Gå til innhold

Balsam for langt hår-tips meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye billigere enn hos frisøren eller?

Og kan jeg få pakken i postoppkrav, har ikke lyst til å bruke kort på nett når det er så mye svindel for tida.

Jeg kommer under 200-kronersgrensa på en tube, ikke sant?

Du kommer nok under tollgrensa for en tube ja, men jeg vet ikke om det er så mye å spare totalt om du kun kjøper en balsam. Det blir porto og greier på toppen, så da tror jeg like gjerne du kan kjøpe den her hjemme.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

5

• favn

4

• Prozak

4

• Gine S

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"En som gjør håret lettutgreelig, glatt, tungt, tykt og blankt(som polert)."

Nå vil du vel ikke ha håret tungt? Spraybalsam er ofte bedre for langt hår, nettopp fordi håret blir luftigere av den. Men jeg har bare erfaring med 130-140 kr. frisør-varianter.

"............................................."

Skrevet

Jeg fikk den av frisøren min som jobber på en salong som heter Kick i Bergen - regner med at det er andre som har samme serie, men jeg har dessverre ikke oversikt over det... :-S

Det finnes ulike typer av den også. Jeg har langt, tykt hår og tørr hodebunn, tror frisør-Frank fokuserte på at det var langt og tykt da han anbefalte denne.

Jeg kan anbefale John Frieda's shampoo, du finner den på Cubus.. Er selv brunette, og derfor bruker jeg Brilliant Brunette. Pass på at håret er håndkletørt, det er viktig, og at du tar balsamen i tuppene. La det virke i et par minutter, det er også viktig. Dette funker hver gang! Lykke til.

Skrevet

Nå vil du vel ikke ha håret tungt? Spraybalsam er ofte bedre for langt hår, nettopp fordi håret blir luftigere av den. Men jeg har bare erfaring med 130-140 kr. frisør-varianter.

Det samme tenkte jeg.

En ting om gutter med langt hår, det ser ut til at de aller fleste jeg har observert har masse fall i håret, selv om de har veldig langt. Og gutter med langt hår har også veldig fint og tilsynelatende velstelt hår. Hvorfor får ikke jeg til det samme? Når håret vokser til en viss lengde forsvinner nesten alt fall, det blir jeg skikkelig sur for. De nesten-krøllene jeg har på dolgalleriet er nå nesten helt helt borte.

Har gutter et hemmelig triks?Synspunkter?

Skrevet

Jeg kan anbefale John Frieda's shampoo, du finner den på Cubus.. Er selv brunette, og derfor bruker jeg Brilliant Brunette. Pass på at håret er håndkletørt, det er viktig, og at du tar balsamen i tuppene. La det virke i et par minutter, det er også viktig. Dette funker hver gang! Lykke til.

Skrevet

Jeg fikk den av frisøren min som jobber på en salong som heter Kick i Bergen - regner med at det er andre som har samme serie, men jeg har dessverre ikke oversikt over det... :-S

Det finnes ulike typer av den også. Jeg har langt, tykt hår og tørr hodebunn, tror frisør-Frank fokuserte på at det var langt og tykt da han anbefalte denne.

Beklager, svaret mitt kom feil.

Skrevet

Hm, skal ta med meg den videre. Takk!

Men hvilken balsam pakker du inn håret i da, noe merke som er bedre enn andre?

Henna balsam uten farge, 200 ml. En balsam som styrker håret, og gjør det blankt og smidig.

bruker jeg da :) Du kan bestille den over nett.

www.naturkosmetikk.no

Skrevet

Slitt hår blir veldig lett flokete, ofte kan det gjøre underverker med en tur til frisøren og stusse tuppene litt. (og samtidig anbefaler de en balsam slik jeg sa tidligere)

Gjest langt hår?
Skrevet

Har du

Skrevet

Det samme tenkte jeg.

En ting om gutter med langt hår, det ser ut til at de aller fleste jeg har observert har masse fall i håret, selv om de har veldig langt. Og gutter med langt hår har også veldig fint og tilsynelatende velstelt hår. Hvorfor får ikke jeg til det samme? Når håret vokser til en viss lengde forsvinner nesten alt fall, det blir jeg skikkelig sur for. De nesten-krøllene jeg har på dolgalleriet er nå nesten helt helt borte.

Har gutter et hemmelig triks?Synspunkter?

Jeg hadde velstelt hår når jeg var yngre. De senere årene har imidlertid fokuset på håret blitt mindre og mindre, så det er ikke så mye å skryte av nå lenger :-) Men på det verste så brukte jeg jevnlig kurer, tok b-vitamin tilskudd etc.

Men når det gjelder fall, så tror jeg det forsvant mer eller mindre helt når det ble ordentlig langt.

"............................................"

Skrevet

Jeg hadde velstelt hår når jeg var yngre. De senere årene har imidlertid fokuset på håret blitt mindre og mindre, så det er ikke så mye å skryte av nå lenger :-) Men på det verste så brukte jeg jevnlig kurer, tok b-vitamin tilskudd etc.

Men når det gjelder fall, så tror jeg det forsvant mer eller mindre helt når det ble ordentlig langt.

Er du kjærring?

Skrevet

Er du kjærring?

Skrevet

Er du kjærring?

Ja.

"......................................."

Skrevet

Er du kjærring?

Det finnes da gutter som kler langt hår. Ta Øivind i Tufte, f.eks, han er jo kjempefin med langt hår.

Skrevet

Du har fått masse tips på balsamer, så jeg har ingenting å tilføye der.

Men erfaringen min er at ingenting slår en runde hårfarging/minicolor/glansvask når det gjelder å få pent, blankt hår.

Olivenolje er også fett for håret, asså!

Skrevet

Du har fått masse tips på balsamer, så jeg har ingenting å tilføye der.

Men erfaringen min er at ingenting slår en runde hårfarging/minicolor/glansvask når det gjelder å få pent, blankt hår.

Olivenolje er også fett for håret, asså!

Bruke olivenolje som hårkur?

Skrevet

Bruke olivenolje som hårkur?

Ja, det er det 'alle' i sydlige land bruker - og de har jo virkelig flott, glansfullt hår.

Skrevet

Ja, det er det 'alle' i sydlige land bruker - og de har jo virkelig flott, glansfullt hår.

Kanskje jeg skal forsøke det. Billigere enn dyre hårkurer hos frisøren.

Jeg husker jeg så Julia Roberts bruke majones i en eller annen veldig romantisk film.

Skrevet

Kanskje jeg skal forsøke det. Billigere enn dyre hårkurer hos frisøren.

Jeg husker jeg så Julia Roberts bruke majones i en eller annen veldig romantisk film.

Jeg er ikke imponert over noen av de dyrere frisørhårkurene jeg har prøvd, synes de billige fungerer minst like godt.

Var det deg jeg skrev til om en Nivea-hårkur jeg prøvde i utlandet? Det er den beste jeg har brukt noen gang, mye bedre enn Kerastase feks (for mitt hår vel og merke). Dessverre ser det ikke ut til at den er å få kjøpt i Norge. Nå minnet jeg meg om at jeg skal prøve å finne den på nettet, det må jo være mulig...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...