Gå til innhold

La oss mimre litt :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem husker UCLA genseren som var så populær på 70 tallet, sossejakken som alle måtte ha; eller kassebuksene (det som var satt sammen av fire deler i dongeri); mine første platåsko som trettenåring; ja jeg tror nesten det var hakket høyere den gang, Lee cooper,Wrangler etc. jeg tror ikke jeg var så mye annerledes enn mine tennåringer av i dag. er

Skrevet

Jeg hadde knallgule platåsko med hvite prikker, og turkis firkantbukse! :o)

Skrevet

Jeg hadde knallgule platåsko med hvite prikker, og turkis firkantbukse! :o)

Å! Hvite platåsko og dongeriskjørt rett under rompa!

Så kom "midiskjørtet", trangt oppe og vidt nede, nesten til ankelen, trekvartlang jakke og diger skyggelue.

Store transparenter, vanskelige å bære i motvind ...

Skrevet

Millet dunjakke var min drøm, men den drømmen ble aldri oppfylt. Moren min syntes det var noe tull å betale 500 kr for ei jakke som man kunne få (omtrent samme) for 200 på Cubus *sukk*

De derre kassebuksene husker jeg ikke...Skjønte ikke helt forklaringen din - sikkert fordi jeg ikke har sett slike bukser? Jeg er 70-modell..

Skrevet

Ja, det var tider det, jeg har aldri vært så lykkelig som den dagen jeg fikk sossejakka....

Skrevet

Millet dunjakke var min drøm, men den drømmen ble aldri oppfylt. Moren min syntes det var noe tull å betale 500 kr for ei jakke som man kunne få (omtrent samme) for 200 på Cubus *sukk*

De derre kassebuksene husker jeg ikke...Skjønte ikke helt forklaringen din - sikkert fordi jeg ikke har sett slike bukser? Jeg er 70-modell..

Min første tanke da jeg leste "mimre" var: MILLET JAKKA MI! Det var utrolig stort å få den, tror det var i 83? (eller 82?) Jeg er 69 modell. Min kostet over 1800 kr og jeg maste og maste hjemme for å få den, huff, jeg må ha vært forferdelig! Jeg burde være mer overbærende med mine døtre... Hadde vondt i magen i flere dager etter at jeg fikk den, for vi hadde vel egentlig ikke råd... Men SOM jeg elsket den jakka, den varmet meg i lange tider!

Her en dag kjøpte jeg min andre dunjakke, den er turkis og kostet 199 kr på H&M. Men det er neppe fordi jeg har blitt så nøysom...

Skrevet

Joda. Sossejakke, UCLA-genser og platåsko (og platåstøvletter). Og Levi's 501. Alt var på plass.

Klesmerker betydde utrolig mye.

Skrevet

Stølebukser!

Og strikkegenser i flammegarn som stoppet langt over navelen. Og lave trange hoftebukser med viiiide ben. Da ble det jamen mye naken hud. Det hadde jeg glemt. Og at vi turde sykle med de her buksene! Husker jeg trynet i en bakke. hehe...

Skrevet

Min første tanke da jeg leste "mimre" var: MILLET JAKKA MI! Det var utrolig stort å få den, tror det var i 83? (eller 82?) Jeg er 69 modell. Min kostet over 1800 kr og jeg maste og maste hjemme for å få den, huff, jeg må ha vært forferdelig! Jeg burde være mer overbærende med mine døtre... Hadde vondt i magen i flere dager etter at jeg fikk den, for vi hadde vel egentlig ikke råd... Men SOM jeg elsket den jakka, den varmet meg i lange tider!

Her en dag kjøpte jeg min andre dunjakke, den er turkis og kostet 199 kr på H&M. Men det er neppe fordi jeg har blitt så nøysom...

1800 kroner!!! Kosta den virkelig så mye? Jeg innbiller meg at den kosta 500 kr, men det er mulig jeg blander sammen med PocoLoco-dressen jeg kjøpte for 500 kr av konfirmasjonspengene ;-)

Jeg hadde iallefall aldri i verden fått en jakke til 1800 kr. Ungene mine hadde heller aldri fått en så dyr jakke, selv om vi nok har mye bedre råd enn mine foreldre hadde i sin tid.... Du var heldig :-)

Skrevet

1800 kroner!!! Kosta den virkelig så mye? Jeg innbiller meg at den kosta 500 kr, men det er mulig jeg blander sammen med PocoLoco-dressen jeg kjøpte for 500 kr av konfirmasjonspengene ;-)

Jeg hadde iallefall aldri i verden fått en jakke til 1800 kr. Ungene mine hadde heller aldri fått en så dyr jakke, selv om vi nok har mye bedre råd enn mine foreldre hadde i sin tid.... Du var heldig :-)

Ja, den kostet virkelig så mye, det kommer til å sitte brent fast i hodet mitt til jeg blir hundre :-) Det var ikke vanlig at jeg fikk så dyre ting da, det er derfor jeg husker den så godt...

Men det gir en sykt god følelse å få noe SPESIELT en gang. Mine unger ville nok ikke fått Millet jakka, men jeg kommer nok til å spandere på dem en eller annen galskap...

Skrevet

Ja, den kostet virkelig så mye, det kommer til å sitte brent fast i hodet mitt til jeg blir hundre :-) Det var ikke vanlig at jeg fikk så dyre ting da, det er derfor jeg husker den så godt...

Men det gir en sykt god følelse å få noe SPESIELT en gang. Mine unger ville nok ikke fått Millet jakka, men jeg kommer nok til å spandere på dem en eller annen galskap...

Skjønner at du husker prisen, ja ;-)

Godt å være litt gal sånn en sjelden gang!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...