Gå til innhold

Balsam for langt hår-tips meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det en fantastisk balsam for langt hår som fungerer?

En som gjør håret lettutgreelig, glatt, tungt, tykt og blankt(som polert).

Nå er jeg møkk lei dårlige billigbalsamer og hårkurer som gjør håret bare enda mer flokete og tørt etter vask.

Har snart slitt av meg hele parykken, og trenger gode tips! :(

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

5

• favn

4

• Prozak

4

• Gine S

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Anbefaler deg å ta en tur innom en frisør - frisøren kan titte på håret ditt og se hva som vil passe til ditt hår!

Frisørbalsam er nok litt dyrere enn de du får i butikken, men de er drøye i bruk og håret har det bedre! :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Fructis fungerer godt på meg. Den for langt hår. =)

Skrevet

Ta en tur innom en frisør og få dem til å anbefale en god balsam til deg. Er ikke lett å anbefale noe når jeg ikke vet noe mer om håret ditt, kommer an på om håret er tørt, fett osv.

Kerastase sine produkter pleier å være veldig bra!

Gjest Madagaskar
Skrevet

SP! Fåes hos frisøren! Kjempebra den!! Har selv slitt med d samme..men håret blir supert med SP sin kur eller balsam!

Skrevet

Anbefaler deg å ta en tur innom en frisør - frisøren kan titte på håret ditt og se hva som vil passe til ditt hår!

Frisørbalsam er nok litt dyrere enn de du får i butikken, men de er drøye i bruk og håret har det bedre! :)

Jo takk, jeg har vært innom frisøren og fått kjøpt balsam, den fungerte like dårlig.

Jeg trenger råd fra noen med gode erfaringer!

Annonse

Skrevet

Du kan prøve å pakke inn håret i en plasthette, og ligge natten over med balsam, jeg avslutter altid med kaldt vann får en fin glans i håret.

funker på meg jeg har veldig langt hår selv (70cm) og veldig tykt.

så lykke til Floka

Skrevet

Jo takk, jeg har vært innom frisøren og fått kjøpt balsam, den fungerte like dårlig.

Jeg trenger råd fra noen med gode erfaringer!

Jeg er veldig fornøyd med Maria Nila, men det kommer som sagt helt an på hva slags hår du har! :)

Skrevet

Pantene har en vinter-serie i limited edition, som heter Winter Rescue eller noe lignende. Flaskene er lilla/sølv/grå. Lukter godt og fungerer bra.

SunSilk har også vinterutgave for tørt, slitt og vanskelig hår. Den har jeg ikke prøvd, men kan vel være verdt det.

Jeg har både dyre frisørbalsammer og billigere i dusjhylla mi, og den eneste forskjellen er som oftest lukta og hvor lenge den varer. Er ikke enig i at frisørbalsammer nødvendigvis er drøyere.

Defines lilla serie er heller ikke dum.

Skrevet

Før jeg klipte meg, brukte jeg Kid Balsamspray.

Til og med frisøren skrøt av hvor flott og blankt håret mitt var.

Men hun fikk nesten hikke da jeg fortalte henne om balsamen da ;-)

Skrevet

Før jeg klipte meg, brukte jeg Kid Balsamspray.

Til og med frisøren skrøt av hvor flott og blankt håret mitt var.

Men hun fikk nesten hikke da jeg fortalte henne om balsamen da ;-)

Huff, den går ikke for min del nei, blir bare tungt og fett og ekkelt av den:)

Men det er jo bra at den funka for deg da.

Skrevet

Jeg bruker hårkuren til Lancome som balsam og av og til tar jeg meg tida til å la den virke som en skikkelig kur. Og så er jeg glad i balsamen som følger med L'oreals krem-hårfarge ;) Begge deler fungerer fint, håret er blankt og glatt uten å bli tungt.

Skrevet

Fructis fungerer godt på meg. Den for langt hår. =)

Den er desverre fæl for håret mitt den også :(

Annonse

Skrevet

Pantene har en vinter-serie i limited edition, som heter Winter Rescue eller noe lignende. Flaskene er lilla/sølv/grå. Lukter godt og fungerer bra.

SunSilk har også vinterutgave for tørt, slitt og vanskelig hår. Den har jeg ikke prøvd, men kan vel være verdt det.

Jeg har både dyre frisørbalsammer og billigere i dusjhylla mi, og den eneste forskjellen er som oftest lukta og hvor lenge den varer. Er ikke enig i at frisørbalsammer nødvendigvis er drøyere.

Defines lilla serie er heller ikke dum.

Define, Pantene og Sun Silk fungerer heller ikke.

Skrevet

Du kan prøve å pakke inn håret i en plasthette, og ligge natten over med balsam, jeg avslutter altid med kaldt vann får en fin glans i håret.

funker på meg jeg har veldig langt hår selv (70cm) og veldig tykt.

så lykke til Floka

Hm, skal ta med meg den videre. Takk!

Men hvilken balsam pakker du inn håret i da, noe merke som er bedre enn andre?

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Maria Nila, men det kommer som sagt helt an på hva slags hår du har! :)

Hvor kjøpes Maria Nila? hvilken hårtype hjelper det på?

Skrevet

Define, Pantene og Sun Silk fungerer heller ikke.

men har du prøvd de spesiell utgavene da? Altså Winter-Rescue-serien?? De normale variantene funker ikke på meg heller akkurat....

Skrevet

Hvor kjøpes Maria Nila? hvilken hårtype hjelper det på?

Jeg fikk den av frisøren min som jobber på en salong som heter Kick i Bergen - regner med at det er andre som har samme serie, men jeg har dessverre ikke oversikt over det... :-S

Det finnes ulike typer av den også. Jeg har langt, tykt hår og tørr hodebunn, tror frisør-Frank fokuserte på at det var langt og tykt da han anbefalte denne.

Skrevet

Lait Vital Proteiné fra Kérastase. Oransje "tube".

Den er helt fantastisk, anbefales på det sterkeste!!

Ser sånn ut: http://www.thehairshop.co.uk/shopexd.asp?id=154

(har aldri handlet fra dette stedet, men fra lookfantastic.com. Her er den litt billigere enn i Norske frisørsalonger.

Mye billigere enn hos frisøren eller?

Og kan jeg få pakken i postoppkrav, har ikke lyst til å bruke kort på nett når det er så mye svindel for tida.

Jeg kommer under 200-kronersgrensa på en tube, ikke sant?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...