Gå til innhold

Karakterer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som vet hvor jeg kan finne ut hvordan man graderer karakterer på høyskole?

Man må vel ha ca 50 % rett for å bestå, men hvordan er de andre karakterene delt inn?

mvh

Skrevet

40% for laveste ståkarakter der jeg har gått, ihvertfall.

"..........................................."

skorpionfisken
Skrevet

Det er dette med å vurdere prosentvis riktig, det er ikke lett i alle fag. Samfunnsvitenskapelige fag for eksempel kan man jo diskutere hva som er rett og hva som er feil og hva som er i utkanten av sannheten.

Da er det lettere med realfag. Matematikk er et fint fag hvor det bare finnes riktig og galt.

Skrevet

Det er dette med å vurdere prosentvis riktig, det er ikke lett i alle fag. Samfunnsvitenskapelige fag for eksempel kan man jo diskutere hva som er rett og hva som er feil og hva som er i utkanten av sannheten.

Da er det lettere med realfag. Matematikk er et fint fag hvor det bare finnes riktig og galt.

"Matematikk er et fint fag hvor det bare finnes riktig og galt"

Nja. Ikke på høyskole/universitetsnivå, når man kommer videre fra de helt grunnleggende kursene. Et fag som matematisk modellering, f.eks., vil kunne ha mange måter å løse et problem, og det er ikke alltid like enkelt å vurdere vha + og -.

".........................................."

skorpionfisken
Skrevet

"Matematikk er et fint fag hvor det bare finnes riktig og galt"

Nja. Ikke på høyskole/universitetsnivå, når man kommer videre fra de helt grunnleggende kursene. Et fag som matematisk modellering, f.eks., vil kunne ha mange måter å løse et problem, og det er ikke alltid like enkelt å vurdere vha + og -.

Greit nok med modellering, men selv på høgskolenivå har vi matematikk som gir riktig og galt bare man bruker de rette metodene, som kan være ekle kompliserte nok.

Men jeg har da vært med å beregne bestander og ikke ant hva som skulle være riktig eller galt og håpe på at mine beregninger er det minste i nærheten av hva sensor mente.

Skrevet

Greit nok med modellering, men selv på høgskolenivå har vi matematikk som gir riktig og galt bare man bruker de rette metodene, som kan være ekle kompliserte nok.

Men jeg har da vært med å beregne bestander og ikke ant hva som skulle være riktig eller galt og håpe på at mine beregninger er det minste i nærheten av hva sensor mente.

Det kommer an på faget, selvfølgelig. Men studerer du matematikk, så driver du ikke med regning.

Skrevet

40% for laveste ståkarakter der jeg har gått, ihvertfall.

"..........................................."

OK!

Takker for svar, skal ha Bed.øk. i morgen, og noen har nevnt 50% for å stå, men jeg har jo tenkt å prøve å få bedre enn det da (",)

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...