Gå til innhold

Røykepauser og hensyn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne høre andres meninger, om det er jeg eller venninnene mine som er urimelig.

I en jentegjeng på fem er jeg den eneste som ikke røyker. Når vi møtes, enten på jentekvelder hjemme hos noen eller hvis vi er ute og spiser, så skal de selvsagt ha røykepauser ute.

Er det rett og rimelig at alle fire tar røykepausen samtidig, slik at jeg blir sittende igjen alene? Om sommeren blir jeg gjerne med de ut, men ikke pokker om jeg om vinteren står ute på trappa i et kvarter og fryser uten at jeg må.

Det er jo ganske kjedelig å sitte alene 3 - 4 ganger i løpet av en kveld.

Er det jeg som er sær, eller burde venninnene mine røyke på omgang?

Må legge til at jeg ikke er noen fanatisk røykemotstander. Jeg liker faktisk bedre å være på fester hvor det er tillatt å røyke, for da blir det mer sosialt enn hvis halve selskapet stadig er ute. Så røyk plager meg overhodet ikke. Det er bare irriterende å bli "satt igjen" alene når de andre er ute og røyker.

Jeg er kanskje sær som ikke gidder å bli med de?

Fortsetter under...

Skrevet

At de røyker er et betydelig større problem for dem enn for deg, så jeg synes du skal senke skuldrene på den sosiale biten du går glipp av innimellom.

Skrevet

Ettersom jeg også kjeder meg, svarer jeg! ;-)

Jeg skjønner ditt problem, men er det ikke en fordel at alle røyker samtidig enn at selskapet blir sånn halv-amputeret tik stadighet fordi et par stykker stadig vekk er ute og røyker?

Jeg har uansett ikke det problemet, fordi et mindretall av venninnene røyker, men det er ikke alltid slik at alle går ut samtidig av den grunn.

Dessuten så kan jeg godt finne på å bli med en røyker ut selv om mange sitter igjen inne, rett og slett for å få "lufta meg" litt! ;-)

Jeg er en slags "fag hag" om du vil! ;-)

Skrevet

Jeg skjønner ditt problem, men er det ikke en fordel at alle røyker samtidig enn at selskapet blir sånn halv-amputeret tik stadighet fordi et par stykker stadig vekk er ute og røyker?

Jeg har uansett ikke det problemet, fordi et mindretall av venninnene røyker, men det er ikke alltid slik at alle går ut samtidig av den grunn.

Dessuten så kan jeg godt finne på å bli med en røyker ut selv om mange sitter igjen inne, rett og slett for å få "lufta meg" litt! ;-)

Ja, innimellom er det godt å få lufta seg litt, enig i det. Men ikke når det er kaldt, og ikke når jeg ikke vil! :o)

Føler meg liksom litt "oversett" når de bare fyker ut og driter i om jeg sitter igjen alene og blomstrer...

Skrevet

Ja, innimellom er det godt å få lufta seg litt, enig i det. Men ikke når det er kaldt, og ikke når jeg ikke vil! :o)

Føler meg liksom litt "oversett" når de bare fyker ut og driter i om jeg sitter igjen alene og blomstrer...

Skjønner det!

Skrevet

De kunne vel gjort det på omgang synes jeg. Alltid kjedelig å bli igjen alene.

Jeg er også ikke røyker, og hadde heller aldri giddet å stå ute i kulda.

Annonse

Skrevet

Når vi er på byen passer vi (eller altså DE) alltid på at de røyker i "puljer" sånn at ikke noen (altså JEG) blir sittende alene.

Jeg har aldri sagt noe om det, det har bare blitt sånn. Hadde alle gått samtidig hadde jeg vel sagt på en tøysete måte at "stikker dere fra meg alle sammen, samtidig?" eller noe sånt.

Gjest en som har sluttet å røyke
Skrevet

de tar jo hensyn til deg, resten av kvelden

når du velger å ikke bli med dem ut, så.....

laguna1365380434
Skrevet

Vi puljerøyker, sånn at eventuelle ikkerøykere har selskap i mellomtiden. Bortsett fra når det er 2 røykere + en ikke. Da er røykerne solidariske med hverandre og går ut i kulda sammen..;-)

Skrevet

Vi røyker i puljer, slik at den/de som ikke røyker slipper å bli sittende alene. Hvis vi er to røykere og én ikke-røyker på kafé, så går vi heller ut og røyker én og én. Hadde blitt j... irritert hvis jeg var den som måtte sitte igjen alene.

Gjest rødbrus
Skrevet

Vi røyker i puljer, slik at den/de som ikke røyker slipper å bli sittende alene. Hvis vi er to røykere og én ikke-røyker på kafé, så går vi heller ut og røyker én og én. Hadde blitt j... irritert hvis jeg var den som måtte sitte igjen alene.

Hvorfor er det verre enn å være den som må gå ut alene? Jeg røyker ikke selv, men jeg må si at jeg synes nesten mer synd på den som må ut i kulda alene!

laguna1365380434
Skrevet

Det er jo ikke noe kulere å måtte gå ut alene?

Vi gjør det stikk motsatt fordi alene + kald er verre en bare alene liksom..;-)

Skrevet

Hvorfor er det verre enn å være den som må gå ut alene? Jeg røyker ikke selv, men jeg må si at jeg synes nesten mer synd på den som må ut i kulda alene!

Men når vi røykere er så dumme at vi absolutt _må_ ha en røyk, så er det bare til pass for oss :) Jeg står heller alene ute enn å la venninna mi sitte igjen alene inne.

Annonse

Skrevet

Det er jo ikke noe kulere å måtte gå ut alene?

Vi gjør det stikk motsatt fordi alene + kald er verre en bare alene liksom..;-)

Nei, det er kjedelig å gå ut alene, og man føler seg litt teit. Men heller det enn at venninna mi skal sitte inne, alene, på et utested eller kafé og føle seg enda teitere :) Har vel litt for mye (?) sympati for henne.

Og fordelen med å gå ut og røyke alene er at man gjerne kommer i snakk med andre røykere.

Gjest du har min støtte
Skrevet

Syns venninnene dine er uhøflige. Du er ikke sær.

Skrevet

"Jeg skjønner ditt problem, men er det ikke en fordel at alle røyker samtidig enn at selskapet blir sånn halv-amputeret tik stadighet fordi et par stykker stadig vekk er ute og røyker?"

....nei, for halvamputert betyr at man hele tiden har noen å prate om...:-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...