Gå til innhold

Synd på gjerningsmann m/ familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var drapet et uhell?

Kunne det skjedd hvem som helst?

Tenk deg at et ektepar krangler, begynner å gestikkulere med armene, mannen blir så irritert og provosert at han knuffer til kona når han passerer henne.

Kona mister balansen og fotfestet(gulvet er glatt parkett), hodet treffer en skarp kant og hun omkommer av det.

Mannen får panikk, handler i sjokk. Må få gjemt henne før ungene ser det grufulle synet.

Feil handling, men han er i sjokk og panikk.

Dagene går, det blir vanskeligere og vanskeliger å si ifra.

Jeg tror aldri du vet hva du selv ville ha gjort om du var i hans sko.

Nå er det ikke normalt å krangle så heftig som jeg beskrev, men dette kunne skjedd mange ikkevoldelige hissigpropper om de var uheldig.

Dette var en mann som ikke var kjent for å være voldelig, kansje det bare var et uhell? Feil tidspunkt, feil sted osv.

Jeg synes like synd på mannen som på barna, en tragedie like stor for alle parter.

Fortsetter under...

Skrevet

Nja... Jeg tror da at første reaksjon hvis det er et uhell, er å ringe 113, ikke å pakke inn i plast og grave ned!

Skrevet

Normale mennesker får sjokk, men sjokket gjør at de ringer etter sykebil uten å tenke i det hele tatt, de gjemmer ikke muttern.

Skrevet

Ja det er synd på denne mannen som har synket så dypt.

Nei jeg kunne aldri gjort det samme, og det tror jeg faktisk det er få som kunne.

Jeg kan til nød skjønne at man kan krangle så vanvittig og slå i hjel et menneske (kan egentlig ikke det heller), men derfra er veien faktisk rimelig lang til å pakke et annet menneske inn i plast og grave det ned. La det ligge der i jorden når alle lurer på hva som har skjedd og trøster deg også kanskje fordi kona de har forsvunnet.

En nabo av noen venner skjøt kona si foran barna på den ene datterens bursdag, hun ville også skilles. Han var vel psykopat, men det var det de færreste som visste. Han skjøt seg selv også etterpå.

Skrevet

Jeg kan ikke snakke for deg, men hvis jeg var uheldig og skumpet mor til mine barn ned en trapp og hun på grunn av uhellet døde, er jeg ganske sikker på at det å grave henne ned i skogen er noe av det siste jeg hadde tenkt på.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Har tenkt det samme.

Et uhell kan skje hvem som helst.

Men jeg er helt sikker på jeg ikke hadde handlet på samme måte etterpå.

Jeg hadde garantert ringt 113, hvis jeg da ikke var så hysterisk at jeg ikke greide å slå nummeret. Men da hadde jeg ihverfall løpt bort til en nabo.

Uten sammenlignig førøvrig, vet jeg at det kan være vanskelig å slå et nummer når kroppen skjelver. Jeg fant den ene rotta død og den andre halvdød i buret. Det var nok til at jeg måtte førsøke en 4-5 ganger før jeg greide å slå riktig nummer til dyrlegen.

Det var kanskje en grotesk sammenligning dette, men det var bare for å forklare at jeg med sikkerhet vet at det han gjennomførte etter drapet, hadde vært aldeles umulig for meg.

Annonse

Skrevet

Har tenkt det samme.

Et uhell kan skje hvem som helst.

Men jeg er helt sikker på jeg ikke hadde handlet på samme måte etterpå.

Jeg hadde garantert ringt 113, hvis jeg da ikke var så hysterisk at jeg ikke greide å slå nummeret. Men da hadde jeg ihverfall løpt bort til en nabo.

Uten sammenlignig førøvrig, vet jeg at det kan være vanskelig å slå et nummer når kroppen skjelver. Jeg fant den ene rotta død og den andre halvdød i buret. Det var nok til at jeg måtte førsøke en 4-5 ganger før jeg greide å slå riktig nummer til dyrlegen.

Det var kanskje en grotesk sammenligning dette, men det var bare for å forklare at jeg med sikkerhet vet at det han gjennomførte etter drapet, hadde vært aldeles umulig for meg.

Ja, det er ikke enkelt å grave med skjelvende hender ;-)

Nei, ærlig talt, det er ikke mulig å bortforklare dette her, tror jeg... Han fant henne vel død i sengen, var det ikke det han sa? Nå var hun vel bekreftet slått i hjel med et eller annet redskap, så det blir jo spennende å se hva han koker i hop etter dette...

Det eneste han etterhvert kan bruke er om han sier at han har misforstått fjellvettregelen!

Skrevet

Ja, det er ikke enkelt å grave med skjelvende hender ;-)

Nei, ærlig talt, det er ikke mulig å bortforklare dette her, tror jeg... Han fant henne vel død i sengen, var det ikke det han sa? Nå var hun vel bekreftet slått i hjel med et eller annet redskap, så det blir jo spennende å se hva han koker i hop etter dette...

Det eneste han etterhvert kan bruke er om han sier at han har misforstått fjellvettregelen!

At det ikke er noen skam å snu, eller få snue eller hva det var?

Skrevet

At det ikke er noen skam å snu, eller få snue eller hva det var?

Nei, grav ....hmmm...en eller annen, hvem var det nå...ned i tide!

Nei, jeg burde ikke spøke med dette, fy!

Skrevet

Det du beskriver her, kan jo ikke betraktes som annet enn et uhell, og dermed et uaktsomt drap.

Slikt er tragisk, uten tvil. Og sannsynligvis er det ingen grunn til å betvile gjerningsmannens fortvilelse over uhellet. Og det er kanskje ikke så vanskelige å _forstå_ vedkommendes irasjonelle trang til å skjule handlingen. Det kan også være for familiens (barnas) skyld, i tillegg til ens egen. Men - man kan ikke akseptere det.

"............................................."

Skrevet

Nei, grav ....hmmm...en eller annen, hvem var det nå...ned i tide!

Nei, jeg burde ikke spøke med dette, fy!

Åja, den regelen kan jeg!

Hehe, den var for øvrig ganske morsom, men at jeg nå begynte å le bør jeg kanskje ikke skrive her. Så da gjør jeg ikke det.

Skrevet

Åja, den regelen kan jeg!

Hehe, den var for øvrig ganske morsom, men at jeg nå begynte å le bør jeg kanskje ikke skrive her. Så da gjør jeg ikke det.

Nei, la oss være enige om at vi er gravalvorlige!

Søren, der kom det enda en utidig vittighet, helt automatisk...

Skrevet

Nei, la oss være enige om at vi er gravalvorlige!

Søren, der kom det enda en utidig vittighet, helt automatisk...

Vi får gi oss før noen begraver oss i sinte innlegg.

Annonse

Skrevet

Dette drapet her virker det ikke som kunne skjedd ved et "uhell". Det er i hvert fall ikke et "uhell" at han graver henne ned (i panikk?), og så lyver om det i UKEVIS etterpå. Hvor lenge varer panikk?

En grusom ulykke kan nok dessverre skje hvem som helst, men ikke en slik sak som dette her. Jeg nekter å tro at gjerningsmannen er hvem som helst, kanskje var han det før, men nå er han drapsmann og en løgner som har gjort sine barn ufattelig vondt, og det IKKE ved et "uhell".

Ulykker som rammer ens nærmeste varsler man om, ikke tier.

Skrevet

Vi får gi oss før noen begraver oss i sinte innlegg.

;-)

Skrevet

Å pakke inn, frakte og grave ned et lik, må vel i høyeste grad tilskrives en hjerne på høygir, ikke en person som er lammet.

Skrevet

Har det noengang skjedd at en dame har "knuffet" til en mann, så han har falt og forulykket på samme måte? Rart at vi bare hører om menn som handler i affekt?

Syns det er usmaklig av media og spekulere i denne saken, slik Tabloid gjorde i går kveld. Mannen er jo ikke dømt engang.*tenker på barna og de "etterlattes" familie. Tragisk!

Skrevet

(Det skal litt til å handle på en slik måte at en person dør.)

Dødsfallet er sannsynligvis et drap, uansett hvordan man snur på det.

Forsettelig drap dersom han handlet med vilje, og meningen med handlingen var å drepe der og da. Affektdrap er typisk forsettelig, ikke-overlagt drap.

Uaktsomt drap dersom han gjorde en handling som han ikke burde gjort, fordi han burde fortstått at hun kunne dø som følge av det. For eksempel vil det å slå til noen svært hardt mens vedkommende står ved heisen eller i trappen ha alvorlig skade eller død som en sannsynlig følge.

Drapsmannens etterfølgende handling vil være med på å avsløre det kriminelle sinnelaget til gjerningspersonen. Sjokk alene kan ikke forklare at han gravde ned konen etterpå.

Skrevet

Jeg kan ikke snakke for deg, men hvis jeg var uheldig og skumpet mor til mine barn ned en trapp og hun på grunn av uhellet døde, er jeg ganske sikker på at det å grave henne ned i skogen er noe av det siste jeg hadde tenkt på.

Ja,det var kansje litt vel drøyt å grave henne ned, høres sinnsykt ut. Han hadde egentlig god tid til å tenke!

Et uhell kan skje alle, men da ringer man selvsagt nødtelefonen.

Men er det noen som vet hvorfor han pakket henne inn i plast?var han redd for søl i bilen?

Huff, alt en lurer på ;)

Skrevet

Like synd på mannen som på barna?! Deg om det.

Hvis du hadde fulgt med litt i denne saken, hadde du visst at mannen var sjalu og kontrollerende, og har sikkert gjort livet hennes til et helvete. Derfor ville hun skilles.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...