Gå til innhold

Hva er det jeg har fått under foten?

Anbefalte innlegg

Gjest hard hud
Skrevet

Har hatt vondt under foten i det siste (når jeg går). Når jeg ser på det, er det et bestemt punkt som er vondt, og der er huden veldig hard, en liten hard runding på en måte. Er det dette som er fotvorte? Har aldri hatt det før. Hva gjør jeg for å bli kvitt det?

Gjest Cezalion
Skrevet

Liktorn? Gå innom apoteket. Har bl.a sett egne plaster der til slikt, tror jeg :-)

Skrevet

Jeg har aldri hatt liktorn før, så der har jeg ingen erfaringer. Fotvorter har jeg derimot hatt og jeg synes din beskrivelse ligner veldig på fotvorte.

Femåringen min hadde nettopp en fotvorte som bare ble større og større. Vi prøvde mye rart for å bli kvitt vorta. Tilslutt ble vi rådet å "kvele" vorta med denne framgangsmåten:

*Smøre på verucid (fåes kjøpt reseptfritt på apoteket). Pass på at det kommer verucid kun på selve vorta. Middelet er ganske sterkt og kan irritere frisk hud utenfor vorta.

*Ha på helt lufttett plaster eller tape. La denne sitte så lenge som mulig (2-5 dager?).

*Når plasteret/tapen er fjernet, vil du se at vorta har fått mye død hud rundt seg. Den døde huden skraper du bort med skalpell (apoteket) eller evt. ei neglesaks.

*Gjenta samme prosedyre.

Jeg tror vi gjorde dette på femåringen i 3-4 uker, så forsvant vorta!

Skrevet

Det høres ut som liktorn.

Gjør følgende: Kjøp eplesidereddik og vanlig plaster. Drypp noen dråper eddik på plasteret og sett det på liktornen. Skiftes hver dag, f. eks etter dusj. Liktornen kommer til å forsvinne etter noen dager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...