Gå til innhold

Musikk til 14-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en mp3-spiller som jeg skal fylle med musikk og gi til en 14 år gammel gutt i julegave.

Men hva slags musikk skal jeg skaffe? Tupac og 50 cent vet jeg at han liker, og antageligvis Eminem også. Noen andre artister/band dere vet om som kanskje kan falle i smak?

Det er 1gb minne på den, så jeg kan ta med litt "rubbel og bit" også, det trenger ikke passe perfekt.

På forhånd takk for svar!

Skrevet

Tror du ikke han vil fylle den opp selv da? Det er jo fort gjort og da kan han velge og vrake selv.

Gjest Madagaskar
Skrevet

Liker han de så kanskje han liker grupper som Linkin park, jay-z (tror jeg d var), tommy tee..sånne..? Har egentlig lite peiling..hehe

Fin gave iallefall! :)

Skrevet

Tror du ikke han vil fylle den opp selv da? Det er jo fort gjort og da kan han velge og vrake selv.

Nei, han har ikke egen pc, og det er en del som skjer rundt han for tiden, slik at det er ikke sikkert han får roen/tiden på seg til å sette seg ned og rippe cd'er/laste ned fra nettet.

Men selvsagt, det er jo en veldig enkel sak for ham å slette den musikken jeg har lagt innpå også, og legge inn sin egen. Antagelig kommer det til å være igjen litt plass når jeg er ferdig også.

Men har du noen musikktips? :)

Skrevet

Liker han de så kanskje han liker grupper som Linkin park, jay-z (tror jeg d var), tommy tee..sånne..? Har egentlig lite peiling..hehe

Fin gave iallefall! :)

Ja, de tenkte jeg ikke på. De skal jeg lete etter, takk! :)

Joda, fin gave, og egentlig altfor dyr, med tanke på at jeg har kjøpt en del annet også...men han fortjener det, da :)

Skrevet

Nei, han har ikke egen pc, og det er en del som skjer rundt han for tiden, slik at det er ikke sikkert han får roen/tiden på seg til å sette seg ned og rippe cd'er/laste ned fra nettet.

Men selvsagt, det er jo en veldig enkel sak for ham å slette den musikken jeg har lagt innpå også, og legge inn sin egen. Antagelig kommer det til å være igjen litt plass når jeg er ferdig også.

Men har du noen musikktips? :)

Iron Maiden?

Skrevet

Iron Maiden?

Til en 14-åring?!?!??! Det er jo sånn musikk som gamlinger som meg (30+++) hørte på når vi var i den alderen :-)

"............................................."

Skrevet

Til en 14-åring?!?!??! Det er jo sånn musikk som gamlinger som meg (30+++) hørte på når vi var i den alderen :-)

Broren min er 16 og Iron Maiden er de store heltene. :-)

Skrevet

Iron Maiden?

Hm...det tviler jeg egentlig på..han er liksom litt mer "gangsta'"-typen...men jeg får prøve å snike inn spørsmålet uten at han fatter mistanke!

Skrevet

Broren min er 16 og Iron Maiden er de store heltene. :-)

Det er håp for ungdommen, altså :-)

"..........................................."

Skrevet

Liker Iron Maiden jeg også, og jeg er 21 :)

Skrevet

Min nevø i samme alder liker i tillegg til de som har vært nevnt Timbuktu, Madrugada, Beastie Boys, System of a down, Rammstein, Busta Rhymes og Snoop Dog. Det er de jeg kommer på nå, men jeg vet at han også har et par sære band som ikke så mange andre på hans alder liker. Det er deilig å se at noe av det jeg har introdusert for ham faller i smak :)

Skrevet

*imponert* :-)

"..........................................."

hare1365380455
Skrevet

Jeg synes også de er bra. :)

Skrevet

Min nevø i samme alder liker i tillegg til de som har vært nevnt Timbuktu, Madrugada, Beastie Boys, System of a down, Rammstein, Busta Rhymes og Snoop Dog. Det er de jeg kommer på nå, men jeg vet at han også har et par sære band som ikke så mange andre på hans alder liker. Det er deilig å se at noe av det jeg har introdusert for ham faller i smak :)

Snoop Dog, ja! Visste det var en helt åpenbar en som jeg hadde glemt! De andre noteres også! Med unntak av Rammstein, for de misliker jeg så sterkt at han ikke får lov å høre på :P

Skrevet

Jeg synes også de er bra. :)

De _var_ bra. Det er minst 15 år siden de har gitt ut noe bra :-)

"............................................"

hare1365380455
Skrevet

De _var_ bra. Det er minst 15 år siden de har gitt ut noe bra :-)

"............................................"

Skal si du pirker!;)

Skrevet

Skal si du pirker!;)

På ingen måte - men det må presiseres :-)

De mistet sjarmen helt da Dickinson tok en solo-pause, og da han kom tilbake ble det aldri noe ordentlig sving på det nye de laget. Men de gjør jo det gamle materialet bra på konsert.

Skrevet

Det avr mange 14-åringer på konsertene i sommer. 5-åringen min hører også på Iron Maiden. Han sitter i baksetet og gauler " Can I play with madness"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...