Gjest Underbetalt??? Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 Nå er jeg ganske forbanna. Jeg jobber i butikk (coop) og har bare 42% stilling. Har vært ansatt i 8 år tilsammen,var borte fra 2001 til 2003. Har ikke hatt den samme stillinga hele tiden,men har alltid hatt stilling under 50 %. Etter jeg begynte igjen i 2003 så har jeg alltid trodd at jeg var underbetalt,og det tok jeg også opp med sjefen. Jeg ble da fortalt at det stemte det jeg hadde,og at jeg bare skal gå opp et lønnstrinn hvert andre år pga jeg jobber under halvt. Jeg slo meg til ro med det,man tenkte vel innerst inne at det ikke stemte. Vanskelig å gjøre noe med det,siden sjefen er veldig lite medgjørelig når det kommer til sånne ting. Fikk lønnsslippen i går og melding fra ei som jobber sammen med meg og som har jobbet der i seks år og jobbet under halvt hele tiden,hun som meg har ikke studiekompetanse. Hun hadde gått opp til full annsinnitet,lønnstrinn 6,som er 128 kr i timen,jeg står fast på lønnstrinn 4 og har 108,50. Er over 30 begge to. Blir så sinna..... Dette kan umulig stemme?? Noen som har peiling? Blir rett og slett litt dårlig av dette og gruer meg til å gå opp til sjefen.... 0 Siter
Speak Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 Om dere har fagforening kan du jo spørre dem. Det er jo tross alt veldig stor forskjell i lønn da. 0 Siter
fresja Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 Dere har vel tvungent medlemskap i Handel og Kontor, så spør dem! Det var veldig stor forskjell på lønna, så med mindre den andre har f.eks. lederansvar, må noe være galt! http://www.handelogkontor.no/index.gan?id=4554 0 Siter
Gjest Underbetalt??? Skrevet 30. november 2005 Skrevet 30. november 2005 Dere har vel tvungent medlemskap i Handel og Kontor, så spør dem! Det var veldig stor forskjell på lønna, så med mindre den andre har f.eks. lederansvar, må noe være galt! http://www.handelogkontor.no/index.gan?id=4554 Hun har ikke noe ansvar,så det er definitivt noe galt. Meldte meg inn i handel og kontor i går,kommer til å gå til dem hvis sjefen blir vanskelig. Gruer meg noe veldig til å gå opp til han. Han er av typen arrogant og får deg til å føle deg veldig liten i hans nærvær. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.