Gå til innhold

Råd ang. rep. av bærbar pc.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte inn kællens pc da den bråket noe aldeles forferdelig.

Vi trodde det var vifta, da den hadde med å begynne å bråke etter litt tids bruk, og fortsatte sånn til og fra.

Ringte verkstedet som sa at det også kunne være harddisken, det var ofte folk tok feil av de to.

Fikk prisoverslag på bytte av vifta hvis det var den, og harddisk om det var den. (den var større den nye de kom til å sette inn i såfall)

(Sendte med et brev da jeg sendte pc hvor jeg fortalte hvordan lyden var, når den dukket opp osv.)

Fikk pc hjem i går, satte den på plass, legger inn trådløst, e-postkontoer og en større A.Reader...

og maskinen bråker som aldri før!!!

Tar opp lyden på video (alle vet jo at det ikke bråker når man skal "vise" det til noen)

Ringer i dag og snakker med mekkern...han synes det var veldig rart, spiller av lyden og han sier at hadde de hørt den lyden der inne så hadde de aldri sendt den tilbake igjen.

Som regel var det harddisken sa han, og jeg fikk et inntrykk av at de hadde gått ut ifra det med en gang uten å sjekke ut de lydene jeg snakket om. Han sa maskinen hadde stått på iallefall 50 minutter når de la inn programmet, men at den ikke hadde bråket da.

Det har den forsåvidt ikke gjort hos oss heller, den har heller begynt å bråke når vi skal begynne å bruke programmene/pc.

Må sende den inn på nytt, og bytte vifta...siden det er det han mener det er.

Hva nå da?

Hadde de tatt vifta første gangen hadde det kostet oss ca 1100 - 1300.-kr (moms og sending inkl.)

Siden de byttet harddisk så kom det på rett under kr 2000.-

Altså en forskjell på minst 700.-kr. ca.

Nå skal vi til å sende igjen...115.-kr( ganger 2)

Hvordan blir regnestykket der vi reparerer den? De sa de fikk gjøre noe med regninga på harddisken (som er betalt)

Men poenget er jo at hadde det blitt riktig første gangen så hadde vi ikke byttet harddisk.

Nå sitter vi med en harddisk vi egentlig ikke trenger, og får byttet vifta...

Noen som ser beste løsningen på dette?

Som jeg ser det så er et alternativ å be dem bytte over harddisk igjen og gi oss tilbake pengene i mellom.(greit med større, men kællen surfer kun på internet og har ikke behov for noe større plass på pc.)

Eller få et avslag på den regninge vi har betalt, evnt. at vi ikke betaler den som kommer nå.

???

Takker

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...