, er blitt enda større, i og med at eldre mennesker ikke tør å ta det i bruk. Likeså blinde og minoritetsgrupper, fordi bruken av ulike forum på nett krever en inngående kompetanse i lese og skriveferdigheter. Ungdom har også blitt flinkere til å bygge nettverk, via hjemmesider og ulike chatteforum. En gruppe ungdommer uttalte nylig at de er enklere å kommuniserer tanker og følelser, skriftlig enn muntlig.(Ifb. med en felles venn ble drept i trafikkulykke) Historisk sett har få kommet til ordet i massemediene, slik er det også for forumene på nettet. Innleggene har mest vært å betrakte som eksempler på hva folket mener, eller hva intellektuelle mener folket burde mene Noen deltar i diskusjoner fordi det opptar dem, enten det gjelder helse eller samfunnsspørsmål. Noen skriver anonymt for å ikke bli avslørt, mens andre spekulerer i å finne ut "hvem" som plages med sine "hemorider" til enhver tid. Men vi har alle et positivt ansvar. Og dette kan vi gjøre med rett til å applaudere eller uttrykke misnøye ved å skrive innlegg i aviser eller delta i debatt på nett. Vi har et iboende behov for å bryne meninger og tanker med andre i det offentlige rom. Når det offentlige rom utvides, vil også flere privatesfærer blottes. Dette ser vi når media "jager" kjendiser og forsvarstopper som har begått "utro i tjenesten". At dette føles feil, får vi bare leve med. Vi er selv med på utvidelsen av det private rom, men vi kan også selv velge hva vi ønsker å ta innover oss. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 Nå reddet du dagen min! *high five* Kanskje dette til og med er nok til å redde dagen din? http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2865777 No offence til den som skrev det innlegget altså, men det var bare så treffende på det vi prata om tidligere i dag. 0 Siter
favn Skrevet 30. november 2005 Forfatter Skrevet 30. november 2005 Nei, du er ikke alene. Jeg vet ikke hva dette enorme behovet for å eksponere seg kommer av, men det brer om seg overalt. Er vi blitt ekstremt selvopptatte, eller er det bare en trend som har oppstått i kjølvannet av de nye mediene? Det er i alle fall mye av det nå. Det er blitt for mye privatlivblotting, synes jeg. Det er rett og slett påtrengende. Påtrengende er ordet. 0 Siter
favn Skrevet 30. november 2005 Forfatter Skrevet 30. november 2005 "samliv, sladder, beskrivelser av turer på butikken, hvilken mat folk spiser, hva damen på butikken sa, familiens gjøren og laden på torsdagskveldene etc, er noe som hører hjemme i det offentlige rom?" Helt meningsløst spørsmål. Hvor interessert jeg er eller ikke er i slikt har ingenting med om det skal få være der for de som er interesserte i det. Hvis du lurer på om jeg er for å ha regler for hvilke typer (privat) informasjon som får lov til å ligge slik at alle kan se det, så er svaret selvfølgelig et rungende nei. Hva er det du mener, da? At folk ikke skal få lov til å skrive private ting i bloggene sine? (Ting som du og jeg ser på som private, vel og merke...) Vil du innføre kontroll, "sensur" o.l. på internett og det offentlige rom generellt? I såfall kjemper du en håpløs kamp. "Det er jeg selvsagt enig i! Men det er jo ikke dette jeg snakker om. Gode meningsytringer og deling av kunnskap som vekker debatt kan det aldri bli nok av." Men, fordi du klassifiserer en del informasjon som privat, så skal ikke andre få ha et annet forhold til denne informasjonen, og ha andre forutsetninger og vaner for deling av den? "Nei, nå er du begrepsforvirret. Når landets to største aviser flæsjer opp en kakafoni av blogger, kan man kanskje tro at dette stoffet er interessant for offentligheten. Mesteparten av det jeg har lest, er det IKKE." Bloggene står ikke på forsiden. Du må aktivt klikke på linken og finne bloggene for å finne ut av det. Jeg blir misfornøyd hver gang jeg klikker på sportssidene, fordi det nesten aldri er sportsstoff som interesserer meg. So? That's life. "Krav? Ja, det virker jo nesten slik når man ser hvordan folk som er kjente for et eller annet forventes å åpne døra til soverommet sitt for resten av verden." Jeg har ikke snakket om kjendiser i det hele tatt. Det er faktisk annerledes med offentlige personer enn hvermansen, og deres manglende personvern var ikke poenget her. "Nei, det er ingen konstant, men jeg tillater meg å diskutere det en smule. Det bør man faktisk gjøre, å bare svelge unna alt samfunnsmessig høres ikke bra ut. Det kunne kanskje endatil være et tema for en blogger eller to." Selvfølgelig. Det er faktisk det jeg prøver på også :-) "............................................" Vi får visst bare konstatere at vi har forskjellig syn på forholdet mellom det private og det offentlige, og ikke minst hva som naturlig hører hjemme i det offentlige rom. 0 Siter
laban Skrevet 30. november 2005 Skrevet 30. november 2005 Jeg har ikke vært innom her på lenge...også finner jeg denne tråden på 100 nyeste! Den handler nok om en del av årsaken til at jeg ikke er innom DOL lenger. Jeg var innom jevnlig i noen år (!!). Og jeg ble egentlig temmelig lei av føljetongene om enkeltes liv. Syntes jeg fikk for mye mer kjennskap til enkelte DOLeres liv. Jeg ble mer "kjent" med dem enn med mine egne venner. Fulgte DOLere gjennom bryllup, svangerskap, barnefødsler, sykdom, underlivsproblemer, død og begravelser, ekteskapstrøbbel, skilsmisser, nyetableringer, leting etter nye partnere... Enkelte ble for tilstedeværende i mitt eget liv. Og de ble så identifiserbare at jeg ville gjenkjent dem om jeg møtte dem. Jeg opplevde det som påtrengende. Ja, jeg undres også over dette intimitetstyranniet! Og blogger unngår av samme grunn jeg å lese - når de er personlige! Politiske blogger kan være interessante. Heisan, salome! Går det bra? Klar for desember? :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.